PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...
The Brief is een podcast over content, marketing en creatie. Elke aflevering duiden we het laatste nieuws. Soms met een gast, soms zonder. We bespreken marketing nieuws en social media trends. Advertising voor start-ups en design van gerenommeerde merken. The Brief bezorgt je altijd een uniek perspectief. Powered by Wayne Parker Kent.
Deze week te gast: Ivonne Boumeester (marketing adviesbureau 3MO). In een vorig leven was zij branded contentpionier bij Unilever en maakte ze merken groot met Koffietijd, Life4You en Idols. Met het Branded Content Event net achter de rug, spraken we haar over de nieuwe trends en de vetste cases. Ook gingen we terug naar toen voor wijze lessen en mooie anekdotes. Een branded contentcollege van de bovenste plank. Alle shownotes vind je op:
Strateeg en columnist Nadine Ridder is groot voorvechter voor meer diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid. Maar waar begin je? Welke merken doen het goed (en welke niet)? En wat verwacht generatie Z eigenlijk van merken? Luister naar aflevering 097 van The Brief en ontdek de kracht van verandering. Alle shownotes vind je op:
Onze gast van deze week is Karlijn Marchildon. Al vijf jaar hoofd PR & communicatie bij VanMoof. Het bedrijf dat synoniem staat voor mooi ontworpen e-bikes, maar inmiddels ook voor onvoldoende service en leveringsproblemen. Karlijn vertelt over het grotere doel, radicale keuzes en het ontwikkelen van een superieur product. Maar ook is ze eerlijk en kwetsbaar over de slechte PR. Luister deze aflevering van The Brief en leer van de successen en fouten van VanMoof. Alle shownotes vind je...more
In The Brief van deze week vertelt Ralph Rijks hoe hij als Marketing Manager bij Heineken zowel het bruine flesje in Nederland, als de rode cijfers van Heineken USA groen maakte. Inmiddels boekt hij successen bij Zalando als Global VP Marketing en vertelt hij waarom de motto’s van Zalando het merk zo krachtig maken. Luister naar aflevering 095 en leer van deze marketing grootmeester. Alle shownotes vind je op:
In deze aflevering van The Brief praten we over routines met dé man die daar alles van weet, Arie Boomsma. Naast dat komen ook zijn vele baantjes van mediapersoonlijkheid tot sportschooleigenaar ter sprake. Motivatie en doorzettingsvermogen is zijn alias. Zou dit dan toch door die ijsbaden komen? En wat kan jij van ijskoude Arie leren? Dompel je onder in deze koele aflevering! Alle shownotes vind je op:
Deze week te gast: Kees de Koning. Founding father van Top Notch en heel de Nederlandse hiphop-scene. Met zijn podcastlabel ‘De Stroom’ probeert hij opnieuw Nederland te veroveren vanuit de luwte. Wil dat een beetje lukken? Een gesprek over ondernemen, marketing, creativiteit en passie. Heel veel passie. Raak geïnspireerd door aflevering 093. Alle shownotes vind je op: Foto: Jeroen Hofman
Valéry Gresnigt (Polestar) is onze gast in The Brief. Op zijn eerste werkdag kreeg hij een laptop, een telefoon en een opdracht: zet Polestar op de kaart in Nederland. Hoe je dat aanpakt en waarom een meerjarig partnership met het Stedelijk Museum een goed idee is, leer je in aflevering 092 van The Brief. Alle shownotes vind je op:
It’s here! De nieuwste aflevering van The Brief, met niemand minder dan Rutger Tuit. Met deze Industry Leader van YouTube ontrafelen wij de geheimen van de videodienst. En ja, we hebben het ook over NFT’s en de battle tussen alle streamingdiensten. Check it out now 👇🏻 Alle shownotes vind je op:
In deze aflevering is Maurice Ajanaku te gast bij gloednieuw podcastduo Gerben en Charlotte. Hij vertelt over het affordable luxury motto van citizenM en hoe dat naadloos aansluit op zijn eigen levensvisie. Een voorliefde voor design en merken brengt hem overal. Maar wat inspireert hem? En hoe haalt hij het beste uit zijn team? Kom erachter in aflevering 090 van The Brief. Sidenote: Wij moeten nog een beetje wennen aan de nieuwe studio. Hela...more
Daar is ie dan. De eerste aflevering van het nieuwe seizoen. En dat is niet het enige wat gloednieuw is. Everlasting Matthijs neemt afscheid en troonopvolger Charlotte neemt plaats. Met Matthijs blikken terug op zijn 1e dag en zijn meest memorabele momenten. Maar wie is Charlotte eigenlijk? Luister nu en find out. 🎧 Shownotes 🎧 Nieuwe studio (Desmet): Beste content Charlotte: ‘Inventing Anna’, een miniserie over Anna Sorokin die de elite van New York om haar vinger wist t...more
We zijn weer terug in onze vertrouwde Park Studio. Deze week met Hans Voorn, manager marketing bij DELA. Het vermarkten van de dood. Hoe doe je dat eigenlijk? Hans vertelt Matthijs en Gerben over de verschillen en overeenkomsten met andere markten. Over het helpen van mensen, veranderende behoeften en voorzichtige communicatie. Het werd een mooie, betekenisvolle aflevering. Luister nu. 🎧 ...more
The Brief on tour! Deze week komt The Brief uit de studio van De Correspondent. Matthijs en Gerben gingen daar in gesprek met medeoprichter Ernst-Jan Pfauth. Aan het tijdperk ‘Ernst-Jan’ bij De Correspondent komt bijna een einde. Hoe kijkt hij terug op dit succesvolle, journalistieke avontuur? Waar is hij trots op? Waar baalt hij van? En gaat hij nu weer ondernemen of alleen nog maar podcasts maken met Alexander Klöpping? Je hoort het in The Brief. &n...more
In deze aflevering van The Brief ontvangen Matthijs en Gerben Luc van Emmerik, International Expansion Director van flitsbezorger Gorillas. Hij geeft een uniek kijkje achter de schermen van de snelste unicorn van Europa ooit. Mar waarom hebben mensen flitsbezorging nodig? En hoe staat het met de Nederlandse startup-cultuur? Luc vertelt het allemaal. 🎧 Shownotes 🎧...more
In de nieuwste aflevering van The Brief ontvangen Matthijs en Gerben weer een uitzonderlijke gast: Jerome Kuijken, managing director van het branded content bureau De Speld & Partners. Onderdeel van het grootste satirische platform van Nederland, De Speld. Jerome deelt wat de efficiëntie is van satire en branded content en hoe de Speld daar optimaal gebruik van heeft gemaakt. Verder toont hij in deze aflevering het grote verschil tu...more
In de nieuwste aflevering van The Brief ontvangen Matthijs en Gerben weer een uitzonderlijke gast: Dennis Karpes, co-founder van Dance4Life en het revolutionaire JustDiggit. Over het bouwen van een movement, het inspireren van generaties en het geheim van een aantrekkelijk merk. Hij deelt het allemaal in deze bijzondere aflevering van The Brief. 🎧 Shownotes 🎧 Beste content Dennis: Het Veld Paradigma vertelt over de wetens...more
In aflevering 83 van The Brief is communicatiestrateeg Jan Driessen te gast bij Gerben en Matthijs. Het werd een extra lange, hele speciale aflevering. Jan vertelt alles over zijn carrière als politiek verslaggever en zijn tijd bij AEGON. Ook deelt hij zijn visie op de communicatiewereld toen, nu en in de toekomst. Hoe komt een sponsordeal met Ajax tot stand? Gaat data creativiteit verdringen? Moeten merken zich uitspreken over maatschappelijke thema’s of juist niet...more
In aflevering 82 is Isabelle Pinckaers (marketingmanager Swapfiets) te gast. Aan Matthijs en Gerben vertelt ze alles over de inmiddels iconische, blauwe band. Was het een marketingstunt of een toevallig succes? Welke rol speelt data bij de productie van de fietsen? En hoe is de opvallende sponsoring van Team Jumbo Visma tijdens de Tour de France ontstaan? Je hoort het in de nieuwste aflevering van The Brief, een podcast van Wayne Parker Kent. 🎧 Shownotes 🎧 Be...more
In aflevering 81 ontvangen Matthijs en Gerben hun eerste gast. Fiona Mermans is International Brand Lead bij Basic Fit. Een beursgenoteerde sportschoolketen met grote ambities. Maar hoe bewaak je een merk met zulke expansiedrang? Hoe reageer je wanneer een pandemie en slechte PR je plannen in de war schoppen? En gaan we Tatjana ooit nog terugzien? Je hoort het in de nieuwste aflevering van The Brief. Een podcast van Wayne Parker Kent. 🎧 Shownotes 🎧 De beste content van...more
In deze aflevering praten Gerben en Matthijs over start-ups. Groene scooters, blauwe banden en kleine witte bezorgbusjes. Waarschijnlijk weet je meteen welke bedrijven we bedoelen. Maar wat kunnen we van ze leren? Waar de ene start-up overtuigt met originele zichtbaarheid in het straatbeeld, weet een ander het internet in razend tempo te veroveren. Bestaat er wel zoiets als een formule voor succes? Gerben en Matthijs delen hun visie als het gaat om enkele interessante cases. Benie...more
In aflevering 079 bespreken Matthijs en Gerben marketing in tijden van deze teleurstellende Summer of Love. Het virus kwam de afgelopen weken met een keiharde rebound. En dat is heel wat anders dan waar veel merken op hadden gehoopt. Van commercials met overdreven veel liefde en lust tot merken met gewaagde boodschappen. Was het allemaal niet too soon?Gelukkig zien onze hosts ook iets positiefs in alle Summer of Love-commercials. Wat dat is hoor je allemaal in The Brief. Poweredby Wayne Parker K...more
078 – The Brief is terug met een heuse EK-special The Brief is back. Na een halfjaar laten onze podcast-makers eindelijk weer van zich horen. In de eerste aflevering na onze break, wordt meteen duidelijk waarom het zo lang duurde. Een nieuw format, een nieuwe studio en zowaar een nieuwe host. Gerben van der Rijt zal vanaf nu ervaringen, meningen, feiten & cijfers delen die ertoe doen in onze branche. Niet alleen leren we Gerben deze aflevering beter kennen, ook hebben we meteen een ‘speciale’ a...more
Shownotes: Over Mark: Beste content Daan:
5/5 van onze ‘ReBrief’ serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren. Shownotes: Over Kerrie: Beste content Matthijs:
4/5 van onze ‘ReBrief’ serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren.
Shownotes: Over Peter: Beste content Matthijs: Interview:
2/5 van onze ‘ReBrief’ serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren. Shownotes: Over Boris: Beste content Mark: Interview:
1/5 van onze 'ReBrief' serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren. Shownotes: Over Hans: Beste content Matthijs: Interview:
Shownotes Beste content Matthijs: Patagonia: Vote the assholes out https://www.adformatie.nl/purpose-marketing/patagonia-geeft-stemadvies-vote-assholes-out Buying Myself Back. When does a model own her own image? - The Cut https://www.thecut.com/article/emily-ratajkowski-owning-my-image-essay.html EasyToys en FC Emmen https://www.adformatie.nl/reputatiemanagement/sekswinkel-easytoys-toch-geen-hoofdsponsor-fc-emmen Beste content Nik: Marc Rebilliet https://www.youtube.com/marcrebillet Volv...more
Sponsoring; ‘brandslapping’ of ‘purposeful partnership’? Wij vroegen het Nathalie Nijhuis Lam van Philips. Daarnaast gaf ze een inkijkje in haar bijzondere werkzaamheden op het gebied van inclusiviteit en diversiteit. Shownotes: Beste content Matthijs: Beste content Nathalie:
: een persbureau dat ruim 85 jaar bestaat. Iedereen ziet het wel eens ergens bij staan, maar wat doen ze nu precies? We gingen in gesprek met de hoofdredacteur, . Hij noemde zijn baan ooit “misschien wel de mooiste baan van de Nederlandse journalistiek". Hoe ziet die journalistiek er nu uit? En in de toekomst? Je hoort het in de nieuwe aflevering van The Brief. Shownotes: Over Freek: Beste content van Matthijs: Nieuws: Interview:
Hoe run je een zelfstandig bureau in een jaar als 2020? Een grote vraag. We vroegen het Philip Kok van The Valley. Het interview is te beluisteren in de nieuwste aflevering van The Brief. Shownotes: Beste content van Matthijs: Over Philip Nieuws Branding theorie van Les Binnet in de praktijk Italic - de toekomst van shoppen? Adformatie: Twitter geïnteresseerd in overname TikTok Barrons: Tiktok is taking over. Microsoft could grab it for a song. Prof. Gallo...more
In deze aflevering te gast Corné Hoogendoorn, Marketing Directeur van Corendon. Op z’n zachtst gezegd is 2020 een apart jaar. Want wat doe je als reisaanbieder als de wereld niet meer mag reizen? Antwoorden hoor je in deze aflevering waar je stiekem toch een vakantiegevoel van krijgt. Shownotes: De tactieken van The Lincoln Project https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/06/tactics-lincoln-project/613636 https://www.youtube.com/watch?v=eUBAAeuBpPQ https://theweek.com/speedreads/923263/...more
We zijn terug. Als in écht terug. De gast in deze eerste aflevering van The Brief is Baba Touré, Co-Founder en Managing Director van Hammerfest. Baba schreef onlangs een artikel op LinkedIn met de titel ‘Racisme’. Het stuk maakte veel los in de industrie, bij ons en bij Baba zelf. Shownotes: Introductie: Do The Right Thing - Spike Lee https://youtu.be/muc7xqdHudI 13th - Netflix - Ava Duverney https://www.netflix.com/nl/title/80091741 When They See Us https://www.vpro.nl/cinema/lees/artikel...more
In deze zesentwintigste aflevering praten Mark en Matthijs over het effect van corona-acties door merken. Shownotes: 07:24 Dave - Lil Dicky https://www.youtube.com/watch?v=WiIdL-z899I 09:57 Goed voorbeeld van Big Rock productie door The Verge 11:08 Op YouTube https://www.youtube.com/watch?v=0c8UdKX6GBA 11:08 Op TheVerge.com https://www.theverge.com/2019/6/21/18683728/mechanical-keyboard-diy-building-guide-how-to-75-percent-pcb-case-zealio-keyswitches-zealpc 12:00 Het keyboard van Mark https:/...more
In deze aflevering praten Mark en Matthijs over het effect van corona op Amazon, Apple, Google en Facebook. Shownotes: 03:45 Talking to Strangers van Malcolm Gladwell https://www.bol.com/nl/f/talking-to-strangers/9200000105586434/ 06:45 Trailer van Fauda https://www.youtube.com/watch?v=_2rm_4e3iYQ 08:27 No Mercy No Malice van Scott Galloway https://www.vicetv.com/en_us/show/no-mercy-no-malice-with-professor-scott-galloway 09:00 Winners & Losers fragment op YouTube. https://www.youtube.com/...more
Het thema van deze viertwintigste aflevering is productiviteit. Mark en Matthijs praten over deep work, de kracht van tractie en hoe je kunt concentreren in tijden van corona. Shownotes 03:00 Wealth, shown to scale https://mkorostoff.github.io/1-pixel-wealth/ 05:57 Airforceproud95 op YouTube https://www.youtube.com/user/Airforceproud95 11:22 Nieuwsbrief Superoptimizers https://superorganizers.substack.com/ 11:45 Het interview met Nir Eyal https://superorganizers.substack.com/p/stop-trying-t...more
In deze drientwintigste uitzending praten Mark Schoones en Matthijs Tielman met manager Corporate Communicatie van 's werelds bekendste restaurantketen over hoe zij omgaan met de crisis. Shownotes: 02:28 LinkedIn Eunice Koekkoek https://www.linkedin.com/in/eunicekoekkoek/ 07:48 4 mei toespraak van de Koning https://www.koninklijkhuis.nl/documenten/toespraken/2020/05/04/toespraak-van-koning-willem-alexander-nationale-herdenking-4-mei-2020 08:28 Max Verstappen geeft een tour door Nederland htt...more
Deze eerste maandag van een nieuwe maand praten Mark Schoones en Matthijs Tielman over hoe de grootste merken ter wereld hun bedrijfscultuur managen. Shownotes: Shownotes via de mail? www.wayneparkerkent.com/briefly 03:20 #BossBitchFightChallenge https://www.youtube.com/watch?v=dCO0DXAc0tk 05:20 Tom Foolery over The Big Realisation Video https://www.facebook.com/probablytomfoolery/videos/the-great-realisation/925284527912453/ 07:18 Tekst https://m.dailykos.com/stories/1942354 09:46 Company c...more
Over uitputtende videocalls, tikkertje en een bijzondere outdoor reclame van een chips merk. Shownotes 06:31 Great Big Story op YouTube https://www.youtube.com/channel/UCajXeitgFL-rb5-gXI-aG8Q 07:53 World Chase Tag https://www.youtube.com/channel/UCvo8BitSExXgP-eYjXwJvgw 10:45 Outdoor reclame van Emily Crisps https://www.adformatie.nl/purpose-marketing/een-eerste-buitencampagne-tijdens-de-lockdown 13:56 De reden waarom conference calls je zo uitputten https://www.bbc.com/worklife/article/20...more
In deze, alweer twintigste aflevering praten Mark en Matthijs over Ricky Gervais, Star Wars en een semi-oplossing voor fake news. Shownotes Shownotes: 05:26 Deze mysterieuze speler werd uit het niets internationaal. Met dank aan een extreem volhardende vader https://decorrespondent.nl/11112/deze-mysterieuze-speler-werd-uit-het-niets-international-met-dank-aan-een-extreem-volhardende-vader/510818284416-75b19947 07:50 Outliers - Malcolm Gladwell https://www.bol.com/nl/f/outliers/30321725/ 08:56...more
Op deze bijzondere Koningsdag aflevering hebben Mark Schoones en Matthijs Tielman het onder andere over de Netflix-knop op je afstandsbediening, een spookvoetballer én COVID-19 reclames. Shownotes: 07:43 Spike Jonze’s Beastie Boys Story https://www.youtube.com/watch?v=ZCyqR2RXoQU 09:57 Het bizarre verhaal van spookvoetballer Bernio “Jordan Enzo” Verhagen https://www.vice.com/nl/article/7kzgpg/podcast-spookvoetballer-verhagen 13:40 Alle COVID-commercials lijken op elkaar https://adage.com/crea...more
In deze achttiende aflevering praten Mark Schoones en Matthijs Tielman oeverloos over onetakers, Michael Jordan en een vaak vergeten onderdeel van branded podcasts. Shownotes De shownotes handig in je mailbox? Schrijf je dan in via www.wayneparkerkent.com/briefly. 08:19 Trailer The Last Dance https://www.youtube.com/watch?v=Peh9Yqf1GXc 11:51 Trailer van Seizoen 3 van Elite: De scène uit Elite vind je in S03E03 22:28 https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=v3XWS97Q8Xc 13:52 Making o...more
Deze laatste dag van de week en zeventiende uitzending van Briefly hebben Mark en Matthijs het over het nieuwe zwarte goud, het emailtemplate van Amazon en een effectieve manier van notities maken. Shownotes [03:34] Amazon heeft per ongeluk hun emailtemplate gedeeld https://medium.com/better-marketing/amazon-accidentally-sent-out-their-email-template-33e6ecbc0875 [05:20] De Facebook-pagina van Verzorgings-/Verpleeghuis DrieMaasHave https://www.facebook.com/DrieMaasHave-430551197045252 [08:48...more
De zestiende editie gaat over hoe de mediabaas van Google zijn teams aanstuurt, het post-corona kantoor én een paar van de beste waargebeurde films. Shownotes: 06: 33 25 Movies and the articles that inspired them op Longreads.com https://longreads.com/2020/02/28/movies-based-on-articles/ 08:54 Alice van Pogo https://www.youtube.com/watch?v=pAwR6w2TgxY 10:42 De mediaprincipes van Google in coronatijd https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/covid-19-media-principles/ 19:50 Hoe leuk vinden w...more
De zestiende editie gaat over hoe de mediabaas van Google zijn teams aanstuurt, het post-corona kantoor én een paar van de beste waargebeurde films. Shownotes06: 33 25 Movies and the articles that inspired them op Longreads.com https://longreads.com/2020/02/28/movies-based-on-articles/ 08:54 Alice van Pogo https://www.youtube.com/watch?v=pAwR6w2TgxY 10:42 De mediaprincipes van Google in coronatijd https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/covid-19-media-principles/ 19:50 Hoe leuk vinden we thui...more
In deze vijftiende aflevering praten Mark Schoones en Matthijs Tielman over een restaurant met een podcast, het merk FRETREE (huh?) en de comeback van oldschool comfortfood. Shownotes 06:17 I Miss The Office .EU http://imisstheoffice.eu 07:23 Noizio https://noiz.io/ 07:59 Soundtrack van Interstellar https://open.spotify.com/album/3N8fGhRcHWqyy0SfWa92H0?si=vQjBTl52TIe08LJJogtBVA 08:54 ThuisMetDaalder https://eatershop.nl https://open.spotify.com/show/08nFwbdZCkySbPjrhb32fe?si=DfGmeeGvQ7m8IJ...more
Deze veertiende aflevering gaat over over Louis CK, de tribute van Toyota aan Modern Family en het bizarre verhaal over een bedrijf dat haar werknemers ontsloeg via Zoom. Shownotes 02:35 #Thuiswerkfrustratie van Soof op Twitter https://twitter.com/soofffffff1/status/1246024080245108737 03:19 Meester Willem op YouTube https://www.youtube.com/channel/UCXeARrZtPWdlCDdXrTXV-BQ 04:26 Louis CK is terug https://louisck.com/ 07:22 Hoe Bird mensen ontsloeg via Zoom https://dot.la/bird-layoffs-mee...more
In deze dertiende aflevering praten Mark en Matthijs je bij over mechanische keyboards, mediagedrag in coronatijd en wat een advocaat vindt van RUMAG. Shownotes: 02:25 The Hedonometer http://hedonometer.org/timeseries/en_all/?from=2008-09-10&to=2020-04-08 03:25 TaeKeyboards https://www.youtube.com/channel/UCllGwtW6scxAjM28fIgEozg 04:27 Hoe consumeren verschillende generaties nu media? https://www.visualcapitalist.com/media-consumption-covid-19/ https://www.globalwebindex.com/hubfs/1.%20Co...more
Deze twaalfde afleveringen praten Mark en Matthijs over ‘onvervangbare’ merken. eSports. Coronanieuws en advertenties. En meer. Shownotes 07:53 #Thuiswerkfrustratie van Job Jan Altema https://twitter.com/jobjan/status/1245421158473838598 09:48 Alle films van de Japanse anime studio Ghibli op Netflix https://www.manners.nl/netflix-studio-ghibli-2/ 10:55 Trailer Sunderland ’til I die: Season 2 https://twitter.com/NetflixUK/status/1240231494439895042 12:38 Titeltrack Shipyards van The Lake Poet...more
Op deze laatste thuiswerkdag en elfde aflevering praten Mark en Matthijs samen met een mystery guest over de toekomst volgens Martin Sorrell en de impact van de crisis op het biermerk Corona. Shownotes: De shownotes makkelijk via de mail ontvangen? Schrijf je dan in via www.wayneparkerkent.com/briefly - LinkedIn van Frank Gorenhttps://nl.linkedin.com/in/frankgoren - De microfoon van Frank https://www.bluedesigns.com/products/yeti/ - De webcam van Frank https://www.logitech.com/nl-nl/product/c9...more
Deze alweer tiende editie hebben Mark en Matthijs het over een geniale maar neppe Guinness-advertentie, grapgebrek op 1 april en het pornoprobleem van Zoom. Shownotes 05:46 Het album Suddenly van Caribou. Vooral het nummer New Jade https://open.spotify.com/album/3q5CZdmVxP6hE0mlBcYEU1?si=UKD2xmUBSEC1WKWs_KeiPw 08:48 Fake Guinness campagne van copywriter Luke O’Reilly https://www.adweek.com/creativity/its-not-a-real-guinness-ad-but-it-is-a-perfect-guinness-ad/ 11:30 KFC stopt fingerlicking g...more
In deze negende aflevering praten Mark en Matthijs over seksistische Siri, Facebook voor kerken en een volstrekt nutteloze maar hilarische site over kleuren. Shownotes 05:08 Better Call Saul Trailer Seizoen 5 https://www.youtube.com/watch?v=quC2GkURViU 07:14 Overly descriptive colors https://colors.lol/ 09:50 Bots houden stereotypering man en vrouw in stand https://www.adformatie.nl/digital-transformation-tech/bot-talk-12-bots-houden-genderstereotypes-stand 16:58 Social medianetwerk voor...more
Deze achtste en eerste aflevering van een nieuwe thuiswerkweek, praten Mark en Matthijs over Tiger King, Zoom-achtergronden en wat grote bedrijven weten over de crisis (spoiler: niet zo veel). Shownotes: 03:29 Wat Spring Break ons verteld over de coronaverspreiding https://kottke.org/20/03/cellphone-data-shows-how-quickly-partying-spring-breakers-spread-across-the-country 05:14 Trailer van Tiger King https://www.youtube.com/watch?v=acTdxsoa428 07:45 Grote bedrijven weten ook niet zo goed wat ...more
In deze zevende aflevering sluiten Mark en Matthijs de week af met nieuws over Trump, Kruidvat en een campagne van Netflix die je nooit gaat zien. Shownotes 06:46 The Story of Air Max: 90 to 2090 https://www.youtube.com/watch?time_continue=94&v=LBukoM3CLic&feature=emb_logo 07:30 Sage Boggs Twitter Thread over de oorsprong van het koekjesmerk Triscuit https://mobile.twitter.com/sageboggs/status/1242968530250870786 08:48 Netflix spoilers op billboards tegen corona. Was dit maar een echte campa...more
In deze alweer zesde aflevering hebben Mark en Matthijs over hun thuiswerk-setups, de apps die ze gebruiken en #thuiswerkfrustratie. Shownotes: 07:20 What I learned when my husband got sick with Corona https://www.nytimes.com/2020/03/24/magazine/coronavirus-family.html 07:38 8D Audio: Wel luisteren met je koptelefoon of oortjes op/in https://www.youtube.com/channel/UCrRpYEytIHGyDgNWO6VbHlQ 10: Toothfairy https://apps.apple.com/us/app/toothfairy/id1191449274?mt=12 12:12 Knipselmap app Feedly...more
In deze vijfde aflevering praten Mark en Matthijs je bij over een obscuur YouTube-kanaal vol virtual reality comedy, op afstand Netflixen met je vrienden en coronalogo’s. Shownotes Alle shownotes en het nieuws handig in je mailbox? Abonneer je dan op de nieuwsbrief www.wayneparkerkent.com/briefly 03:00 Mac App Toothfairy https://apps.apple.com/us/app/toothfairy/id1191449274?mt=12 08:10 Jodorowski’s Dune https://www.youtube.com/watch?v=jg4OCeSTL08 09:58 Hoop Dreams https://www.youtube.com/wa...more
Deze vierde aflevering praten Mark en Matthijs je bij over de cover van Voetbal International, de heldenreis van Bruno Bruins en thuiswerkproductiviteit. Shownotes Alle shownotes en het nieuws handig in je mailbox? Abonneer je dan op de nieuwsbrief www.wayneparkerkent.com/briefly 04:10 Podcast Root of Evil https://www.wired.com/story/facebook-mark-zuckerberg-lost-notebook/ 05:20 De cover van Voetbal International https://twitter.com/PieterZwartNL/status/1242200417641078786 06:50 Omzetprognos...more
In deze derde aflevering praten Mark Schoones en Matthijs Tielman over de goede daden van Ford, de iets mindere daden van Virgin Atlantic en de mening van marketinggoeroe Mark Ritson over marketing in crisistijd. Shownotes 04:45 Inside Mark Zuckerberg’s Lost Notebook op WIRED.com https://www.wired.com/story/facebook-mark-zuckerberg-lost-notebook/ 07:15 Trailer van The Chef Show op YouTube https://www.youtube.com/watch?v=gPtPs22gtOA 10:10 Ford vervangt alle advertenties met Corona response ad...more
In deze tweede aflevering vertelt Matthijs over zijn favoriete documentaires, leggen we uit waarom BMW z’n logo heeft veranderd en filosoferen we over wat merken moeten doen tijdens de coronacrisis. Shownotes Beste content 07:45 Twitter Thread waar Matthijs het over heeft: https://twitter.com/anthilemoon/status/1240443050004021248?s=20 09:44 De nieuwsbrief Daily Dad: https://www.dailydad.com Nieuws 12:36 Interview met Uwe Dreher (Marketing Directeur van BMW in Noord-Amerika https://adage.com...more
Shownotes Briefly donderdag 19.03.2020 07:12 Jon Oliver over Coronavirus https://www.youtube.com/watch?v=_066dEkycr4 12:09 Mailchimp koopt Courier magazine https://www.forbes.com/sites/martyswant/2020/03/03/mailchimp-acquires-courier-to-expand-into-print-and-internationally/#6127fa5d203c 12:55 Dettol lanceert handenwas challenge op TikTok: 9 miljard http://www.socialsamosa.com/2020/03/dettol-launches-handwashchallenge-on-tiktok/ 14:40 Star Wars; The Rise Of Skywalker And 8 Other Films With Ea...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Directeur-Partner Result Recruitment Group Arno Peperkoorn over diversiteit en inclusiviteit in recruitment, flexibel luisteren en de definitie van talent. Shownotes #65 [0:58] Olympische outfits skateboarden nike https://www.itsnicethat.com/news/nike-piet-parra-olympic-skateboarding-uniforms-sport-fashion-070220 [1:51] Posters Olympische spelen https://tokyo2020.org/en/games/artposter/ [2:06] Dragon ball Z achtige...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Marketing Director van New York Pizza, Joost Geurtsen over local heroes, de dynamiek van de game en lekkere pizza's uit Nederland. Shownotes #64 [01:13] “what’s my name: Muhammad Ali” https://www.youtube.com/watch?v=olgoMbAz-ts [3:20] NRC Vandaag https://www.nrc.nl/rubriek/podcast-vandaag/ [3:34] Wie is de mol Podcast https://www.nporadio2.nl/podcasts/de-wie-is-de-mol-podcast [4:25] Meena Chatbot en de impact op ...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman CEO en oprichter van mediabureau ZIGT; Joost Istha. We spreken Joost over de unieke positie van ZIGT, transparantie en de noodzaak om te innoveren. Shownotes #063 - 6:03 Peloton x Aviation Gin advertenties https://www.youtube.com/watch?v=pShKu2icEYw | Aviation Gin: https://www.youtube.com/watch?v=H2t7lknrK28 | 11:37 Madeleine de Cock Buning naar Netflix: https://www.adformatie.nl/carriere/madeleine-de-cock-buning-na...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Country Manager Benelux bij Flyeralarm; Maarten Timmerman-Zubani. We spreken Maarten over de toekomst van papier, content marketing voor loyaltyprogramma's en conversiemonsters. Quotes van Maarten: 'Wanneer 90% van het papier de prullenbak ingaat, dan is er iets mis met de keten.' 'Zelf was ik toch al een happy camper met mijn oude zwembroek' 'B2B marketing is een greenfield aan mogelijkheden...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman oprichter en Chief Creative Officer van IMA; Maddie Raedts. We spreken Maddie over de ontwikkeling van influencer marketing. Shownotes uitzending #0610:56 Succession (HBO Serie)https://www.youtube.com/watch?v=OzYxJV_rmE8 6:06 Liquid Death (Certified Cursed for October)https://www.youtube.com/watch?v=loQBh2qJCc8&t 7:23 Liquid Death (Murder Your Thirst campaign)https://www.youtube.com/watch?v=jYkKBXqqunE 8:00 Jennif...more
In deze speciale aflevering interviewen we een oude bekende van de show. De allereerste gast van The Brief komt namelijk terug. Slaven Mandic, Directeur Advertising van Mediahuis, vertelt in deze aflevering over de veranderende rol van uitgevers, de recente naamsverandering van TMG en de toekomst van Mediahuis. Shownotes uitzending #06005:30 Telegraaf Media Groep wordt Mediahuis Nederlandhttps://www.adformatie.nl/media/telegraaf-media-groep-verandert-naam-mediahuis 38:13 Nine Lies about Wo...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Head of Brand & Growth Marketing van Vandebron; Mart Vonk. We spreken Mart over hoe je als merk klanten vindt en vasthoudt. Shownotes uitzending #05901:00 WPK wint Content Marketing Multi-Year Program https://nederlandsmedianieuws.nl/Programmatic-Advertising/programmatic-nieuws/Wayne-Parker-Kent-wint-Content-Marketing-Award/ 01:33 The Politician - Netflix https://www.youtube.com/watch?v=6-kdBlzCG7w 04:14 H...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Country Manager Nederland van AB inbev; Nicolas Bartholomeeusen. We spreken Nicolas over zijn carrière bij AB inbev en de Nederlandse biertrends. Shownotes uitzending #058 2:42 Scott Galloway - Gaat Spotify ooit naast de grote vier komen?https://www.youtube.com/watch?v=AvjzdKMlj4s 2:51 Scott Galloway - Microsoft einde van Slack? https://www.youtube.com/watch?v=ZwcGfC_VjhY 3:06 Scott Galloway Section4 - Youtu...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Algemeen Directeur van IAB; Wendy Pouw. We spreken Wendy over het directeurschap en de ontwikkeling en verdieping van het IAB als branchevereniging. Shownotes uitzending #0570:54 "A Study of 597 Logos Shows Which Kind Is Most Effective” https://hbr.org/2019/09/a-study-of-597-logos-shows-which-kind-is-most-effective 5:41 Streaming services shows https://www.youtube.com/wa...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Managing Director en Chairman van Transavia; Mattijs ten Brink. We spreken Mattijs over onder andere leidinggeven, een footprint zetten als vliegtuigmaatschappij en digitaliseren. De show notes van deze aflevering: 01:09 Fish People https://www.youtube.com/watch?v=jmw1h0dqR0A 09:03 Youtube Kanaal Transavia https://www.youtube.com/user/transavia 45:19 Psychological Safety Ted Talk https://www.youtube.com/watch?v=LhoLu...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman storyteller en co-founder van The Avocado Show; Ron Simpson. We spreken Ron over het bouwen van een merk rondom een mono-restaurant concept.
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman hoofdredacteur van De Telegraaf; Paul Jansen. We spreken hem over zijn krant, het hoofdredacteurschap en het journalistieke klimaat in Nederland.
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman de brandmanager van Hertog Jan bij AB InBev; Sjors van Drie. We spreken hem over Hertog Jan, merkconsistentie, en de toekomst van het biermerk. Shownotes: Beste content Matthijs (00.45) 50 Things That Made the Modern Economy - https://tinyurl.com/50ttmtme Nieuws (3.28) Statement Zeeman-sneakers - https://tinyurl.com/zeemansneakers North Face vs. Wikipedia - https://tinyurl.com/northfacevswiki Instagram stopt met V...more
Een nieuw format van de makers van The Brief: Briefly. Eén keer in de twee weken praten Mark Schoones, Matthijs Tielman en Frank Goren over een thema. Iets minder interview. Iets meer geouwehoer. Deze eerste aflevering zoomen we in op awards. Hoeveel nut hebben ze? Hebben ze nut? En waarom zijn het er toch zoveel? Oh en geen nood; The Brief blijft vanzelfsprekend gewoon doorgaan. Shownotes: Wayne Parker Kent - https://wayneparkerkent.com/ Cannes Lions Festival - https://www.canneslions.com/ Eff...more
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Harry Dekker, media director van Unilever. We spreken hem over Unilever, merken opbouwen, en brand safety. De shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/harry-dekker-interview-the-brief/
In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Boris Nihom, Head of Strategy in de advertising business. We spreken hem over creativiteit versus data, de toekomst van reclame, ACHTUNG! en Studio Kraftwerk. De shownotes zijn de vinden op: https://wayneparkerkent.com/boris-nihom-interview-the-brief/
Deze week is Alexander Klöpping, CEO van Blendle, te gast. Klöpping is inmiddels een bekende naam voor het Nederlandse publiek dankzij zijn waardevolle bijdrages aan het digitale medialandschap. De shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/alexander-klopping-blendle-kwaliteitsjournalistiek-ethiek-en-leiderschap/
In deze aflevering interviewen we Laurens Vreekamp van Google News Initiative. Een gesprek over journalistiek, Google, en innovatie. Shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-49-laurens-vreekamp-google-news-initiative
In deze aflevering interviewen we Tim Geenen van Faktor. Een gesprek over privacy, blockchain en GDPR. Shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/interview-tim-geenen/
In deze aflevering interviewen we Susanne van Nierop, hoofdredacteur van de Adformatie. Een gesprek over hoe het is om verslag te doen van de altijd veranderende marketing- en mediawereld. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-47-susanne-van-nierop-adformatie
Deze week spreken we Boris Veldhuijzen van Zanten, CEO en founder van The Next Web. Het bedrijf dat technologie helemaal eigen heeft gemaakt. Door middel van een platform, conferenties en techhub brengen zij 'Generatie T' samen en inspireren zij hen. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-46-boris-veldhuijzen-van-zanten-the-next-web
In deze speciale aflevering van The Brief: een één-op-één interview met Peter Schwartz. Hij is raketgeleerde, scenarioschrijver, auteur, Senior Vice President for Global Government Relations and Strategic Planning bij Salesforce en bovenal: futurist. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/brief-peter-schwarz/
In deze aflevering interviewen we General Manager Marketing bij Toyota Nederland, Willem Verschuur. Een gesprek over mobiliteit, innovatie, en content marketing. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-willem-verschuur-toyota-marketing-trends-automotive/
In deze aflevering interviewen we de Senior Vice President van Salesforce, Stan Sugarman. Een gesprek over innovatie, disruptors, en leiderschap. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-43-stan-sugarman-salesforce
In deze aflevering interviewen we de Senior Vice President van Salesforce, Stan Sugarman. Een gesprek over innovatie, disruptors, en leiderschap. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-43-stan-sugarman-salesforce
In deze aflevering interviewen we Marc Vangeel, CEO van Telegraaf Media Groep. Een gesprek over de huidige stand van zaken en hoe de toekomst van media er uit zal gaan zien. Shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/marc-vangeel-tmg-over-de-uitgeverswereld-journalistiek-en-de-toekomst-van-telegraaf-media-groep/
Joris van Heukelom (Makerstreet) over het ondernemerschap, organisatiestructuren en natuurlijk innoveren op verschillende niveaus. In deze aflevering interviewen we Joris van Heukelom, medeoprichter van Makerstreet). Een gesprek over ondernemerschap, de nieuwe situatie binnen organisaties door Agile en SCRUM werken, touchpoints voor het doorvoeren van veranderingen binnen je organisatie en technologische ontwikkelen zoals Artificial Intelligence. Je vindt de shownotes op: wayneparkerkent.com/v...more
In deze aflevering interviewen we Hans Brouwer, CEO van Massive Music en één van de founders van de A’DAM Toren. Een gesprek over veranderingen in het muzieklandschap, de globaliteit en localiteit van muziek, trends op het gebied van sound en de muziek identiteit van merken. Goed, muziek dus. In het leven van Hans is het dan ook nooit stil. Je vindt de shownotes op: wayneparkerkent.com/interview-hans-brouwer/
In deze aflevering interviewen we Ruud de Langen, CEO van Mindshare. Een gesprek over veranderingen in het medialandschap en zijn overstap naar Talpa Network.
In deze aflevering interviewen we Tim van den Bergh, CCO van Sunweb Group. Een gesprek over veranderingen in de reiswereld, het inzetten van content rondom hun merken en Team Sunweb.
Derk Nijssen (XITE) over de livegang in de VS, muziekvideo's en ondernemerschap In deze aflevering interviewen we Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks. Een gesprek over XITE en hun release in de VS, muziekvideo's en brengen van gepersonaliseerde content.
In deze aflevering interviewen we Niels Langereis, managing director, content Wavemaker. Een gesprek over de visie van Wavemaker en het spanningsveld tussen data en creatie. Shownotes te vinden op: https://wayneparkerkent.com/niels-langereis-wavemaker-over-content-technologie-en-het-spanningsveld-tussen-data-en-creatie/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wpk.homerun.co/
In deze aflevering interviewen we Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van Nu.nl. Een gesprek over Nu.nl, de samenwerking met het ANP en het bestrijden van fake news. Shownotes te vinden op: wayneparkerkent.com/gert-jaap-hoekman-nu-nl-de-samenwerking-met-het-anp-en-het-bestrijden-van-fake-news/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wpk.homerun.co/
In deze aflevering interviewen we Maurice Hols, Executive Vice President en General Manager van Viacom Benelux. Een gesprek over het bouwen van een mediamerk en de televisie in het huidige medialandschap. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/maurice-hols-viacom-het-bouwen-van-mediamerken-en-televisie/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wpk.homerun.co/
In deze aflevering interviewen we Tim van der Wiel, Co-founder en creative director GoSpooky. GoSpooky is het eerste Snapchat-marketingbureau van Europa. Een gesprek over influencer marketing, advertising via social media en de toekomst van Snapchat. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/tim-van-der-wiel-gospooky-snapchat/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wpk.homerun.co/
In deze aflevering interviewen we Diana Janssen, Directeur DDMA. Janssen is inmiddels al meer dan twaalf jaar werkzaam bij de branchevereniging voor data en marketing. Een gesprek over privacy en de implicaties van de GDPR (General Data Protection Regulation) Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/diana-janssen-ddma-gdpr-en-privacy/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wpk.homerun.co/
In deze aflevering interviewen we Edgar Molenaars, CEO Ogilvy Amsterdam. Molenaars richtte in 2007 let's be Frank op, dat later werd geïntegreerd in JWT Amsterdam waar Molenaars als deputy managing director verantwoordelijk was voor gerenommeerde lokale en internationale merken. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/brief-031-edgar-molenaars-verschuivingen-de-wereld-van-reclamebureaus/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wpk.homerun.co/...more
In deze aflevering interviewen we Femmetje de Wind, Head of Publishing Wayne Parker Kent. De Wind werkte eerder als hoofdredacteur bij bladen als Jackie, JFK en Miljonair, ze was uitgever van WENDY en had de leiding over haar eigen customer publishing bureau Wind Publishing. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/brief-030-femmetje-de-wind-publishing/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: http://wpk.homerun.co/
In deze aflevering interviewen we Lucy van der Helm, Directeur SIRE. SIRE, Stichting Ideële Reclame, is een onafhankelijke stichting. Met hun campagnes brengen ze maatschappelijke onderwerpen onder de aandacht van het Nederlandse volk. Hiermee wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/brief-029-lucy-van-der-helm-sociaal-maatschappelijke-reclame/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wpk.homeru...more
In deze aflevering interviewen we Rodger Buyvoets, CEO en co-founder van Crobox. Zij helpen e-commercepartijen met het effectief bereiken en overtuigen van klanten. Crobox probeert dit te bewerkstelligen door de combinatie van psychologie en artificial intelligence toe te passen op het platform van de klant. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/brief-028-rodger-buyvoets-e-commerce/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wpk.homerun.co/
In deze aflevering interviewen we Noël Loozen, regisseur en filmmaker. Twee van zijn films gingen dit jaar in premiere op het Nederlands filmfestival. Een gesprek over commercieel werk versus vrij werk, zijn partnerschap met het Amsterdamse agentschap HALAL en zijn tv-film Limburgia. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/brief-027-noel-loozen-film-maken/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wpk.homerun.co/
In deze aflevering interviewen we Gert Ysebaert, CEO Mediahuis. Mediahuis is onder andere eigenaar van grote Belgische kranten als De Standaard, Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen. Daarnaast ook bekend in de Nederlandse markt als eigenaar van NRC Media, door een meerderheidsbelang in TMG en een investering in Wayne Parker Kent. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/brief-026-gert-ysebaert-ceo-mediahuis-de-strategie-van-mediahuis/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar ni...more
Peelen is naast academicus ook medeoprichter en partner bij strategisch bureau ICSB uit Rotterdam. Maar naast zijn werk in de praktijk heeft Peelen dus ook een lange academische loopbaan. Momenteel doceert Peelen aan Nyenrode Business University en de Universiteit van Amsterdam. Bij dat laatstgenoemde instituut werd Peelen in 2015 benoemd tot Bijzonder hoogleraar content marketing. Daarmee is hij de enige in Nederland die een dergelijke post beheert. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerke...more
Van der Pol is al geruime tijd actief in het radiovak. Hij belandde via BNR bij Radio 538 en was daar commercieel directeur. Nu is hij ruim drieënhalf jaar algemeen directeur bij OMS; de verkooporganisatie voor veel bekende radiozenders als 538, 100%NL, Sublime en de digitale zenders van OMX. Het gesprek gaat over de rol van geluid in ons dagelijks leven, hoe geluid nieuwe kansen biedt voor marketeers en de visie van Joris op de toekomst van radio. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerke...more
Broekhuizen stond aan de wieg van de opkomst van social media en is onder andere de oprichter van De Beste Social Media. Dit platform is ontstaan vanuit een gemis van een verzamelplek voor creatieve social media-updates. Simultaan hieraan richtte Broekhuizen zijn eigen social media bureau op. Het gesprek gaat over de veranderingen in social, de verhouding met contentmarketing en goede voorbeelden in de markt. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/diederik-broekhuizen Bij Wayne ...more
In deze aflevering interviewen we Jos Govaart, eigenaar van pr-bureau Coopr. Jos werkt al lang in de wereld van public relations. Acht jaar geleden maakte hij de stap om voor zichzelf te beginnen en richtte Coopr op. In het gesprek vertelt hij hoe pr veranderd is in de loop der jaren, en wat zijn visie hierop is. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/jos Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wayneparkerkent.com/jobs/
Te gast deze week is Nathalie Peters, Head of Digital Transformations bij IPG Mediabrands en voorzitter bij IAB Nederland. Het thema: creativiteit in combinatie met technologie. In het gesprek deelt ze haar visie op nieuwe creativiteit, vertelt ze over de digitale transformatie bij IPG en legt ze uit wat IAB Nederland voor de branche betekent. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/nathalie Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: waynepark...more
Midden in de internetbubbel van de jaren 90 startte Jacco Bouw marketing automation bedrijf Webpower op. In 2006 besloot hij onder andere de Chinese markt te betreden. Daar heeft hij samen met de overheid een anti-spamwet opgezet voor e-mailmarketing en het begrip marketing automation geïntroduceerd. Deze aflevering staat in het teken van marketing automation en de Chinese markt. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/jacco Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! ...more
In deze aflevering interviewen we social business consultant Jochem Koole. Koole belandde via onder andere Basic Orange en Deloitte in het adviseursschap. Daar helpt hij al geruime tijd kennisintensieve bedrijven in de b2b-markt bij de transformatie van marketing en sales. Ofwel, zoals zijn LinkedIn doet lezen, Koole is social business consultant. “De term social business draait tegenwoordig om geld verdienen via social media. Maar voor mij gaat het om mensen. Daar staat het woord ‘social’ voor....more
Deze week schuift Jeroen Lampe aan, marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland. In de tien jaar dat hij bij Coca-Cola werkt, is hij opgeklommen van marketingstagiair naar marketingdirecteur. In het gesprek vertelt hij over de veranderingen in het productportfolio en de marketingaanpak. Het thema: contentstrategie bij Coca-Cola. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/jeroenlampe Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wayneparkerkent.com/job...more
In de tweede Cannes-editie schuift Antoinette Hoes aan, voormalig ceo van Wunderman / Blast Radius en vorig jaar spreker in Cannes. In het gesprek deelt ze insights over Cannes, singularity en public speaking. Dit is de tweede en laatste aflevering vanuit Cannes. Donderdag 21 juni was Kerrie Finch, ceo van FinchFactor en aanvoerder van de Orange Lions te gast om te praten over diversiteit in de industrie. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/antoinette
In de eerste Cannes-editie uit de reeks van twee schuift Kerrie Finch aan, oprichter van FinchFactor. Het gesprek gaat over haar rol bij de Orange Lions en de diversiteit in de media-industrie. Deze podcast is in het Engels. De tweede aflevering uit de dubbele Cannes-special verschijnt morgen. Te gast dan is Antoinette Hoes (voormalig ceo van Wunderman / Blast Radius). Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/kerrie
Bas Welling, medeoprichter en executive producer van Wefilm, schuift deze aflevering aan. Wefilm werkt voor klanten als McDonalds, Vodafone en Heineken en heeft de veelbekeken video voor Amsterdamse burgemeester Van der Laan gemaakt. In het gesprek deelt Welling zijn visie over hoe je als merk met online video de wereld een beetje mooier kunt maken. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/bas Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: waynepark...more
De gast van deze week is Harald Dunnink. Harald is medeoprichter van design studio Momkai en de bedenker achter het ontwerp van De Correspondent. Het thema is dan ook: design in content marketing. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/harald Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wayneparkerkent.com/jobs/
In deze aflevering spreken we Ruben Houkes. Ruben is voormalig wereldkampioen judo, haalde op de Spelen in Peking een bronzen plak én is één van de oprichters van 2Basics. Dit in Haarlem gevestigde bureau is gespecialiseerd in breedtesportmarketing. Met klanten als AA Drink, Greenco en NOC*NSF behoort 2Basics tot één van de leidende partijen in deze niche. We spreken Ruben over sportmarketing, eSports en gaming. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/ruben Bij Wayne Parker Kent z...more
Deze aflevering draait volledig om het ontwikkelen van je contentstrategie. Fleur Willemijn van Beinum werkte voor grote partijen als KLM, Delta Lloyd en eBay. Tot voor kort zat ze bij Unilever als Global Content Strateeg. Momenteel ad interim bij ABN Amro als Social Business Strateeg. In haar loopbaan is er een gemeenschappelijke deler te ontdekken: content. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/fleur Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures o...more
Aart Lensink is deze aflevering te gast. Met LVB Networks is hij al ruim 21 jaar actief in contentmarketing. Deze aflevering draait dan ook volledig om contentmarketing, de rol van de contentmarkeer en de kracht van contentformats. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/aart Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wayneparkerkent.com/jobs/
De gast van deze week is Dries Poels. Hij werkte bij verschillende grote bedrijven als KPN en IKEA. Momenteel werkt hij bij bol.com als manager marketing communications & brand management. Het thema van deze week is dan ook merken bouwen in het veranderende medialandschap. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/dries Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: wayneparkerkent.com/jobs/
Influencer, presentatrice, ontwerper of auteur? Noem haar een alleskunner. Het succes van Anna Nooshin begon bij lifestyle blog NSMBL; waarna ze aan haar eigen merk bouwde. Zo heeft ze boeken geschreven, gejureerd bij Holland’s Next Topmodel en meegedaan aan Expeditie Robinson. Op het moment werkt ze samen met Hunkemöller en is ze lifestyledeskundige bij RTL Boulevard. Het thema is dan ook personal branding en influencer marketing. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/anna Bi...more
Jeroen van Koningshoven schuift bij ons aan voor een gesprek over in-house creatie en contentmarketing. Jeroen heeft aan verschillende kanten gewerkt; van klantzijde naar bureauzijde en weer terug. Hij begon bij Heineken als editor in chief, is creative director geweest bij MPG.today en Born05 en werkt momenteel weer aan klantzijde bij TNT als Global Manager Creative Concepts. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/jeroen-van-koningshoven Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar...more
In deze aflevering is Arno Peperkoorn te gast. Arno ken je van Result Recruitment: waar hij managing director is. Vanzelfsprekend is het thema dan ook recruitment in de mediasector. Daarnaast hebben we het over branded content op Snapchat, doen we een uitstap naar klassieke advertising vormen en bespreken we de nieuwe sollicitatie functie van Facebook. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/arno/ Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar nieuw talent! Bekijk de vacatures op: htt...more
In deze aflevering van The Brief spreken wij met Erik Hensel, Managing Director van viral video bedrijf LifeHunters. Het thema is dan ook viral marketing. Daarnaast gaan we het hebben over de branded content serie van Comedy Central, de speech van P&G’s chief Marc Pritchard over programmatic advertising en het nut van sponsoring in de sport. Shownotes te vinden op: http://podcast.wayneparkerkent.com/erik/
In deze aflevering van The Brief spreken wij met Xavier van Leeuwe, Director Marketing and Data bij het NRC. Het gaat over relaties met de klant, relaties met je lezers en data hierover. Shownotes te vinden op: http://podcast.wayneparkerkent.com/xavier/
In deze aflevering bespreken we met Jeroen de Bakker brand transformation, digital transformation en growth hacking. Shownotes te vinden op: http://podcast.wayneparkerkent.com/jeroen/
In deze aflevering spreken we met Brechtje de Leij, Senior Product Manager bij Marktplaats.nl en auteur van het boek "Mobiele Eenheid: van disruptie tot digitale strategie." The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. In The Brief raak je binnen een uur bijgepraat over de laatste ontwikkelingen in de wereld van content marketing en media. Shownotes te vinden op: http://podcast.wayneparkerkent.com/brechtje/
In deze aflevering spreken we met Maiko Valentijn, CEO van een van Nederlands grootste mediabureaus: MediaCom The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. In The Brief raak je binnen een uur bijgepraat over de laatste ontwikkelingen in de wereld van content marketing en media. Shownotes te vinden op: http://podcast.wayneparkerkent.com/valentijn/
In deze aflevering spreken wij met Albert Jan Huisman, voormalig directeur Marketing en Business bij Kennedy van der Laan, Europees marketing directeur van Towers Watson én momenteel Chief Content Officer bij Content Marketing FFWD. We spreken hem onder andere over de huidige staat van content marketing in de Nederlandse markt, de kracht van marketing automation en de Trump-blunder van New Balance. The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau ...more
In deze aflevering spreken wij met Slaven Mandic, de oprichter en opperhoofd van Wayne Parker Kent. The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. In The Brief raak je binnen een uur bijgepraat over de laatste ontwikkelingen in de wereld van content marketing en media. Shownotes te vinden op http://podcast.wayneparkerkent.com/slaven/