PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...
Podcasts van Veronique Prins, Kick Ass Business Coach. Nuttige tips, nu ook tijdens het hardlopen, je ommetje, in de auto of tijdens het boodschappen doen. Om je 'aan' te zetten, in actie te komen, over na te denken. Alles met het doel jou de praktijk van je dromen te laten bouwen.
Copycats. Hoe groter je groeit, hoe meer je er mee te maken krijgt. En man, heb ik daar in het begin van mijn bedrijf last van gehad. Woedend kon ik er om worden, ze pikten gewoon mijn kennis en woorden! Hoe durfden ze. Inmiddels sta ik er volledig anders in; 'zie je mij boeien' zou mijn neef zeggen. Het hoe en wat dat zo gekomen is deel ik met je in deze podcast. Verder is het misschien een leuk idee om mijn boek nog in je koffer mee te nemen. Doe hem overigens in je handbagage, er raken nogal...more
Membershipsites, je ziet het steeds vaker verschijnen als verdienmodel. Dat komt omdat je er meer op let maar ook omdat ik veel mensen zie starten die, geïnspireerd door de hoge bedragen die genoemd worden, het ook als product aan hun aanbod toevoegen. Eén ding is eerlijk; er zijn er echt een aantal voor wie dit fantastisch werkt. Maar zoals er nooit 1 oplossing is die voor iedereen werkt, is dat ook met Memberships. Want jij ziet veel mensen er momenteel mee starten. Ik ken ook een aantal mens...more
Dat STAP budget. Je wilt niet weten hoeveel vragen ik daar over krijg. Allereerst van potentiele klanten over of ze er bij mij gebruik van kunnen maken. En natuurlijk van mensen die mij die vraag stellen omdat ze zich afvragen of ze zelf ook er voor zouden moeten zorgen dat STAP mensen bij hen terecht kunnen. In deze podcast geef ik mijn visie op het STAP budget en of je er wel of niet voor zou moeten kwalificeren, mocht jezelf met dit vraagstuk zitten. Enneh, het is slechts mijn mening, het ka...more
De vraag 'hoe dan?' heeft al meer dromen om zeep geholpen dan negatieve geluiden uit je omgeving en te weinig zelfvertrouwen ooit bij elkaar. Wat mij betreft schrap je die woorden per direct uit je vocabulaire. Hoe je dan wel besluiten neem als een baas, kansen grijpt als ze zich voordoen en nooit spijt krijgt van besluiten die je neemt, leg ik je uit in deze podcast. In de podcast nodig ik je ook uit om mee te doen aan mijn 10 daagse 'Vet Voluit tot aan je Vakantie' van 4 - 15 juli aanstaande....more
Op 22 juni jl had ik mijn event Zakenreis. Met maar liefst 500 deelnemers in de zaal was het één groot feest. Toen ik opkwam was dat een enorm emotioneel moment omdat ik me realiseerde dat het niet veel had gescheeld of er was nooit meer een event geweest. Begin dit jaar was ik namelijk helemaal klaar met mijn bedrijf en heb ik serieus overwogen om te stoppen. Dat ik hier dus wel weer stond, voor zo'n zaal met zoveel mensen voelde voor mij als een nieuw begin. Ik ben normaal een open boek maar ...more
De 100ste aflevering. Wie had dat nou ooit gedacht? Van iemand die altijd te horen kreeg dat ik veel te snel praat, die altijd heeft gezegd dat ze nooit podcasts op zou nemen. En 'ineens' zijn er dan 100 afleveringen. Compleet op z'n Veronique's, in de auto, tijdens het uitlaten van de hond en allemaal met mijn fluitje in plaats van een flitsende intro. Ik heb een tijdje aangehikt tegen die 100ste aflevering, hoe kon ik nou deze aflevering vieren. Tot het antwoord te lang op zich liet wach...more
Gisteren had ik de laatste sessie met mijn eigen coach Susanne. De laatste van ruim 84 sessies. Ik ben namelijk 7 jaar haar klant geweest en spraak haar minstens 1 keer per maand. Het was een emotionele sessie waarbij we beiden huilden. Het was ook een geweldig reflectie moment op zoveel waardevolle lessen en inzichten dat ik dacht die met jou hier te delen. In de podcast heb ik het over keuzes maken (ook en juist als je bang bent) over je eigen visie ontwikkelen, waarom ik 7 jaar bleef en waar...more
Vorige week werden we door vrienden rondgeleid door de bollenvelden van Julianadorp. Nu werkte ik in mijn jeugd, voordat ik bij mijn vader in de winkel begon te werken, bij een bollenkweker dus ik dacht dat ik best wel iets van tulpen wist. Het tegendeel bleek waar te zijn, het was mega interessant. Wat er die dag gebeurde is wat me eigenlijk ieder dag gebeurt; ik zie weer een miljoen kansen voor een nieuw bedrijf. Dat overkomt me dagelijks, dat een klant me een idee vertelt en ik denk 'wat bril...more
Het is dat Will Smith alle aandacht in de media heeft deze week want anders zou er iets anders zijn wat ieders aandacht zou hebben getrokken; de uitzending van Lubach over dat er veel te veel coaches zijn en dat de kwaliteit van een groot deel van hen in twijfel getrokken wordt. En, ik weet dat ik mezelf hier niet populair mee maak, hij heeft volledig gelijk. Het zijn er veel. Of het er teveel zijn, daarover doe ik geen uitspraak maar de markt is zeker vol en als dat wat je levert dan ook nog ee...more
Vanmorgen gaf ik een extra Q en A voor de deelnemers aan een training die ik voor Business Women Nederland heb gegeven. Een van de vragen ging over netwerken; wat ik nog altijd zie als een van de beste, makkelijkste, snelste en vooral ook goedkoopste manieren om aan klanten te komen. Ik gaf aan dat ik iemand had gezien, niet toevallig een klant van mij, die zich als een 'aal' door de menigte begaf en dat bedoelde ik juist positief. Ik gaf ook aan dat ik zeker wist dat zij de enige was die omzet ...more
Op 24 en 25 maart ging had ik eindelijk, eindelijk, eindelijk weer een live 2 daagse met een groep potentiele klanten. Oh, wat heb ik, en zij, daarnaar verlangd. Het was weer geweldig om voor een zaal te staan. Dat is wat je aan de voorkant ziet, aan de achterkant gebeuren er soms wat andere dingen die minder leuk zijn. Sterker nog, de paar dagen vóór zo'n event zijn vaak een tikkie zenuwslopend, onder andere door wat er allemaal in je mailbox gebeurd. Het is een beetje als op vakantie gaan, wat...more
Je kent me inmiddels, er zijn best een aantal dingen waar ik jeuk van krijg. Eentje in het bijzonder is de 'ohja, dat heb ik oo club'. En grote kans dat jij ook tot die groep behoort, mogelijk totaal onbewust. Jim Rohn leerde me dat je het gemiddelde wordt van de 5 mensen waarmee je je omringt. Vandaag een podcast over de positieve invloed van de mensen om je heen op jouw succes. En hoe jij daar bewust voor kunt kiezen. Veel luister plezier!
Er zijn heel veel dingen die ik zou willen. Er zijn ook heel veel dingen waar ik naar verlang. Maar tot het moment dat ik BESLUIT ze waar te maken gebeurd er niet zoveel. Inmiddels weet ik wat de kracht van besluiten nemen inhoudt. Wat dat kan veranderen. Dat niet besluiten ook een besluit is.... Daarover ga ik het met je hebben in deze podcast. En ook over 'upfront decision making' en wat dat inhoudt. Heel veel luister plezier!
In de ideale wereld bestaat er alleen maar flow: alles gaat moeiteloos en schijnbaar vanzelf. Eerlijk gezegd zou het mijn wereld niet zijn. Ik geloof namelijk dat aan flow altijd weerstand vooraf gaat en dat de grootste groei altijd voorbij de weerstand ligt. Niet om je monsters heenlopen maar ze recht aankijken en er doorheen gaan. Ik ben benieuwd wat jouw visie hierop is. Veel luister plezier! 👍
Je team is er om jou te ontzorgen en/of om er voor te zorgen voor ruimte voor groei. Toch zie ik dat in de praktijk nogal eens anders. Een waardevolle podcast voor iedereen die werkt met een team of dat van plan is. Veel luister plezier 👍👍👍
Er is 1 vraag die ik regelmatig krijg, in verschillende varianten en dat is de vraag 'wat kan ik nog meer doen om.....' en vul dan maar in: mijn workshop vol te krijgen, meer deelnemers aan mijn Challenge, you name it. Ik heb daar altijd een standaard antwoord op, namelijk een wedervraag. Een vraag die mij extreem creatief maakt en al tonnen heeft opgeleverd. Ik deel hem met je in de podcast van vandaag. Veel luister plezier!
Je kent me; ik doe graag realitychecks. Ik vind het mijn taak om de 'niet Instagram waardige kant' van het ondernemerschap te laten zien. Zo had ik mijn beste februari maand ooit en daarnaast liep ik met mijn ziel onder mijn arm in mijn business. Had ik meer vrijheid dan ik gewend ben om mee om te gaan en voelde ik me een beetje 'lost'. Ik had het een soort van druk maar er was geen voldoening. Ik heb veel keuzes, lastige keuzes en nu ik daardoor de tijd had gekregen die ik zo graag wilde hebben...more
'Help ik ben zwanger, hoe moet dat nu met mijn business?' en 'kan ik wel zwanger worden nu ik ook een bedrijf heb?'. Een paar voorbeelden van vragen die ik regelmatig krijg van volgers en klanten. Afgelopen jaar had ik ook 2 klanten die zwanger waren die ik van advies en tips heb voorzien. En zij gaven aan mijn visie op zwanger zijn als onderneemster op zijn minst gezegd 'verfrissend' te vinden. Ik heb als onderneemster 2 zwangerschappen meegemaakt en 2 kinderen gekregen. Dat maakt dat ik ...more
Dit is niet een reguliere podcast. Ik blaas niet eens op mijn fluitje, alhoewel ik het wel in mijn zak had. Maar vandaag is ook geen reguliere dag. Ik ben geschokt door wat er gebeurt in Ukraine en dat heeft me vandaag enorm aan het denken gezet. Wat een ongelooflijke geluksvogels we toch zijn, hoe waardevol het is om in vrede en vrijheid te kunnen leven. Het deed me denken aan de kennismaking met een coach op een podium een jaar of 5 geleden die aangaf dat zijn zoontje 104 (!) weken chemo nodig...more
Ik heb lange tijd gezegd dat iedere ondernemer evenveel uren heeft in zijn dag; namelijk 24 uur. Dat we allemaal 7 dagen in de week hebben en dat we ook allemaal 365 dagen in een jaar hebben. We hebben hetzelfde aantal uren, het is hoe je ze besteed dat maakt of je wel of niet succesvol bent. Dus toen ik van de week de uitspraak hoorde dat ook Beyonce maar 24 uur in een dag heeft dacht ik 'yes, hij heeft gelijk'. Tot hij er achteraan zei 'ze heeft er alleen 200 uur per dag van gemaakt'. To...more
Ik ben 'grootgebracht' met de slogan dat content king is. Als je maar zoveel mogelijk waardevolle informatie deelt, dan vind je potentiële klanten aan je. Inmiddels is daar een dimensie aan toegevoegd naar mijn mening, die van inspiratie. Want er zijn al 6 miljoen ebooks met 5 tips om 10 kilo af te vallen. Maar om dat gewicht ook echt kwijt te raken is meer nodig, namelijk inspiratie. Dat was een kwartje dat bij mij vandaag viel en dat deel ik graag met je in de podcast van vandaag. Veel luister...more
Ik heb altijd geleerd 'imperfect action always beats perfect inaction' en dat is ook de manier waarop ik mijn bedrijf heb opgebouwd. In deze aflevering deel ik 2 'minder handige acties' die me uiteindelijk wel geld opleverden. Omdat wachten tot het perfect is nog nooit iemand geld heeft opgeleverd. Hopelijk inspireer ik je met deze aflevering om je perfectionisme voor eens en altijd achter je te laten. Omdat dat veel winst oplevert; letterlijk en figuurlijk. En............ we mogen weer!! ...more
Ik ben gek op mijn ideale klant. Er is alleen 1 ding wat ik soms een tikkie lastig vind; het gaat zo ongelooflijk vaak over persoonlijke ontwikkeling. En geloof me, ik kom ook niet uit een ei en ik ben ook niet meer degene die ik 20 jaar geleden was. Ik heb heel wat transformaties ondergaan en ook heel wat dingen moeten af- of juist aanleren. Alleen kan het in heel veel gevallen wel gewoon terwijl je tegelijkertijd je business draait. Als een slager een paar dagen niet goed in z'n vel zit gooit ...more
Echt, er zijn een aantal uitspraken waar ik spontaan uitslag van krijg. Eén daarvan is 'waar ik woon betalen ze dat niet'. Ik probeer dan mijn irritatie niet te laten blijken en beantwoord zo vriendelijk mogelijk met 'weet je dat zeker en als het echt zo is dan moet je dus maar gaan verhuizen of een ander product maken of een baan zoeken'. Heel veel meer opties zijn er dan namelijk niet. Maar waarom zou jouw klant alleen uit jouw woonomgeving komen; we leven in 2022 waardoor je zelfs mensen uit ...more
Vandaag sprak ik twee klanten die zich ieder afzonderlijk in allerlei bochten wrongen om voor hun klanten het beste resultaat te behalen. Ik ben voor, er lopen al te veel 'beunhazen' rond. Toch is er een grens aan tot waar jij verantwoordelijk bent voor de uitkomst van een traject. Daar gaat deze podcast over. Veel luister plezier!
Ik hou zoveel van mijn ideale klant omdat hij/zij een ongelooflijk groot hart heeft. Er echt bewust op uit is om de wereld een stukje mooier te maken. Alleen gaat dat zo vaak ten koste van henzelf. Of in ieder geval ten koste van hun tijd. En wat is er nu waardevoller dan je tijd? In deze podcast geef ik 5 manieren (maar volgens mij zijn het er meer, sorry!) waar jij als coach of therapeut mogelijk je (tijds)grenzen niet of niet voldoende bewaakt. Wat je niet alleen tijd, geld, energie maar ook...more
Deze podcast voelt een tikkie kwetsbaar. Ik heb hem net opgenomen en tijdens de opname vertel ik dat het voelt alsof ik dit verhaal in mijn string deel. Naakt dus :-) Nouja, bijna dan. Ik praat niet heel vaak over mijn omzet. Ik merk ook dat ik daar een tikkie een haat liefde verhouding mee heb. Toch weet ik dat mijn verhaal voor sommigen heel inspirerend kan zijn omdat het dit keer gaat over de moeilijke besluiten die je soms te nemen hebt. Al ziet het er aan de buitenkant zo eenvoudig uit.&nb...more
Mijn coach leerde mij de uitspraak 'the way you do anything is the way you do everything' En in eerste instantie had ik pure weerstand tegen die uitspraak en was ik steeds bezig om haar tegendeel te bewijzen. Weinig zinvolle bezigheid overigens, zij werd er ook niet warm of koud van en ik won er niets mee. Want ze had toch gelijk :-) Het ding is dat ik er deze week achterkwam dat er een aantal ondernemers in hun priveleven een aantal gewoonten hebben in hun priveleven die ze met grote zekerheid...more
Februari was podcast maand, dat commitment heb ik gemaakt op 1 februari. Dat deed ik op 1 januari ook. En als ik ergens commitment op af geef dan doe ik het ook, ik neem dat enorm serieus. Ik heb maar 3 uitzonderingen; als ik mijn gezondheid in gevaar breng, de relatie met mijn man of de relatie met mijn kinderen geldt mijn 'no matter what' als het gaat om commitment niet. Toch liet ik op 9 februari 'verstek' gaan en dat was ondanks dat ik betrouwbaarheid als kernwaarde heb, uiteindelijk helema...more
Wat ik echt lastig vind is waar mijn klanten soms zichzelf in de weg kunnen zitten als het gaat om de groei van hun praktijk. Om een paar redenen: - omdat ze de verantwoordelijkheid voor het succes van hun klanten overnemen - omdat ze dingen doen die ze nu eenmaal 'al heel lang zo doen' In de aflevering van vandaag ga ik daar dieper op in en waarom dat niet echt de ondernemersgeest is. Ik wens je alle luisterplezier!
'Zal ik anders een klein product maken zodat mensen eerst kennis kunnen maken met me?' Ik weet nog goed dat mijn klant dat aan me vroeg. Ik knipperde 2 keer met mijn ogen en dacht dat ik het verkeerd hoorde. 'Klein productje om eerst kennis te maken, ik dacht het niet!' In deze podcast leg ik uit waarom niet: - Als je goed gebruik maakt van marketing dan hoeven ze helemaal geen kennis meer met je te maken - Op welke aanname is een dergelijke uitspraak gebaseerd? - Op het moment dat je je...more
Deze podcast vond ik één van de lastigste om te maken van alle apps die ik opgenomen heb. Omdat ik van dichtbij heb gezien dat een burnout een enorme impact kan hebben op je leven. NIet voor een paar dagen, niet voor een paar weken en soms zelfs langer dan een paar maanden. Dus ik zie nergens een burnout als een griepje, ik bagatelliseer het nergens en al helemaal zeg ik dat een burnout alleen maar voor de zwakken is of dat het verzonnen is. Ik weet alleen ook hoe woorden soms verkeerd opgepakt ...more
Vandaag werd er in mijn FB groep (de Kick Ass business coaching groep) een vraag gesteld over mond tot mond reclame als manier om klanten te krijgen. Ik heb hier al vaker wat over geroepen, maar nog nooit in een podcast. Dus leek me een mooi onderwerp voor vandaag omdat ik toch nog wel heel veel starters hierop zie vertrouwen. In deze podcast leg ik je uit dat dat als je net begint zelfs onmogelijk is en waarom het nog meer geen goede tool is om de regie over je omzet te nemen. Ik wens je heel ...more
Oke, mogelijk gooi ik hem weer iets te scherp erin. Iemand noemde me van de week al een 'bitchnesscoach'. Toch wil ik wel een keer dit onderwerp bespreken omdat het zo'n sprong in je business kan betekenen als je dit een beetje door krijgt. Daarom een podcast over dit onderwerp, waarbij ik natuurlijk de titel zo gekozen heb om er voor te zorgen dat je hem luistert :-) Dat is dansen met je klanten hé. De kwaliteit van de input bepaalt namelijk de kwaliteit van de output en daar heb je dus zelf ...more
Eén van de meest krachtige marketingtools zijn reviews. Ga je zelf maar na, hoe vaak heeft de feedback van een ander jou geholpen met het net wel of net niet nemen van een besluit. In jouw bedrijf is dat niet anders. Daarom is het goed om met reviews te werken. In deze podcasts deel ik met je: - hoe je aan reviews kunt vragen - hoe je de kans vergroot dat iemand hem ook vergeet - op welke manier je reviews in kunt zetten - en wat in mijn ogen een grote gemiste kans is als het gaat over het werke...more
We doen vaak ontzettend veel moeite om aan klanten te komen en zijn daar zo op gefocust dat we een heel belangrijk onderdeel in dit proces missen. Juist een deel dat in dit stuk zoveel indruk kan maken en soms zelfs al bepalend is; welke indruk maak je. Welke eerste indruk maak je maar minstens net zo belangrijk welke indruk laat je achter? Heb je daar überhaupt al eens goed over nagedacht? Is dat onderdeel van je strategie? Is het onderdeel van wie je bent? Neem je het mee in de content die je...more
Ik krijg zo vaak de opmerking; daar heb ik allemaal geen tijd voor. En zo nu en dan klapper ik dan echt met mijn oren. Dan heeft iemand een paar klanten, zegt dat ze er wel 20 wil hebben en als ik dan voorstel welke acties ze kunnen doen om die klanten te kunnen krijgen, dan geven ze aan at ze het daar te druk voor hebben. En dat mag, maar als je al geen tijd hebt om de dingen te doen die nodig zijn om ze te krijgen, dan heb je toch ook geen tijd om ze te helpen? Waar hebben we het dan ove...more
Gisteren heb ik een investering in mezelf gedaan. Een hele enge. Mijn intuitie schreeuwde op alles 'ja' terwijl mijn hoofd daar iets heel anders van vond. Het was voor mij wederom de bevestiging dat zelfs als het om sales gaat alle energie is. Want het herinnerde me aan het salesgesprek dat ik eerder deze week met een klant had. Ik vroeg geen details en guess what, dat doen mijn klanten bij mij bijna ook niet. Andersom geldt het ook vaak en daar had ik een paar weken geleden ook een pracht...more
Vroeger ging je gewoon naar de sauna, tegenwoordig heb je een 'wellness experience'. Het is een beetje tekenend voor hoe ingewikkeld en groot we sommige dingen tegenwoordig maken. Waarom heet een reguliere workshop ineens een 'event'? En waarom heet het vullen van je reguliere training ineens een lancering? Om diverse redenen is dat niet handig, je maakt het daardoor te beladen. Plus, ik zie ook veel mensen in een te vroeg stadium over lanceringen spreken; het wordt lastig omdat het simpelweg he...more
Er wordt mij vaak gevraagd hoe ik nu mijn dagen indeel. En of ik tips heb over hoe anderen dat zouden kunnen doen. Daarom heb ik besloten er een podcast over op te nemen waarbij ik maar gelijk de clou van het verhaal verraad; er is niet één indeling die voor iedereen werkt. Het hangt namelijk van zoveel dingen af. Toch deel ik heel graag mijn tips en inzichten van jaren proberen om te komen tot een agenda indeling die voor mij super werkt en daar kun jij vast ook iets mee. Ik hoop dat ik je er ...more
'Wat vind jij nu een reëel doel?' Als ik een euro had gekregen voor iedere keer dat ik die vraag gesteld had gekregen dan had ik 5 jaar eerder met pensioen kunnen gaan. Was ik slapend rijk geworden. Dat is leuk voor mij maar is nog geen antwoord op die vraag. En die geef ik wel heel graag. Daarom deze podcast over reëel en irreële doelen. Hoe ik daar over denk, waarom ik het vaak fout zie gaan en wat dé oorzaak is waarom veel doelen vaak best reëel zijn maar uiteindelijk irreëel blijken te zijn....more
Deze podcast is niet voor iedereen omdat ik tenslotte vooral met ZZP'ers, eenpitters werk. Toch melden zich op dit moment steeds meer 'setjes'; 2 mensen die samen vol enthousiasme een business starten. Dat zijn dus of 2 vriendinnen of het kunnen ook partners zijn die een relatie hebben. En hoe leuk en gezellig het begin ook is, het is inmiddels mijn ervaring (feiten!) dat ik 80% van dit soort samenwerkingen ook zie stranden, heel vaak ook nog niet op zo'n fijne manier en het is bijna altijd ook ...more
Een praktijk nog veel leuker zijn als we er niet met geld en administratie te maken zouden hebben. Echt, die mening ben ik ook toegedaan. Ik vind het allemaal maar gedoe. Maar omdat het 'part of the deal is' heb je er gewoon mee te dealen. Lange tijd was die administratie en dan met name facturatie en wat te doen met mensen die niet betalen een echte energievreter in mijn business. Ik heb een aantal dingen moeten leren, veel inzichten moeten krijgen om dat inmiddels 'appeltje eitje' te vinden. N...more
Een praktijk nog veel leuker zijn als we er niet met geld en administratie te maken zouden hebben. Echt, die mening ben ik ook toegedaan. Ik vind het allemaal maar gedoe. Maar omdat het 'part of the deal is' heb je er gewoon mee te dealen. Lange tijd was die administratie en dan met name facturatie en wat te doen met mensen die niet betalen een echte energievreter in mijn business. Ik heb een aantal dingen moeten leren, veel inzichten moeten krijgen om dat inmiddels 'appeltje eitje' te vinden. N...more
Investeren. Het is onlosmakelijk verbonden met ondernemen, al proberen velen nog te doen alsof dat niet zo is. Starten een bedrijf met 2 stoelen in de logeerkamer en gratis visitekaartjes bij Vistaprintjes en een buurjongen die voor een krat bier een website bouwt. En dan als omzetdoelstelling 250.000 hebben voor dat eerste jaar. Wat denk je zelf?? Dus dit wordt een bloedeerlijke podcast over investeren, het verschil met kosten en waar veel ondernemers de mist in gaan als het gaat over ke...more
'Wat zou jij doen als je mij was' is een vraag die ik regelmatig krijg. En natuurlijk wil ik daar graag in meedenken, dat deed ik ook heel vaak. Tot ik er achter kwam dat ik daar de klant maar ook mezelf niet mee hielp. Ik schatte soms de situatie verkeerd in, had een andere visie en dan kwam dat besluit soms als mijn verantwoordelijkheid bij me terug. DAt is niet zoals ik mijn business wil runnen maar vooral ook bleken het niet altijd ideale klanten te zijn. Daarover gaat deze podcast afleverin...more
Regelmatig krijg ik opmerkingen als 'waarom zijn jouw doelen altijd zo hoog?' of 'ik begrijp niet waarom jij dit allemaal zo doet?' En dat mag, natuurlijk. Maar heel vaak denk ik ook 'jij hebt ook wel lekker makkelijker oordelen als je zelf geen financiële verantwoordelijkheid hebt/draagt/neemt'. Inmiddels ben ik op een leeftijd dat ik dat niet meer hardop uitspreek, toch vind ik het zo aan het begin van het jaar wel belangrijk om toch eens te bespreken, mogelijk dat het jou nog kan inspireren o...more
Ik kreeg van de week 2 vragen/opmerkingen van klanten: - Hoe lang denk jij dat mijn programma moet duren? - Ik voeg dit toe aan mijn programma/traject omdat mijn klant dat leuk vindt/ nodig heeft En bij beide punten gingen er bij mij alarmbellen aan en een zwaailicht branden. Ik zie namelijk op dit moment aanbod voorbij komen waarvan ik denk 'wat moet iemand daar nu mee' en/of 'welk doel dient dit nu voor je klant, is dit echt een hele waardevolle bijdrage en vergroot het het resulta...more
Voordat mensen denken dat ik hard mijn hoofd gestoten heb; nope. Ik ben niet ineens anti-salesfunnels. Dat is niet de boodschap van deze podcast. Ik werk zelf ook met funnels, ik heb er zelfs een flink aantal, en ben er dus ook blij mee; ze werken. Dus dat is niet het issue. Ik ontvang vaak van starters het verzoek of mijn training voorziet in het schrijven van salesfunnels. En daar moet ik altijd ontkennend op antwoorden; ik geloof daar namelijk niet in als je nog niet eens een ideale klant, e...more
Ik weet wat je nu denkt 'Prins, gaat het wel goed met je?' Waar gaat dit nu heen, dat snap ik ook wel dat een fysiotherapeut niets met koorstlippen kan. En het lijkt ook heel logisch. Toch is het iets wat ik zeer regelmatig zie gebeuren, alleen in een andere vorm. Mensen die zich tot een business coach wenden omdat ze bang zijn om zichtbaar te zijn. Of ondernemers die naar een mindsetcoach gaan terwijl ze behoefte hebben aan een strategie. Het ding is dat heel vaak het probleem dat we cons...more
Ik spreek geregeld coaches en therapeuten die zich afvragen 'waarom lukt het nou niet'? En als ik dan doorvraag dan zie ik gelijk al wat er fout gaat. Je bent namelijk de baas in je eigen business op het moment dat je zelfstandig ondernemer bent maar ik zie velen die rol niet pakken. Zelfs als je denkt van wel. Daarom deel ik in deze podcast de punten waarop ik zie dat veel ondernemers zich als een passagier in hun eigen business gedragen. En dat geeft niet, dan laat je je lekker rondrijden alle...more
Ik vind podcasten, na een niet helemaal liefdevolle start, inmiddels ontzettend leuk om te doen. En, en daar ben ik heel eerlijk in, ik ben ook zo enthousiast omdat het gewoon heel goed werkt. Wat ik daarmee bedoel is dat ik er echt extra omzet mee binnenhaal. Op die manier kijk ik naar al mijn marketingtools; ook mijn tijd is natuurlijk kostbaar. Toch is dat niet de manier waarop ik andere ondernemers om zie gaan met dit soort dingen. We YouTuben, Tiktokken, en Story'en ons suf en daar wordt nu...more
'As je nooit je prijzen verhoogt dan is dat een teken dat de kwaliteit van je diensten niet beter wordt' Dat is wat ik mijn klanten altijd voorhoud. in die zin is het verhogen van je prijzen wat mij betreft een must, met name omdat ik nogal gebrand ben op kwaliteit. Ik krijg veel vragen over het verhogen van je prijzen. Hoe doe je dat nu, op welk moment, kondig je dat nu wel of niet aan, hoe vaak kun je je prijzen verhogen en met hoeveel dan per verhoging? Goede en iets minder waardevolle vrage...more
Mijn vader heeft mij van jongs af aan waardevolle lessen geleerd over ondernemen. Hij was het ultieme voorbeeld over hoe je altijd je eigen koers kunt varen. Dat heeft mij geleerd om mezelf 'staande te houden' in het online en offline gedoe en ruis. Hoe fijn is het als je kunt doen wat goed voor jou is, wat je voelt dat bij jou past, ongeacht wat al je concurrenten doen. Als je je daar nooit druk over zou hoeven maken. Je je nergens meer focust op wat anderen/collega's/concullega's doen? Zou dat...more
Eens in de zoveel tijd kom ik met een vaag iets. Dat geldt regelmatig voor een blog van mij en de trouwe lezers beginnen nu hard te knikken omdat ze het herkennen. Gaat 'ie nergens over, weet ik eigenlijk niet wat ik nou wil zeggen maar dan heb ik iets te delen wat er gewoon uit moet. Heb je daar geen zin in, deze gewoon deleten en morgen ben ik er weer als mijn eigen ik :-) Aanleiding voor de podcast van vandaag was dat ik onlangs een product kocht voor 42 dollar kocht wat in mijn ogen ...more
Ik coach mijn klanten tot zelfstandig ondernemers. Met de nadruk op zelfstandig. Dat is namelijk het grote verschil tussen een ondernemer en een werknemer, die eerste wordt geacht om zelfstandig te handelen, acties te ondernemen en besluiten te nemen. Om die reden vind ik het altijd lastig als iemand graag met mij wil werken omdat ik dan als 'stok achter de deur' kan fungeren. Idem ben ik een enorme fan van mijn klanten, krijgen ze van mij echt de erkenning bij resultaten, maar voel ik me geen c...more
Het liefst zouden we al onze klanten stikblij maken. Allemaal dingen doen die ze 'fijn' vinden. Echter, wat ze FIJN vinden is niet altijd wat ze NODIG hebben. En daar gaat deze aflevering over. Over je expertstatus pakken als coach of therapeut en ook vertel ik nog iets over de 'toeters en bellen' programma's die ik op dit moment zie ontstaan en waar ik natuurlijk iets van vind :) Verder sluit ik af met 3 dingen: - Mogelijk is mijn boek een superkado voor jou voor onder de Kerstboom; www....more
www.jezaakvoorelkaar.nl/verliefdopverkopen 'Wat is je upsell?' een vraag die ik mijn klanten altijd stel als ze weer eens met een creatief idee komen. En ze verfoeien me om die vraag en zien uiteindelijk ook dat die vraag ze uiteindelijk succesvol maakt. In deze podcast aflevering ga ik in op de waarom en ook de hoe van upsellen. Ik weet zeker dat ik je kan laten voelen dat een upsell niets maar dan ook helemaal niets met elkaar te maken heeft met sales, al doet het woord heel anders vermoeden....more
Op een mistige vrijdagmorgen liep ik mijn rondje en luisterde ik naar een podcast. En ineens kreeg ik door wat daar gezegd werd, zo'n knalinzicht, dat moest ik gewoon met je delen! Ik had niet eens mijn fluitje meegenomen, dus die mis je in deze aflevering. Maar dat maakt de aflevering niet minder waardevol. Ik zie zoveel coaches en therapeuten 'rommelen' met hun tijd. Hun tijd niet serieus nemen en dat heeft een verband met de factuur die je uiteindelijk stuurt. Hoe dat zit leg ik je uit in dez...more
Angst binnen en over het ondernemerschap. We hebben er allemaal mee te maken; ik ook. Nog steeds. Knikkende knieën als ik ergens moet spreken, nooit 100% zeker als ik iets organiseer of het wel gaat lukken, of het wel goed genoeg is. Zelfs de angst zo nu en dan nog of het wel waardevol genoeg is. En toch kun je je er niet door laten tegenhouden, want dan wint de angst en kom je nergens. Daarbij is het zo nu en dan zo dat mensen niet eens aan kunnen geven waarvoor ze nu eigenlijk bang zijn, ze ze...more
2 jaar geleden kwam Marjena Moll bij mij als klant. Met nagenoeg geen omzet maar wel een een geweldig product met het verkeerde verdienmodel. We zijn samen aan de slag gegaan en binnen 10 maanden ging ze van 0 naar over de 100.000 omzet. Nu we weer een jaar verder zijn heeft ze haar omzet ver40voudigd vanaf het moment dat ze bij mij startte. Ik geloof dat de adviezen die Marjena deelt in deze podcast voor het groeien van een business voor iedere ondernemer waardevol zijn. Ze ondermijnt in ...more
Vandaag mocht ik een Mastermind van de IMU bijwonen. Op de terugweg naar huis bedacht ik me hoe anders ik sinds een aantal jaren in dit soort dagen zit nadat mijn coach me na afloop van een tweedaagse tegen me zei. Dat ik een meer volwassen ondernemer was. En dat dat betekende dat het me niet meer om de kennis moest gaan maar om de toepassing. NIet meer om de uren maar om de invulling. Dat heeft voor mij een grote impact gehad op mijn business en de manier waarop ik er naar kijk en hoe ik ook me...more
Ondernemen draait om zelfleiderschap, dat is een uitspraak die je al vaak van me hebt gehoord. Je bent tenslotte je eigen baas, dan zul je niet alleen je business maar ook jezelf moeten kunnen leiden. In de podcast van vandaag leer ik je welke 5 kritische vragen je jezelf regelmatig kunt stellen om er voor te zorgen dat je je business effectief blijft runnen, zonder teveel te micro managen of je bezig te houden met dingen die je geen meter verder helpen. Ik reken er op dat hij weer ...more
Ik hoor heel vaak 'zal ik anders een klein product maken, zodat ze eerst kennis met me kunnen maken?'. Meestal geef ik dan een diepe zucht als antwoord. Of ik draai met mijn ogen. Of allebei. Dat ligt een beetje aan de situatie. Het is maar heel zelden dat ik het een briljant idee vind. Waarom dat is leg ik uit in deze podcast :-) Verder noem ik in de podcast mijn 2 daagse 'verliefd op verkopen', tickets daarvoor kun je kopen via www.jezaakvoorelkaar.nl/verliefdopverkopen Enneh, laat je me...more
Een aantal weken geleden heb ik een podcast opgenomen naar aanleiding van een klant die ontevreden was. Nu kan het tegendeel natuurlijk ook; dat jij niet tevreden bent over je klant en wat moet je dan? Het was iets wat van de week speelde bij een klant van mij en ik geef jou heel graag de tips en adviezen die ik haar gegeven heb over hoe nu te handelen in een dergelijke situatie. Verder verwijs ik aan het einde van de podcast naar mijn Focus Challenge die ik van 4 - 7 oktober organiseer waarin i...more
'Ik heb er echt alles aan gedaan en toch werkt het niet' Die uitspraak krijg ik natuurlijk regelmatig. Het is ook een gevaarlijke om in mijn nabijheid te doen, weet je zeker dat je er alles aan gedaan hebt? En als ik dat dan vraag terwijl ik ze indringend aankijk volgt heel vaak vanzelf al het antwoord. Heerlijk is dat. Toch is het soms wel het geval dat ik mensen hard zie werken en dat het dan toch nog niet werkt. Daar kunnen heel veel lagen onder zitten, als ik die allemaal behandel word...more
In de zomer ben ik geïnterviewd door Simone de Jongh. Simone coacht ambitieuze vrouwelijke ondernemers die hun business runnen met de handrem er op. Ze leert ze hoe ze volledig vanuit hun eigen authenticiteit en intuïtie veel makkelijker hun bedrijf kunnen runnen. En dat doet ze hel goed. Ze vroeg mij of ik haar gast wilde zijn in haar podcast en dat levert een 'verrassend gesprek' op waarin ik een aantal dingen vertel die ik niet eerder online heb genoemd en die je mogelijk ook nog wel eens zul...more
Kan ik niet 1 op 1 door jou gecoacht worden? Dat is de vraag die ik heel vaak krijg en jij mogelijk ook. En waar ik lange tijd dacht dat dat echt de ultieme uitkomst voor mijn klant was, ben ik daar inmiddels op teruggekomen en geloof ik dat het in veel gevallen niet de beste oplossing voor mijn klanten is. Zeker niet als ze net beginnen. In de podcast van vandaag geef ik aan waarom dat is en hoe jij deze argumenten ook kunt gebruiken mocht jij ooit eens de vraag van jouw klanten krijgen. Waarbi...more
Ik weet het, de titel is wat onhandig in deze roerige week rondom de invoer van de Cpas. Ik weet het. Maar ik kon niet op een betere term komen die de lading van deze podcast dekt. Hoe selecteer jij je klanten? Wat verwacht jij van je klanten? Hoe communiceer je jouw verwachtingen? En, net zo belangrijk, wat doe je als de klant in het traject de afspraken niet naleeft? Dat en nog veel meer in de aflevering van vandaag. Waarin ik ook verwijs naar de Focus Challenge van 4 - 7 oktober aanstaande. S...more
'Een checklist werkt zo goed, zal ik hem ook maken?' In deze podcast geef ik jou mijn mening of ik dat wel of geen goed idee vind. Vertel ik je er ook nog bij, als extra bonus, wat een veelgemaakte fout bij funnels is. Veel luisterplezier!
Ik weet als geen ander hoe het werkt. Geeft je agenda aan dat het tijd is om te bloggen, podcasten of er moeten nodig weer een paar posts uit voor Social Media, zit je op nul inspiratie. Niks, noppes, nada. Maar er moet wel geleverd worden. Wat doe je dan? Het is wat me vandaag overkwam toen het tijd was om mijn dagelijkse podcast met je te delen. Laat ik nu van 'walk the talk' zijn en altijd mijn eigen regels volgen, dus ook vandaag. Dus heb jij het ook wel eens dat je denkt 'bevallen was makke...more
'Wat doe jij als niemand kijkt?' Dat is een vraag die ik mijn klanten regelmatig stel. En in het antwoord ligt altijd de reden waarom een business wel of niet succes succesvol is. Ik moest aan deze lessen denken toen ik vanmorgen op mijn spinfiets klom in de sportschool. En aan nog heel veel meer dingen die alles bij elkaar volgens mij (hopelijk) weer een waardevolle podcast gevormd hebben. Welkom bij aflevering 34. Waarin ik het ga hebben over de achterkant van Instagram, commitment, buddies, ...more
Als je ondernemer wordt, wordt er ook van je verwacht dat je je als een leider gedraagt. In je bedrijf ten aanzien van je eigen regels maar ook daarbuiten. En zelfs richting je ideale klant. Dat maakt het niet altijd makkelijk maar het is wel noodzakelijk. In deze podcast geef ik een heel open inzicht in de correspondentie die ik met een klant had rondom dit thema en hoe ik zelf mijn leiderschap pak en waarvan ik zeker weet dat jij er ook iets van kunt leren. Heel veel luisterplezier. Ik zou he...more
Je bent een creatieve ondernemer en gaat helemaal los op een idee wat je hebt. Een ebook, een blog of post, een workshop, een videoserie, doe eens gek je stampt in de flow er een hele nieuwe training uit. En het lijkt wel helemaal vanzelf gegaan in deze creativiteitsmodus, het maakt je ook stikgelukkig. Alleen, na het online zetten blijft het doodstil. Oorverdovend stil. En je snapt er helemaal niets van, het is echt een van je beste stukken/ideeën. Herkenbaar? In deze podcast deel ik met je waa...more
Ik hoor regelmatig uitspraken als ‘ik doe geen webinars meer want dat werkt niet’, ‘gratis sessies zijn niets voor mij’ of inderdaad in lijn met de titel van deze podcast; ‘volgens mij heb ik een nieuw ebook nodig want mijn lijst groeit niet’. Negen van de tien keer is mijn antwoord dan ‘volgens mij niet’. En dan kijken ze me heel vaag aan. Ik zie echter dat er nogal eens veel tijd wordt besteed aan een oplossing die helemaal geen oplossing voor het probleem is. Omdat er niet eerst ‘boven het pr...more
Het allermooiste aan mijn doelgroep vind ik het feit dat ze over zo'n groot hart beschikken. Hun ideale klant is iedereen en niemand mag buitengesloten worden. Dat komt mede voort uit het feit dat ze (zijnde jij :-) ) zo'n groot empathisch vermogen hebben. We snappen onze klant, we leven mee, we begrijpen alles en waar we denken dat we de klant daarmee dienen is het mijn visie dat het tegendeel waar is. Het is belangrijk dat je je realiseert dat de klant jou harder nodig heeft dan jij de klant,...more
Ik ben een echte nachtvlinder, ik haat vroeg opstaan. Laat me tot 4.30 uur doorwerken en dat doe ik met droge ogen, maar voor 6.00 uur mijn bed uit is voor mij echt een gruwel. Het hele principe van 'de 5 am club' was aan mij niet besteed, integendeel. Dat was 'niets voor mij want ik hou niet van vroeg opstaan'. En toch is dit al de tweede dag op rij dat ik om 5.03 uur mijn mand uitkom. Sterker nog, het is op dit moment 5.57 uur en ik heb de podcast voor vandaag er al weer opstaan. Just saying.....more
'Mijn partner steunt me niet', 'ik sta er alleen voor', 'ik heb het te druk thuis om een business op te bouwen. Uitspraken die ik vaak hoor. In deze podcast leer ik je dat je zelf verantwoordelijk bent voor je succes en ook voor de ruimte die je daar binnen je gezin of familie voor krijgt. Veel luisterplezier!
Ik krijg natuurlijk vaak de opmerking ‘het gaat niet helemaal zoals ik graag zou willen, mijn omzet blijft te laag. Of stijgt iig niet zo snel als dat ik zou willen’ Dat is ook niet zo gek als je businesscoach bent, ik zou raar opkijken als ze mij vragen zouden stellen over het verzorgen van kamerplanten. 😊 Bij mij gaan plastic planten namelijk zelfs nog dood. 😊 Goed, we weten het probleem: er is te weinig omzet. En dan zie ik mensen alle kanten opvliegen op zoek naar een oplossing, wat vaak ...more
Dromen, doelen en een plan. Veel ondernemers denken dat dat voldoende is om de gewenste omzet te realiseren. Helaas werkt het niet zo eenvoudig, was het maar zo makkelijk. 😊 Waarom veel doelen niet gerealiseerd worden terwijl er echt wel een plan was, is omdat er in nagenoeg alle gevallen geen actieplan is. En zonder dat actieplan gaat het niet lukken. Hoe dat zit en wat dan het verschil is tussen een plan en een actieplan deel ik met je in deze podcast De workshop waar ik naar verwijs is www.j...more
Voor velen zit de vakantie er al weer op en daarom gaan we het weer over business hebben. Omdat ik veel ondernemers heb gesproken bij wie het de afgelopen weken niet helemaal als een zonnetje liep en daar nog wel wat winst te halen valt deze podcast. Hoe dat zit en hoe jij daar je voordeel mee kunt doen leer ik je in de podcast van vandaag. Waarbij dit overigens de eerste podcast is van mijn ‘september challenge’ wat inhoudt dat je deze maand van mij iedere werkdag een nieuwe podcast kan ver...more
Ik deel graag het interview met je dat ik had met Liza voor haar 100% Lefwijf podcast. In dit interview hebben we eht dan ook vanzelfsprekend over lef hebben, over durven springen, over ‘ballen kweken’ en over all-in gaan, zoals ik dat altijd noem. Maar we hebben het ook over vertrouwen, zelfliefde en overvloed. Kortom, ik vond het een eer dat Liza me wilde interviewen en hoop dat dit voor jou ook een inspirerende podcast zal zijn.
Je hebt er echt een goed gevoel bij en deze wordt klant, dat kan niet anders. Totdat …………… je de magische woorden hoort ‘ik ga het eerst nog wel even zelf proberen’. Man, hoe vaak ik dat wel niet heb gehoord in eerste instantie. Om die reden ben ik me juist hierin gaan verdiepen en verbeteren. En kan ik jou ook helpen als je dit nog net even te vaak hoort. Ik deel met je hoe ik omga met die ene zin ‘ik ga het zelf nog wel even proberen’ waardoor ik het nagenoeg nooit meer hoor.
Balans. Het beruchte ‘b-woord’. Als je me al langer volgt dan weet je dat ik een tikkie de kriebels krijg van dat woord. Toch wordt me vaak gevraagd ‘hoe hou je nu de balans tussen werk en privé?’ Ik maak daar absoluut niet zo’n punt van, dus gaat dat bij mij heel erg eenvoudig. Hóe en hoe ook jij een imperium kunt bouwen zonder de angst in je achterhoofd dat dat minstens 3 burnouts moet kosten, vertel ik je in deze podcast. Veel luisterplezier en laat je hieronder weten wat je er van vond?
Ontevreden klanten. De nachtmerrie van iedere coach. Het liefst willen we alleen maar 5 sterren recensies, bloemen en eeuwige dank. Een podcast over ontevreden klanten waarin ik vertel over: • het opschonen van je mailinglijst, • wetmatigheden en de ‘normaal curve’ • dat je nóóit rotzooi of gebakken lucht moet verkopen • Waar jouw verantwoordelijkheid ligt en waar die van je klant • Hoe ik om heb leren gaan met ontevreden en kritische klanten • Hoe ik uiteindelijk deal met kritiek
Voor heel veel mensen (waaronder ikzelf) staat het schrijven van een boek hoog op de bucketlist. Ik leg uit hoe ik mijn boek geschreven heb, wat een goed moment is om een boek te schrijven, is je boek inderdaad een marketingtool, van alles over het verdienmodel van een boek en nog veel meer. Ik heb zelf een boek geschreven – De Kick Ass Code voor Succesvol Ondernemen - dat nummer 2 stond in de Managementboek top 100, en neem je mee op boekenreis vanuit de praktijk.
Als je een klein beetje mijn ideale klant bent is dit één van de lastigste onderdelen van je praktijk. Daarom besloot ik er een podcast over op te nemen. In deze aflevering deel ik met je waar je tarieven werkelijk voor staan, wat in mijn ogen de enige pijler is waar je je prijzen op zou moeten baseren. Verder vertel ik je wat je kunt doen om tot een prijs te komen en ik deel mijn visie over high-end coaching. Eerlijk en niet aardig, zoals je van mij gewend bent. Heel veel luisterplezie...more
Er zijn honderden manieren om aan klanten te komen. Meerdere wegen naar succes. En de makkelijkste, de goedkoopste en de best werkende is je mond opendoen. In deze podcast leg ik je uit hoe je van ‘vragen stellen’ de ultieme marketingtool in je bedrijf maakt. Ik deel 3 punten met je die mij succesvol hebben gemaakt en met name punt 3 zie ik heel vaak volledig onbenut. Doe er je voordeel mee en geniet er van. Ik zou het super vinden als je me zou willen laten weten of deze podcast waardevol voor ...more
Onlangs stuitte ik op Social Media op een discussie over de omzetdoelstelling van Euro 100.000. De kern van de discussie was een gezonde, wat ik er om heen zag gebeuren zette mij ‘aan het denken’ zeg maar. Want natuurlijk heb ik een mening over dit onderwerp en is het juist aan het begin van het jaar weer even lekker om het over doelen te hebben.
Als ik één ding anders zou doen als ik opnieuw zou moeten beginnen dan is het het eerder delegeren van bepaalde taken. Ik heb tot € 300.000,- omzet alles zelf gedaan. Ik kon het immers sneller en beter. Inmiddels weet ik dat je samen sneller gaat maar dat dat niet zo werkt als je maar lukraak dingen uitbesteed en simpelweg met 'een VA' gaat samenwerken. Het hebben van een team kan dan wel hip zijn maar het is niet per definitie handig of slim. Alles daarover in deze nieuwe podcast. Veel luisterp...more
Wat kan het uit een vliegtuig springen je leren? Meer dan alleen dat je naar beneden valt en niet omhoog :-) Luister mijn podcast en ik neem je mee in een sprong in het diepe.
In deze podcast geef ik je mijn visie op hoe we kunnen omgaan met de Corona-tijd waarin we momenteel leven. Natuurlijk is het een lastige periode die velen van ons (zakelijk) raakt. Maar we hebben ermee te dealen en bij de pakken neer gaan zitten helpt niemand. Ook in lastige tijden zijn er kansen.
Het mooiste van het ondernemerschap is dat je steeds de kans krijgt om je als mens te ontwikkelen en te groeien. In loondienst zou ik dit nooit zo hebben mogen ervaren. Het maakt ook dat je voor lastige keuzes staat. Daar ben ik dan ook weer heel eerlijk in. En ik zie in de praktijk daarom ook een aantal dingen gebeuren. Mensen die er omheen proberen te komen, die ‘ontwijkend’ gedrag vertonen en die vervolgens geen steek opschieten. Deze podcast is weer bloedeerlijk, geniet ervan!
Deze week stond er een artikel in de krant dat aangaf dat niet alle stress- en burn-out coaches van hetzelfde ‘kwaliteitsniveau’ zijn zeg maar. Ik las het en ik dacht ‘je hebt nog gelijk ook’. Toch zag ik her en der online hele andere reacties. In deze podcast geef ik je aan waarom ik dit soort artikelen juist toejuich. En wat zegt het over jou als er bij jou angst ontstaat als ‘iemand’ zoiets zegt.
Een goedlopend bedrijf bouw je door er een stevig fundament onder te zetten. Je moet weten hoe het werkt. Toch geloof ik dat er ook een aantal andere factoren zijn die belangrijk zijn voor succes. Het is onder andere de manier waarop je in de wereld staat, met hoeveel respect je met andere mensen omgaat, wat je denkt en uitstraalt. Zo belangrijk. Misschien wel het belangrijkst. Ik hoop dat ik je kan inspireren met de podcast die ik deze week voor je heb opgenomen heb. Succes!
Dit is een typisch onderwerp waarom ik een podcast ben gestart. Ik neem je mee in mijn gedachtengoed, mijn visie en ervaring over een onderwerp wat ik op papier nooit had kunnen uitleggen. Want ik zie nog zoveel meer dan prachtige coaches en therapeuten die de verbinding tussen deze elementen missen en daarmee je praktijk een worsteling wordt. Ik reken er op dat het voor jou weer een waardevolle bijdrage is bij het succesvol maken van je praktijk. Veel luisterplezier.
Ik durf te stellen dat er velen zijn die net zo hard werken als dat ik doe. Maar nog niet een fractie van de omzet realiseren die ik realiseer. Voor mij zit dat in de ultieme combinatie tussen moeiteloosheid en ‘doorpakken’. In deze podcast leer ik je hoe het kan dat we in hetzelfde aantal uren toch een ander inkomen hebben. Een van mijn gouden tips, dus ik denk dat deze waardevol is om te luisteren. Ik wens je veel luisterplezier en inspiratie!
Ondernemen is een dingetje. Het is spannend, het maakt je kwetsbaar en je moet alles ook alleen besluiten. Ik zie echter veel coaches en therapeuten die voor bijna alles toestemming vragen! Als ik het ’s ochtends besluit dan heb ik het ’s avonds al gelanceerd. Ik weet dat veel mensen vanuit zekerheid en veiligheid hebben leren handelen en hoe word je dan toch een succesvol ondernemer? In deze podcast deel ik mijn hersenspinsels over dit onderwerp. Ik wens je heel veel luisterplezier en inspirati...more
Op het moment van opnemen zat ik midden in mijn Challenge. Ik mocht weer bijna 3000 mensen dingen leren en inspireren, wat ongelooflijk fijn is om te doen. Het meest bijzondere is dat ik er zelf volgens mij altijd nog het meeste van leer. En in de auto, op weg naar een afspraak, deel ik met jou mijn inzichten en leermomenten van 3 dagen Challenge. Over detailgeneuzel, een centen-mindset, dat het altijd om de basis gaat en nog heel veel meer. Veel leer- en luister plezier!
Ik ben gestart met 1 op 1 trajecten geven en na verloop van tijd liep dat best aardig. Toen werd het echter tijd om op te schalen en werd het een must, mijn agenda zat gewoon te vol en het moest gewoon. Nu ben ik gezakt voor mijn trainersdiploma dus daar kon ik me lange tijd achter verschuilen. Maar eigenlijk dacht ik gewoon dat het minder goed zou zijn. Het tegendeel bleek waar. Leer van mijn reis!
Je eigen plek innemen by Kick Ass Business Coaching Podcast
Commitment maakt het makkelijker by Kick Ass Business Coaching Podcast
Ego en business bouwen, geen match made in heaven by Kick Ass Business Coaching Podcast
'Tikkie bij' of is het eigenlijk wel goed zo? by Kick Ass Business Coaching Podcast