PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...

Podcast

Story of AMS Podcast

Iedere maandag een podcast over marketing met top marketeers en merken. Onderdeel van Story of AMS. Met hosts Coen en Sam Van Hees.

Afleveringen

  • HOE HAAL JE HET MEESTE UIT JE MERKIDENTITEIT? - PAULINE GOEDHART (A'DAM TOREN) - Story of AMS #30

    Feb 02 2021

    In deze aflevering van de Story of AMS Podcast praten we met Pauline Goedhart, Brand Manager van de A’DAM Toren en Marketing Manager van de A’DAM Lookout. We praten over hoe de Toren met de 100-meter-hoge schommel aan het Amsterdamse IJ een icoon is geworden van de stad. We komen erachter dat het succes achter het gebouw echter niet alleen te danken is aan het Instagram-waardige uitzicht, maar aan onberispelijke branding. Zo legt ze uit hoe de kernwaarden van het merk zijn doorgevoerd in elk asp...more

  • HOE ONDERSCHEID JE JEZELF ALS ECOMMERCE MERK? - STEFAN VAN DEN BERG (GIRAV) - STORY OF AMS #29

    Jan 26 2021

    In deze aflevering spreken we Stefan van den Berg, Chief Marketing Officer van Girav. We praten onder andere over het opereren in het huidige e-ommercelandschap en hoe Girav aan het merk bouwt. Hoe zorg je ervoor dat je je onderscheidend vermogen behoudt? Hoe vermijd je, tegelijkertijd, eentonigheid? Zo vertelt de CMO alles over de rol van marketing in het verkrijgen van een voorkeursrol en hoe zij concurreren met enorme retailers zoals ZARA en H&M. We bespreken de groeiende relevantie van D2C, ...more

  • HOE BLIJFT IKEA HAAR MERKPOSITIONERING ONTWIKKELEN? - FREDERIKE DEN OTTELANDER - STORY OF AMS #28

    Jan 19 2021

    In deze aflevering praten we met Frederike den Ottelander, Country Marketing Manager van IKEA. We praten uitgebreid over de vernieuwde koers van IKEA, waaronder hun positionering rondom duurzaamheid en het einde van de iconische catalogus (zowel de print als digitale versie). Waarom kozen zij voor deze grote veranderingen? Wat betekent dit voor het merk zelf? We bespreken ook het onvermijdelijke onderwerp: COVID-19. Aangezien het een harde klap is geweest voor de fysieke winkels vragen we hoe ee...more

  • HOE ZIET DE ULTIEME FESTIVALMARKETING ERUIT? - BENTE BOLLMANN (LOWLANDS)- STORY OF AMS PODCAST #27

    Jan 04 2021

    In deze aflevering praten we met Bente Bollmann, Senior Marketing Manager van Lowlands en Down the Rabbit Hole bij Mojo Concerts. We praten over het creëren van de ultieme festivalbeleving, iets dat veel verder gaat dan het drie dagen durende evenement. Zo vragen we de marketing manager naar zijn visie en tips voor goede festival marketing. Hoe zet je een festival als het altijd-uitverkochte Lowlands neer? Uiteraard zijn we ook erg nieuwsgierig: hoe ziet hij het festivalseizoen van 2021 voor zic...more

  • HOE ZORG JE VOOR EEN GEWELDIGE CUSTOMER EXPERIENCE? - FRANS LEENAARS (TUI)-STORY OF AMS PODCAST #26

    Dec 28 2020

    In deze aflevering praten we met Frans Leenaars, Chief Marketing Officer en Group Customer Experience Director van TUI. We praten over zijn rollen als CMO én Experience Director (CCXP) bij één van de grootste reisorganisaties van Nederland, en waarom de focus op klantervaring nu belangrijker is dan ooit. Zo legt hij uit wat TUI eraan doet om elk onderdeel van de customer journey te optimaliseren, met name digitaal. We praten over het enorm turbulente jaar voor de reisbranche, maar vragen ook na...more