PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...

Podcast

HelloMasters - Marketing, Strategie en Teams

HelloMasters is de podcast over marketing, strategie en teams. We praten met CMO's, marketing leiders, en founders over het snel veranderende landschap. Powered by HelloMaaS & Frankwatching Klaar voor de future of work in marketing? www.hellomaas.com

Afleveringen

  • Gijs Hoonhout, Global Head of Marketing felyx: 50+ marketingkanalen. Hoe kies je een focus als startup?

    Jun 28 2022

    Startup marketing betekent next-level complexiteit. Een betrouwbaar merk bouwen, de juiste prospects vinden en binden, klanttevredenheid vergroten, nieuwe landen openen, een team bouwen en scalen. Tijd en resources zijn schaars. Wat doe je dan wel en niet als Head of Marketing? Vandaag een spoedcursus startup marketing met deelscooterbedrijf felyx. Global Head of Marketing Gijs Hoonhout vertelt er alles over in deze HelloMasters podcast. Gijs vertelt over de marketing bij felyx: Seizoensgevoeli...more

  • Marjolein Kleinhuis, Strategie en Merkpositionering SNS: Hoe bouw je als bank een relevant merk?

    May 30 2022

    De maatschappij staat onderdruk. Merken blijven relevant door de juiste boodschap voor de juiste doelgroep. Maar hoe doe je dat precies? Marjolein Kleinhuis van het SNS leadershipteam vertelt hoe ze vanuit klantinzicht strategisch een merkpositionering leidt. Luister naar de nieuwste HelloMasters podcast.   In deze HelloMasters podcast   Krijg antwoord op deze vragen:   Bankieren is toch vooral een commodity. Hoe onderscheid je je als bank? Marketing wordt door sommige bankiers niet als belangr...more

  • Dorkas Koenen, CMO Rabobank: zijn hybride marketingteam

    May 03 2022

    Hoe organiseren topbedrijven hun marketing? CMO Dorkas Koenen van Rabobank vertelt over z’n flexibele laag en marketingwerkwijze. Ook praten we in deze nieuwe HelloMasters Podcast over finance-trends als crypto en mobile-only banking. In deze podcast: Het bouwen van een flexibele laag Insourcen of juist outsourcen? Top finance trends van 2022: crypto en mobile-only banking -------- Vaste werknemers vs. Freelancers inhuren - Wat is nu duurder? https://hellomaas.com/blog/freelancers-vs-werknemer...more

  • Nicole Babay, Head of Marketing Intertoys: TikTok, kidfluencers en groei ondanks corona

    Apr 14 2022

    Stel je voor: je bent marketeer en je doelgroep zijn kinderen. Focus je dan op de kinderen? Of de ouders? Een retailer die daar goed in slaagt is Intertoys. Ze groeien flink door, ondanks corona. Head of Marketing Nicole Babay vertelt ons de ins en outs in deze HelloMasters podcast.Leer over retail marketing in 2022. In deze podcast: In 6 maanden 44k volgers op TikTok: Nicole geeft tips Kidinfluencers: yay of nay? Als laatste: communiceren ze nou naar kinderen of hun ouders? ----------- Vaste...more

  • Martin van Velzen, Director Marketing & E-commerce Blokker: bijna falliet naar leading e-commerce

    Jan 06 2022

    De afgelopen jaren is Blokker veel in het nieuws geweest:   bijna failliet… beursgang… vernieuwing in MT… en maar liefst 4 (!) marketing directeuren in 6 jaar.   Hoe loopt de marketing bij de retailgigant?   Martin van Velzen, Blokker’s Director Marketing en E-commerce vertelt meer in deze HelloMasters podcast.   Luister naar het verhaal van Blokker. In deze aflevering: Van bijna failliet naar beursgang - Hoe gaat dat?  Blokker-CEO Jeanine Holscher wilt een startup cultuur. Hoe pakken ze dat aa...more

  • Marcel de Groot, CCO Consumer VodafoneZiggo over marketingbudget, 3rd party data en sponsoring

    Dec 01 2021

    Hoe werkt het 1400-man commercial team bij VodafoneZiggo? Tune in en leer van CCO Consumer Marcel de Groot VodafoneZiggo is de Best Marketing Company 2021! Met veel plezier spraken wij met Marcel de Groot, Chief Commercial Officer Consumer over teams, marketing budget, maatschappelijke verantwoordelijk, ad targeting en uiteraard zijn marketing loopbaan. Hij leidt een team van 1400 mensen waar sales en marketing agile samenwerkt.  Marcel de Groot vertelt over: Samenwerking met grote content kana...more

  • Marguerite Soeteman-Reijnen, CMO Aon Inpoint & Chairman Aon Holdings over CMO leiderschap in de boardroom

    Nov 04 2021

    De laatste jaren zien we steeds meer CMO’s in de boardroom. Een mooi voorbeeld is Boukje Taphoorn van bol.com. Zo ook Marguerite Soeteman-Reijnen. Maar hoe kom je daar? In deze HelloMasters Podcast geeft Marguerite advies over zichtbaarheid en leiderschap. Ze is chairman, boardmember, CMO en officieel LinkedIn-auteur. Marguerite Soeteman-Reijnen werkt al meer dan 30 jaar voor de verzekeringsmakelaar. Ze kent allerlei facetten van de business. Zo werkte ze in rollen als Managing Director en Chief...more

  • Susanne Hazendonk, Global Head of Marketing Spinnin' Records over marketing bij muzieklabels

    Sep 22 2021

    Hoe Spinnin' Records met marketing DJ's als Tiësto en Kris Kros Amsterdam boost? Hoe bouwen zij hun merk met 100 miljoenen trouwe volgers? En hoe werkt marketing bij een muzieklabel? Leer het in deze HelloMasters met Global Head of Marketing Susanne Hazendonk.  Benieuwd naar Marketing as a Service? www.hellomaas.com

  • Marcel Molenaar, LinkedIn (deel 2) over het post-pandemie marketing model

    Aug 30 2021

    Wat is de toekomst van netwerken? Waar gaat het agency model heen? Wat is de rol van LinkedIn voor marketers? Marcel Molenaar, Country Manager & Director Marketing Solutions Benelux deelt zijn inzichten in deze HelloMasters podcast deel 2.    In deze aflevering, deel 2 van het gesprek tussen Louise, HelloMaaS CEO, en Marcel gaat het over: de toekomst van marketing agencies, in-housing van marketing teams en freelancers  Marcel’s visie op succesvolle B2B marketing teams de rol van sociale netwer...more

  • Marcel Molenaar, Country Manager & Director Marketing Solutions BLX LinkedIn over de geheimen van het platform (deel 1)

    Jul 22 2021

    Ik ben benieuwd: hoe gebruik jij LinkedIn? Voor marktinzichten? Om advertenties op te draaien? Recruiting? Als salestijger? Uit onderzoek van LinkedIn onder leden, blijken er 300+ waarde proposities te zijn. Maar toch zijn er drie belangrijkste! Marcel Molenaar, Country Manager & Director Marketing Solutions Benelux, vertelt alle geheimen van het platform in deze helloMasters podcast.   LinkedIn: hét social media platform voor professionals? Een paar leuke LinkedIn feitjes: 90% van de Nederlands...more

  • David Verschoor, CMO Hartstichting over impact vs. commerciële marketing

    Jul 08 2021

    De Hartstichting heeft een naamsbekendheid van 99%. Marketing lijkt dan een makkie. Of toch niet? In HelloMasters vertelt CMO David Verschoor over de marketingstrategie en -tactieken. In deze aflevering vertelt de CMO alle do's en don'ts over impact marketing.  David vertelt over: de radicale verandering in de marketingstrategie de voor- en nadelen van impactgedreven vs. omzetgedreven marketing het ingewikkelde stakeholderlandschap en alles wat daarbij komt kijken tips & tricks voor marketeers ...more

  • Martijn Delahaye, Directeur Marketing & Communicatie AFAS software over lead generatie, sales methodes & podcasts

    Jun 24 2021

    De marketingbaas van AFAS software was op bezoek. Directeur Marketing & Communicatie Martijn Delahaye vertelt open en eerlijk in deze HelloMasters podcast.  Bedrijven kennen veel marketing successen maar ook missers. Martijn vertelt over: de leadgeneratie strategie achter een ludiek event met bijv. Obama waarom hij een sales framework toepast in zijn marketingteam succesvolle en gesneuvelde marketing experimenten, zoals hun podcast! inspirerende boeken   In-housing of agencies? Wij bouwen een ...more

  • Barbara den Bak, CMO/CIO Urban Gym Group TrainMore HIGHSTUDIOS over community, activatie en creatie

    May 31 2021

    Barbara den Bak de CMO/CIO van TrainMore/Urban Gym Group en founder van Highstudios is te gast bij HelloMasters.  Mensen zijn sportschool-lid alsof het een cult is. Denk aan soulcycle of crossfit. De droom van iedere marketer! Hoe bouw je zo'n engaged community? Barbara vertelt al haar geheimen.   In deze HelloMasters podcast vertelt Barbara over: haar marketing team en waarom ze vooral met jonge mensen werkt hoe Barbara cutting edge gym concepten ontwikkelt  activatie ideeën voor marketing tea...more

  • Roel van der Heijden, Senior Manager Merk & Marketing over innovatie bij Zilveren Kruis

    May 11 2021

    Iedereen heeft er een. Het is verplicht. En je hebt jaarlijks maar één moment om te switchen. Ik heb het natuurlijk over je zorgverzekering. Bij zorgverzekeraars gaat het om dat ene moment. Hoe bouw je dan een jaarplan en strategie? Wat doe je naast dat moment? In deze HelloMasters podcast leer je over de marketing van Zilveren Kruis. Boordevol praktische tips! De grootste zorgverzekeraar in Nederland, Zilveren Kruis, verzekert 4,8 miljoen Nederlanders. In deze HelloMasters praat de marketing ba...more

  • Richard Francis, Marketing Strategy & Operations bij Exact over hun B2B marketing strategie

    Apr 28 2021

    Richard Francis vertelt over B2B marketing strategie achter Exact en hun MKB community. Exact: het boekhoudingssysteem van het MKB Voor wie niet in de cijfers zit. Exact is hét boekhoudingssysteem voor het MKB. In 1984 is het gebouwd door een paar tech studenten in Delft. Sindsdien zijn ze uitgegroeid tot een miljoenen bedrijf. Ze bedienen 500.000 klanten en hebben 1850 werknemers.  Exact is geen vreemdeling in de HelloMasters podcast. Voormalig Marketing Director Mark Appel vertelde al over de...more

  • Vanessa Hofland-Noordervliet, Director AH studio over de in-house agency van Albert Heijn

    Apr 14 2021

    Wist je dat Albert Heijn (bijna) alle content in huis produceert? Met een team van maar liefst 75 creatives! In deze HelloMasters marketing podcast vertelt de Director van AH studio over de in-house agency van Alber Heijn. Vanessa Hofland-Noordervliet is bijna twee jaar geleden de AH studio opgestart. Het is de content en marketing machine van de Albert Heijn.  In deze HelloMasters marketing podcast vertelt Vanessa over: innovatie en experimentatie in de AH studio hoe marketing gelokaliseerd is...more

  • Sean Peron, Director of Marketing Ace & Tate on online strategy and omnichannel branding

    Mar 31 2021

    This week on the HelloMasters podcast we talked to the Director of Marketing from Ace & Tate: Sean Peron. This week on the HelloMasters podcast we talked to the Director of Marketing from Ace & Tate: Sean Peron. An open conversation about the eyewear’s omnichannel strategies and the launch of their new product: contact lenses. Ace & Tate is a Dutch scale-up disrupting the eyewear market. “We call ourselves the eyewear brand for gen y and gen z, bringing to life the experience with the aspiration...more

  • Maud Pinckers, Head of Marketing Triodos Bank over purpose, duurzaamheid & waardecreatie

    Mar 18 2021

    Triodos is een van de meest duurzame banken ter wereld. In 2018 stapte Maud Pinckers binnen als Head of Marketing. Ze leidt een team van 21 mensen, maar gelooft heilig in het hybride marketingteam. Hoe werkt zo’n team in de praktijk? En hoe sluit marketing naadloos aan bij de missie van Triodos Bank? In deze HelloMasters-podcast vertelt Maud over: De rol van marketing als een strategische partner binnen de groene bank. De missie van Triodos Bank, en hoe marketing naadloos aansluit. Waarom Linke...more

  • Marene Arnold, Director Marketing & Communications NL Mastercard over haar drie-man marketing team en B2B branding

    Feb 23 2021

    HelloMasters is de marketing podcast van HelloMaaS, het Marketing as a Service platform. In onze podcast praten we met ‘movers en shakers’ uit de Nederlandse marketingwereld. Zo krijg jij inzicht in marketing strategie, teams en groei. Abonneer je op HelloMasters via Apple Podcasts en Spotify!   In deze HelloMasters podcast spreekt host Louise Doorn met de Marketing & Communicatie Directeur van Mastercard Nederland, Marene Arnold. Een open  gesprek met de nadruk op B2B branding.    Deze week lee...more

  • Simon Aurik, CCO & CMO Virtuagym over de gouden combi van marketing en sales

    Feb 10 2021

    HelloMasters is de marketing podcast van HelloMaaS, het Marketing as a Service platform. In onze podcast praten we met ‘movers en shakers’ uit de Nederlandse marketingwereld. Zo krijg jij inzichten over marketing strategieën, teams en innovatie. Deze week is Simon Aurik te gast. Hij is de CCO & CMO van Virtuagym. Wereldwijd bedienen ze 15 miljoen gebruikers en 7000 bedrijven. Ze zijn één van de hardst groeiende Nederlandse scale ups.  In deze podcast Een echte HelloMasters met veel hand-ons en p...more

  • Gregory Kukolj, CMO Marktplaats on the evolution of the iconic brand

    Jan 26 2021

    In this episode of HelloMasters podcast we talk to the CMO of Marktplaats: Gregory Kukolj. We dive into the evolution of the iconic Marktplaats brand. We talk about the look & feel of the platform. Did it or didn’t change? Gregory shares his recommendations on creating a culture for experimentation and locally relevant marketing execution. Heads up and a contrarian thought: “Finding your ‘why’ will not fix your marketing ROI”, says Gregory.

  • Jorrit Mulder, CMO Peaks over fintech marketing

    Dec 17 2020

    Even voorstellen: Peaks is een fintech startup. Beleggen met de overgebleven centen van je coffee-to-go? Dat kan bij Peaks. Deze scaleup, mede mogelijk gemaakt door Rabobank, investeert jouw wisselgeld in verschillende fondsen. Zoals Peaks zegt “ieder fortuin is ooit begonnen met een dubbeltje” HelloMaaS CEO Louise Doorn sprak met de CMO Peaks - Jorrit Mulder in onze podcast HelloMasters. Jorrit is een zeer ervaren marketeer met ruim 15 jaar ervaring bij corporates als Tele2 en VodafoneZiggo. T...more

  • Boukje Taphoorn, CMO bol.com over autonome teams en innovatie

    Nov 10 2020

    HelloMasters is de marketing podcast van HelloMaaS, het Marketing as a Service platform. Wij duiken met CMO’s en digital leaders de marketing jungle in.  In deze HelloMasters nemen we een kijkje bij de crème de la crème van E-commerce marketing. Dan heb ik het natuurlijk over Bol.com. HelloMaaS CEO, Louise Doorn, sprak met Boukje Taphoorn, CMO en management teamlid bij Bol.com.  Van autonome teams bouwen, strategieën verzinnen in de tijd van Covid-19 tot warme choco voor de overbezette Black Fri...more

  • Ellen Croes, Head of Strategy/a.i, BD & Marketing Allen & Overy over marketing voor advocaten

    Sep 29 2020

    Marketing in de advocatuur: twintig jaar geleden nog verboden, vandaag op Tiktok en inspiratie uit Silicon Valley. De advocatuur lijkt een bastion waar innovatie en marketing een ondergeschikte rol speelt. In de praktijk zien wij veel verandering en mooie kansen voor advocatenkantoren om meer met marketing te doen. HelloMaaS CEO, Louise Doorn, spreekt openhartig met Ellen Croes, Head of Strategy/a.i., Head of Business Development & Marketing bij Allen & Overy Nederland. Allen & Overy is wereld...more

  • Lilly van Empel, Hoofd Marketing Van Gogh Museum over museummarketing in lockdown

    May 20 2020

    Van 2,1 miljoen bezoekers naar nul binnen een dag! Als een van werelds meest geliefd musea, en ook meest bezocht per vierkante meter!, is het nu de uitdaging voor het Van Gogh Museum om de collectie en inspiratie online te brengen. In de week van 4 mei spraken we met Lilly van Empel, hoofd marketing bij het Van Gogh Museum. Lilly neemt ons mee in de crisisaanpak van een uitverkocht museum dat noodgedwongen de deuren moest sluiten. Haar team ging direct remote en werkt agile: nieuwsbrieven eruit ...more

  • Beauty Special - We Are Eves, Paula's choice & Cosmopolitan over marketing innovaties in de beauty wereld

    Mar 23 2020

    HelloMasters Episode 22 Aan wat geven vrouwen meer geld uit dan mannen aan bier? Beauty! De mode industrie is altijd nog 5 x groter, maar de fans van beauty merken zijn trouwer. Van mascara, gezichtsrollers tot parfum, de wereldwijde markt in beauty is maar liefst €500 miljard groot. In onze 22ste HelloMasters podcast, nog net in de studio opgenomen voor ons hele land op slot ging, spreken we met drie ondernemers in de beauty industrie over marketing, e-commerce en innovatie. Esther Leloux is fo...more

  • Joris van Dijk, CEO Madurodam over het merk bouwen van de kleinste stad van Nederland

    Feb 25 2020

    Madurodam startte als een fondsenwerver voor Tuberculosis. Studenten waren aan het brainstormen over een manier om meer geld op te halen. Een studente had gehoord over een miniatuur stad in London, waar ze tickets verkochten en geld ophaalden. Perfecte idee om te kopiëren, en de rest is geschiedenis. Van een iconisch KLM vliegtuig tot het drie-punt in Maastricht. Met een helpend hand van een app om je weg te wijzen. In Madurodam kan je alle hoogtepunten zien van ons kikkerlandje.  In tegenstelli...more

  • Frans Leenaars, CMO TUI over marketing in de vakantie wereld en zijn team van 800 mensen

    Jan 28 2020

    TUI has 18 cruise ships and 411 hotels to serve their 28 million guests. With 150 owned planes they are the 7th largest airline in Europe, even bigger than Alitalia. From formula 1 trip packages to marathon journeys, a safari tour through South-Africa, or how Louise prefers, direct flights to Zanzibar. TUI is a one-stop-shop for tourists and travelers alike.    Frans Leenaars, CMO TUI Western Europe, tells how the multinational is a leader in marketing innovations and how their e-commerc...more

  • Jeremy Brook, CMO Deliveroo Australia on building a 'online food' brand

    Dec 17 2019

    Deliveroo is not a "delivery" business. It is a marketplace, like Amazon for hot food.  After just launching in the UK 6 years ago, Deliveroo now sells food from 80,000 restaurants to over 6 million customers. This unicorn start-up is delivering exponential growth in the last four years. Jeremy Brook, CMO Deliveroo Australia, shares insights on how to build a brand in a double sized marketplace in one of the fastest growing online businesses. 

  • Jeroen de Bakker, Talpa Network en Maarten Lens-Fitzgerald, Nodes over voice marketing

    Dec 03 2019

    Marketing is changing at the speed of light. Voice is one of these new marketing channels. Or is it an interface? Tune in for a fast moving podcast with "The Voices of Voice Marketing".    Voice marketing met Jeroen de Bakker en Maarten Lens-Fitzgerald

  • Brenda Smith, Director Marketing en Customer Experience bij AS Watson (Kruidvat, Trekpleister, IC Paris XL) over retail marketing

    Nov 19 2019

    Building a brand between clicks and bricks in a fast changing marketing landscape is not for the faint of heart. In this podcast we talk to Brenda Smith who heads up marketing and CX for Trekpleister and Kruitvat, the largest retailers in the Netherlands.

  • Charlene Li Author of The Disruption Mindset on how to master digital transformation

    Oct 29 2019

    Nearly every company is involved in some form of digital transformation, but how many are actually seeing it pay off? The answer is surprisingly few. New research by Bain & Company finds that only 8% of global companies have been able to achieve their targeted business outcomes. Today we talk with Fortune 500 board room consultant, keynote speaker (from WEF in Davos to TED talks)  and * drumroll* HelloMaaS advisory board member Charlene Li from San Francisco.

  • VC's en Angel Investeerders over diversiteit in de Nederlandse Startup scene

    Oct 09 2019

    Welkom bij HelloMasters, deze podcast gaat over diversiteit in ondernemerschap. We praten over vrouwen in leiderschapsposities, funding voor door vrouwen geleide startups, en over vrouwen die investeren.  Vandaag richten we ons met name op vrouw / man diversiteit hoewel we duidelijk onderschrijven dat de discussie over diversiteit breder is dan alleen man/vrouw.  We bespreken in deze HelloMasters waarom diversiteit belangrijk is en hoe investeerders in het startup eco-systeem over diversiteit de...more

  • Mark Appel, Global Marketing Director at Exact about digital transformation, important skill sets, the right company culture and Max Verstappen

    Oct 01 2019

    Our guest on our 14th HelloMasters episode can rightfully be called a Dutch marketing veteran. Mark Appel, Global Marketing Director at Exact, joined us in the VondelCS studio in Amsterdam to talk about digital transformation, important skill sets, the right company culture and Max Verstappen.

  • Rachel Gordon , Growth & Innovation Leader (PepsiCo, Nestlé, NBA & more) on creating actual corporate innovation

    Sep 17 2019

    In our thirteenth HelloMasters podcast episode, we speak to Rachel Gordon. Few people can truly talk about corporate innovation from a 360 perspective. However, our expert guest has over 20 years experience driving corporate innovation in Europe and the US.

  • Rado Raykov, CEO at holler.live on his own venture, the importance of feedback, fundraising and marketing

    Sep 03 2019

    We have a familiar voice for this twelfth episode of our HelloMasters series. You might recognize our guest Rado Raykov, CEO at holler.live, from the podcast we did about startup founders a while ago. He’s back today to discuss his own venture, the importance of feedback, fundraising and the importance of marketing.

  • Kevin Capota, CMO at L'Oréal Netherlands on what it takes to be a CMO, digital transformations and the lessons learned in his career

    Aug 21 2019

    In our eleventh episode, we speak to Kevin Capota, CMO of L’Oréal Netherlands. We discuss what it takes to be a CMO, digital transformations and the lessons learned in his career.

  • Délia Lauret, Director AREA52 at PVH Europe (Tommy Hilfiger & Calvin Klein)

    Jul 09 2019

    A new episode, but with a familiar voice! We speak to Délia Lauret, Director of AREA52 at PVH Europe (Tommy Hilfiger and Calvin Klein). Together with co-host Ellen Bark-Lindhout, co-founder of Collider Amsterdam.

  • Sander Nagtegaal, CEO at Unless.com about his experience as both CTO & CEO, the difficulty of building a good team and the hardships of funding

    Jun 25 2019

    Together with co-host Willemijn Schneyder, Founder & CEO of SwipeGuide, I speak to Sander Nagtegaal, CEO of Unless.com, about his experience as both CTO & CEO, the difficulty of building a good team and the hardships of funding in this new episode of the HelloMasters podcast.

  • Gerben Klop, Managing Partner & Founder THEBLUEGARAGE on corporate innovation and innovation labs

    Jun 11 2019

    With this podcast, we continue discussing corporate innovation and innovation labs similar to how we covered it in our latest podcast. We speak with our guest Gerben Klop, the former CEO of Tessa, a corporate scale-up of Unilever, and currently Founder & Managing Partner of THEBLUEGARAGE.

  • 007 - Délia Lauret - AREA52 & PVH Europe & Maarten Stramrood - Brenntag Group

    May 28 2019

    This 7th episode of HelloMasters is completely dedicated to corporate innovation labs and the ins and outs of leading such a lab within a big corporation. We speak to Délia Lauret, director of PVH Europe’s lab AREA52  and Maarten Stramrood, Chief Digital Officer at Brenntag Group and Managing Director of their digital hub DigiB. We do this with the great help of our co-host Ellen Bark-Lindhout, who was Global Innovation Manager of Heineken in the past and is now co-founder of accelerator Collide...more

  • Willemijn Schneyder, CEO & Founder of SwipeGuide on being a female founder & CEO and creating a great team culture

    May 14 2019

    Our 6th episode already! For this episode, Louise Doorn speaks to Willemijn Schneyder, CEO & Founder of SwipeGuide. Willemijn has been a guest in our show before (episode 3), but has returned to talk about her journey in more detail. Her professional career, life as a female founder & CEO and creating a team culture are just a few of the topics that are discussed.

  • Fiona Vanderbroeck, Former Travelbird & KLM, now Head Of Customer Excellence Bol.com on learning moments, her career path to CMO and the transition from working in a corporate environment to startup

    Apr 30 2019

    This episode, Louise Doorn and co-host Danne de Vries interview Fiona Vanderbroeck, former Chief Marketing Officer at Travelbird and Head of Marketing-Communication at KLM. They spoke about her learning moments, her career path to CMO and the transition from working in a corporate environment to startup.

  • Steph Morrow - Head Of Strategy VIRTUE at Vice Media on the agency model, influencer marketing, and team culture

    Apr 16 2019

    On the fourth episode of the HelloMasters podcast, Louise Doorn interviews Steph Morrow of VIRTUE by VICE Media about how marketing has changed in a global economy. Over the course of her fifty-minute interview, she talks about her views on the agency model, influencer marketing, and team culture.

  • Dutch Startup CEO's bust 10 myths about being a founder (Unless, SwipeGuide, Holler.live)

    Mar 12 2019

    Four CEO's of Dutch marketing startups agree or disagree on common startups myth. Tune in for a fast-paced podcast with honest and direct opinions. Learn what startup life is all about from Sander Nagtegaal (Unless), Willemijn Schneyder (SwipeGuide), Rado Raykov (Holler.Live) and co-host Ellen Berk-Lindhout (Collider Accelerator). 

  • Britta Sluis, Head of Marketing Schiphol, nu GM FIFPro over haar 20jarige marketing carrière en stakeholder management

    Mar 12 2019

    In this Dutch spoken podcast, Louise Doorn, HelloMaaS and Danne de Vries, owner of BrandPit, talk with Britta Sluis, former head of marketing at Schiphol (Amsterdam Airport) about her 20-year marketing career. Learn how to do stakeholder management as a marketing leader with the Dutch National Police and more "war" stories from a rich career that started in South-America in the 90s. 

  • Dave Shoemack, CMO VanMoof on effective branding and scaling up a small company

    Jan 29 2019

    Louise Doorn and Jeremy Brook interview Dave Shoemack of VanMoof bicycles about the lessons learned over his career. Before joining VanMoof, Shoemack spent over four years working as the Global Marketing Manager and Global Brand Director at Heineken, crafting the beer’s commercial image across 56 global markets. Throughout the half hour, he talks about effective branding, scaling up a small company, and the keys traits of a great marketer.