PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...

Podcast

De Communicatie Podcast

Welkom bij de Communicatie Podcast. Met inzichten en tips hoe jij jouw succes kan vergroten als adviseur of ondernemer. Maandelijks nieuwe tips om het maximale uit je communicatie te halen. In de serie 'De toekomst van communicatie' interview ik landelijke experts over hun visie op communicatie, nu en in de toekomst. Met Communicatie Expert Karine van den Noort.

Afleveringen

  • 28 - Simone Levie: Je persoonlijke communicatie bepaalt je succes

    Jul 04 2022

    In deze aflevering van De Communicatie spreek ik Simone Levie. 'Communicatie is alles' vindt Simone. Het is de motor van elke organisatie, zonder communicatie geen verbinding, geen draagvlak, geen klanten, geen fans.  Simone Levie studeerde communicatiewetenschappen en digitale media, maakte snel carrière en leidt nu als online ondernemer een miljoenenbedrijf. Haar passie voor communicatie blijft en ze gelooft ook dat ze juist door transparante, open communicatie zo heeft kunnen groeien met haa...more

  • 27 - Joni Bais: Zo communiceer je vanuit gevoel zonder vaag gedoe

    May 30 2022

    In deze editie spreekt Karine van den Noort met Joni Bais. Joni is performance coach, geeft verschillende masterclasses en (familie)opstellingen om gedrag en patronen onder de loep te nemen. In deze Communicatie Podcast krijg je inzicht in: - welke blokkades jou in de weg kunnen zitten bij je persoonlijke communicatie - hoe je vanuit meer vanuit je gevoel communiceert ('zonder trucjes en vaag gedoe' aldus Joni:-) - welke reis Joni daar zelf in heeft afgelegd en wat jij daarvan kan leren - wat...more

  • 26 - Willem Vreeswijk: Zo breng je meer menselijkheid, dienstbaarheid en liefde in jouw communicatie

    May 02 2022

    Doen wat binnen je bereik ligt om de wereld een stukje beter te maken. Dat doet Willem Vreeswijk al járen. Willem startte bijvoorbeeld een vernieuwingsbeweging in de financiële sector. Overigens niet door een nieuwe trucs of technieken toe te passen op financieel gebied. Maar door mensen met elkaar in gesprek te brengen en te laten inzien dat het tijd is voor een nieuwe economie. Die dienstbaar is aan ons mensen, de natuur én de dieren.  In deze aflevering van de Communicatie Podcast leer je va...more

  • 25 - Jort en Juri: Hoe houd je iemand een eerlijke spiegel voor en geef je ongevraagd advies?

    Apr 04 2022

    Durf jij altijd feedback te geven? Mensen een eerlijke spiegel voorhouden? Vertellen wat je echt vindt? Ik moet altijd iets over een drempel. Kan anderen goed aanmoedigen om dat 'schuurgesprek' aan te gaan maar als ik dan zelf...  Toch heb ik me een paar jaar geleden voorgenomen om het wel te doen. Niet meer mijn mond te houden maar als ik iets vind, dat wél te zeggen. En daar blijk ik mee op het goede spoor te zitten. Volgens hofnarren Juri Hoedemakers en Jort Verhage kun je álles zeggen, als ...more

  • TRAILER - De Communicatie Podcast

    Mar 04 2022

    Welkom bij de Communicatie Podcast. Met inzichten en tips hoe jij jouw succes kan vergroten als adviseur of ondernemer. Maandelijks nieuwe tips om het maximale uit je communicatie te halen. Karine van den Noort, eigenaar van De Communicatie Experts, interviewt landelijke experts over hun visie op communicatie, nu en in de toekomst. #communicatie #decommunicatieexperts

  • 24 - Amba Zeggen: 'Áls je andere leiders wilt, wat ga je dan anders doen in je communicatie?'

    Jan 03 2022

    Wat ik nu voor je heb is een heel mooi luister-interview waar ik erg trots op ben. Ik sprak Amba Zeggen die op een innemende manier vertelt over haar missie voor de financiële wereld, en hoe zij daar als vrouwelijk leider gestalte aan geeft. In het interview ontdek je o.a.: - hoe je ruimte geeft aan vrouwelijk leiderschap juist door je communicatie aan te passen (welke stijl hebben jullie leiderschapsprogramma's, hoe ziet het intranet eruit, hoe discussiëren jullie aan de bestuurstafel.. enz) ...more

  • 23 - Kirsten Jassies: 'Sociale media zijn niet van de communicatie-afdeling. Allang niet meer'

    Nov 01 2021

    Ben jij actief op sociale media? Kost tijd he? En wat levert het je nou precies op... Wat denk je van: beter klantcontact, meer leads en nieuwe klanten? Of, als je niet in een commerciële omgeving werkt: het zichtbaar maken van je eigen vakmanschap en dat van jullie mensen. Waardoor jullie primaire doelgroep je beter leert kennen. Vacatures sneller worden ingevuld. Kirsten Jassies vertelt in de nieuwste aflevering van De Communicatie Podcast hoe je een bedrijf tot leven kan brengen dankzij g...more

  • 22 - Cor Hospes: Organisatieverandering? Zet verhalen in voor je interne communicatie

    Oct 04 2021

    Een van dé thema's die zomaar eens hoog op jouw MT- of communicatie-agenda kan staan is: hoe houden we verbinding met elkaar? Misschien noem je het anders, en heet jullie agendapunt 'interne communicatie' of 'cultuurverandering'. Wellicht heb je de eerste contouren van een nieuwe strategie al op papier staan. Of organiseren jullie binnenkort een heidag. Ho stop! Wacht dan nog even. Stop je energie niet in plannen en rationele argumenten. Cor Hospes van Merkjournalisten en co-founder van Sta...more

  • 21 - Arko van Brakel: Zo communiceer je met impact

    Sep 06 2021

    Niemand minder dan Arko van Brakel vertelt in deze editie van De Communicatie Podcast welke communicatietechnieken hij toepast in zijn dagelijks werk als ondernemer, spreker, schrijver en coach. Daarnaast geeft hij een hoop extra tips op het gebied van persoonlijk leiderschap en impact maken, zoals: pak die 8 uur slaap en neem minder besluiten! Arko van Brakel is mede-oprichter van het eerste commerciële internet-bedrijf van Nederland Euronet, was directeur van De Baak, mede-oprichter van het i...more

  • 20 - Mathilde Maas Kuper: Hoe ga je pijnlijke gesprekken aan?

    Jul 05 2021

    In deze editie van De Communicatie Podcast spreekt Karine met Mathilde Maas Kuper over een nog onbesproken thema op de werkvloer: pijn. Maar al te vaak gaan we in organisaties aan de slag met de gevolgen van pijn: emotie, weerstand en ander gedrag dat daaruit voort komt. Maar over de oorzaak hebben we het niet zo. Waar komen al die emoties vandaan? Hoezo schiet iemand in de weerstand of worden mensen onbereikbaar? In dit gesprek met Mathilde leer je: - dat pijn een 'prikkel', een feit is, met ...more

  • 19 - Dennis Mensink: Wat jij kunt leren van impact-ondernemers

    Jun 07 2021

    Wat kunnen we leren van bedrijven als Tony’s Chocolonely, Dopper en De Vegetarische Slager? Impact-ondernemers die vanuit een duidelijke purpose ondernemen én communiceren. Hoe komen ze aan zo’n krachtig verhaal, hoe krijgen ze die enorme following op de been? Hoe maken ze daadwerkelijk impact? Voor zijn boek LiEF interviewde Dennis Mensink bijna 30 ondernemers die stuk voor stuk hun bedrijf zijn begonnen met de bedoeling de wereld een stukje mooier te maken. In deze podcast deelt hij hun verha...more

  • 18 - Betteke van Ruler: Hoe maak je een effectieve communicatiestrategie?

    May 03 2021

    In deze editie van De Communicatie Podcast staat een interview met Betteke van Ruler, emeritus-hoogleraar Communicatie en grondlegger van het Strategisch Communicatie Frame, voor je klaar. Hoe maak je een goede communicatiestrategie? Aan de hand van Betteke's nieuwste boek 'Handboek communicatiestrategie' duiken we even helemaal in dit thema. Betteke heeft ongelofelijk veel ervaring (al 52 jaar in het vak!) en kan haar wetenschappelijke kennis en inzichten op een heel praktische manier ove...more

  • 17 - Adrie Dolman: Ongewoon goede inzichten over verandering van je organisatie

    Apr 05 2021

    Deze podcast met Adrie Dolman is echt een XXL versie over alles wat te maken heeft met organisatieverandering, agile werken en hoe je meer flow in je organisatie krijgt. Adrie is agile coach en trainer, komt van oorsprong uit de marketing en toch.. bij elk verandertraject begínt hij met de communicatie. 'Want, zegt Adrie, 'Wil je veranderen, kijk dan hoe mensen communiceren. Dat laat mensen zien hoe mensen denken. En dáár moet je beginnen.' In dit gesprek met Adrie leer je: - hoe je kan vastst...more

  • 16 - Maaike Bruggeman: Dit zijn de nieuwste trends op het gebied van marketing en communicatie

    Mar 01 2021

    In deze podcast spreekt Karine met Maaike Bruggeman, Business Trendwatcher, over alle trends op het gebied van marketing en communicatie. Een must hear voor elke marketing-communicatie professional. Wat je o.a. leert in het interview is: - hoe Covid de katalysator is van heel veel trends - dat het oude marktdenken (business-to-business / business-to-consumer) nu echt voorbij is. Alles draait om persoonlijk contact: human-to-human dus - dat dit dé tijd is om communities te bouwen en dat zenden en...more

  • 15 - Dr. Kilian Wawoe: Communiceren en samenwerken na Corona

    Dec 07 2020

    Hoe gaan we samenwerken ná Corona? Daarover gaat deze nieuwste podcast. Ik interview dr. Kilian Wawoe, docent en onderzoeker aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij geeft ons een sneak preview van zijn nog te publiceren onderzoek. In dit interview ontdek je o.a.: - welke drie basisbehoeften we hebben als mens en hoe daar wel/niet aan wordt voldaan tijdens onze eindeloze thuiswerk-weken. - hoe je mensen (tijdens en straks na Corona) aan elkaar kan verbinden zodat ze niet alleen elkaar ontm...more

  • Bonus - Linda van de Ven: wat als zelfs New York Times interesse heeft in je project?

    Dec 04 2020

    In dit bonus-interview spreken we Linda van de Ven, communicatie-expert van Brainport Smart District. Zij vertelt over de uitdagingen en kansen voor de communicatie van dit project. Brainport Smart District in Helmond wordt de slimste wijk ter wereld. Bewoners, bedrijven, kennisinstellingen en overheden: iedereen denkt en ontwikkelt mee. Hoe houd je iedereen betrokken of.. gebeurt dat vanzelf? En wat als de New York Times belangstelling toont? Luister dit interview boordevol tips en inspiratie v...more

  • Bonus - Tom de Bruyne: Waarom 'de klant centraal' niet meer werkt

    Dec 04 2020

    In het bonus-interview deelt Tom de Bruyne, mede-oprichter van SUE, een bureau dat gespecialiseerd is in gedragsbeïnvloeding, extra tips voor mensen die hun communicatie willen verbeteren. SUE ontwerpt proposities, producten, diensten, programma’s en communicatiestrategieën voor nationale en internationale overheden, bedrijven, NGO’s en politieke partijen. Daarnaast traint Tom mensen, teams en bedrijven in gedragsverandering in de Behavioural Design Academy. Tom is Belg, maar woont sinds 2007 ...more

  • Bonus - Tom van der Lubbe: De belangrijkste ingrediënten van je crisis-communicatieplan

    Dec 04 2020

    In dit bonus-interview vertelt Tom van der Lubbe, medeoprichter van Viisi Hypotheken, hoe deze financiële organisatie al jaren een crisisdraaiboek klaar had liggen. Tom: ‘Deze crisis hing al in de lucht. Na 10 jaar voorspoed weet je dat er weer een recessie komt.’ Dankzij deze voorbereiding én het feit dat Viisi Hypotheken al jaren werkt volgens het principe van zelforganisatie, stond er binnen 1 dag een crisisteam en werkte iedereen remote. Tom vertelt wat de belangrijkste pijlers zijn van hun ...more

  • 14 - Maroesja van der Pols: ontdek je persoonlijke communicatiestijl

    Nov 02 2020

    Enig idee wat jouw communicatiestijl is? Ben je een verbinder en graag in contact met mensen? Of meer een doener - jij vertelt met je daden wat jij belangrijk vindt. Mogelijk... bekijk je de wereld met een strategen-blik, ontdek je graag als pionier of nog weer heel anders? Dat kan want er zijn maar liefst 7 stijlen! Dat vertelt Maroesja van der Pols in de nieuwste podcast die jij weer als eerste kan luisteren.  Dit haal je er in ieder geval uit: - overview van de 7 stijlen > je herkent vast e...more

  • 13 - Tim Vreugdenhil: Zo spreek je met bezieling

    Oct 05 2020

    In deze aflevering van De Communicatie Podcast spreek ik Tim Vreugdenhil over Bezieling. Tim is predikant en ondernemer en in het interview licht hij toe dat als je bezieling helemaal afpelt, je uiteindelijk bij het woord 'hoop' uitkomt. Wie met bezieling praat, wil de ander in zijn ziel raken, dus 'van binnen'. Als je de ogen van de ander ziet oplichten, dan weet je dat het gelukt is. Je hebt hem kunnen 'aan' zetten, meestal door hem of haar hoop te geven, een hart onder de riem. Want uiteind...more

  • 12 - Lennard Toma en Cedric Muchall: Goede communicatie is jezelf laten zien

    Sep 07 2020

    De Communicatie Podcast start een nieuwe serie: De bedoeling van communicatie. Want hoe kan het dat sommige woorden je echt raken en gesprekken je heel lang bij blijven, en dat andere communicatie compleet langs je heen gaat. En dus zijn doel voorbij schiet? Dit zoeken we eens verder uit met de sprekers van dit nieuwe seizoen. De eerste podcast in deze serie nam Karine op met Lennard Toma en Cedric Muchall, de oprichters van het futuristische bureau Keytoe. Daarin gaat het over een belangrijke ...more

  • 11 - Tom van der Lubbe: Purpose als hoeksteen van je communicatie

    Jul 06 2020

    Wat is hét onmisbare fundament, de hoeksteen als het ware van je communicatie? Volgens Tom van der Lubbe, ondernemer in de financiële sector en historicus is dat je purpose. Jouw hogere doel, gecombineerd met je normen en waarden zorgen ervoor dat je marketing en communicatie betekenis krijgt. Zonder purpose wordt het al snel nietszeggende marketing, een holle boodschap waar mensen doorheen prikken. Tom is medeoprichter van Viisi Hypotheken, een hypotheek-adviesketen met een tweeledige missie....more

  • 10 - Tom de Bruyne: Wat leiders moeten weten over gedragsbeïnvloeding, juist nu!

    May 04 2020

    Als leiders bereiden we ons voor op een nieuwe tijd. Maar hoe? In deze aflevering van De Communicatie Podcast gaat het over de ‘wetten’ achter goed leiderschap en succesvolle communicatie. Karine van den Noort spreekt met Tom de Bruyne. Tom is mede-oprichter van SUE, een bureau dat gespecialiseerd is in gedragsbeïnvloeding. SUE ontwerpt proposities, producten, diensten, programma’s en communicatiestrategieën voor nationale en internationale overheden, bedrijven, NGO’s en politieke partijen. Daa...more

  • 9 - Edwin Schellekens: De leiderschapsvisie achter de slimste wijk ter wereld

    Apr 05 2020

    Wist jij dat? Dat in Helmond de slimste wijk ter wereld wordt gebouwd? Brainport Smart District moet een wijk worden waar alle nieuwste inzichten en technologieën op het gebied van energiebesparing, vervoer, gezondheid en duurzaam bouwen samenkomen. Edwin Schellekens geeft leiding aan dit grootschalige experiment en vertelt in De Communicatie Podcast wat zijn visie is op leiderschap, en hij hoe communicatie succesvol inzet. Meer weten over De Communicatie Podcast? Volg Karine van den Noort op I...more

  • 8 - Elja Daae: Social media in Corona-tijd: wat zijn de do's & dont's?

    Mar 30 2020

    We zijn in een bizarre tijd terecht gekomen en daar is in alle media al heel veel over gedeeld. Bij De Communicatie Experts volgen we het nieuws (vanuit onze huizen) ook met spanning. Graag dragen wij ook ons steentje bij in deze tijd. In dit geval in de vorm van in het delen van kennis in onze Communicatie Podcast. Speciaal voor jou hebben we daarom een extra interview met Elja Daae opgenomen dat je hopelijk handvatten geeft voor je communicatie op dit moment. En dan vooral voor je communicat...more

  • Bonus - Mogen jouw mensen nog zelf nadenken? (Met filosofisch-practicus Roeland ten Napel)

    Mar 27 2020

    In dit extra interview met Roeland ten Napel gaat het over visievorming en cultuurverandering in organisaties. Dat gaat niet door het 'aflopen' van een stappenplan, aldus Roeland. Mensen hebben ruimte nodig om te pionieren. Natuurlijk heb je een plan nodig maar voorkom dat het zelf nadenken eruit wordt gesleuteld. Beluister deze en andere inzichten in dit verdiepende interview met Roeland. Roeland bekleedde in het verleden diverse directiefuncties in met name de hotelwereld. Hij is naast filoso...more

  • Bonus - Friso Fennema: zo maak jij je communicatiestrategie effectiever

    Mar 27 2020

    ‘In jouw communicatie moet een pareltje zitten waardoor mensen denken: hé wat glimt daar. Vlakke communicatie verdwijnt, onthoud je niet, en is daarmee ook geen communicatie wat mij betreft.’ In het bonus-interview met Friso vraag ik hem naar zijn visie op de essentie van communicatie. En voor praktische tips om je communicatie te verbeteren. Bij het ministerie van I & W werkt Friso hier o.a. aan door goed onderzoek te doen naar het effect van de communicatieboodschappen. Zo is er onlangs voor ...more

  • Bonus - Juul Martin: wat iedere manager en communicatieprofessional moet wéten

    Mar 27 2020

    In dit extra interview met deelt Juul Martin inspirerende voorbeelden en tips voor elke organisatie die van onderaf een beweging op gang wil brengen. Welke werkvormen zet hij zelf in, wat zijn do’s & don’ts voor de communicatieprofessional en verandermanager. Zelf ben ik hier heel enthousiast over, sterker nog: dit moet iedere manager en communicatieprofessional weten! Wat zouden er dan meer veranderingen slagen. Eén thema komt steeds terug. Ga. Doen. Zeker luisteren deze bonus. Meer weten ov...more

  • Bonus - Els van Dijke: De beste communicatiestrategie = geen strategie

    Mar 01 2020

    In de bonus-variant van De Communicatie Podcast met zorgbestuurder Ruth Maas, haar communicatieprofessional Els van Dijke aan het woord. Binnen Zorgcentra De Betuwe is een vergaande organisatieverandering doorgevoerd. Dat had ook gevolgen voor de afdeling communicatie. Els vertelt hoe zij en haar collega’s hier invulling aan geven. Het codewoord is ook hier: loslaten van de controle. Geen uitgekiende strategie maar meebewegen met de organisatie en de teams die zelf wel aangeven wat ze nodig hebb...more

  • 7 - Ruth Maas: De toekomst van leiderschap: van controle naar vertrouwen

    Mar 01 2020

    Deze keer in De Communicatie Podcast: zorgbestuurder Ruth Maas, over leiderschap en communicatie. Dit is zo’n gesprek waar je nog een paar dagen over loopt na te denken. Vanwege Ruth’s gelijkenis met Brené Brown (maar echt!), vanwege haar bijzondere mensvisie én vanwege de moedige manier waarop ze haar organisatie, Zorgcentra De Betuwe, volledig heeft omgedacht. Van een hiërarchische structuur naar zelforganisatie, van een vergadercultuur naar natuurlijke vormen van overleg en van communicatiest...more

  • 6 - Lotte Willemsen: technologie & communicatie, hoe houden we het menselijk?

    Feb 03 2020

    Ze wilde danseres worden, en ging op haar 10e naar de balletacademie. Haar passie voor creativiteit en bewegen, en zichzelf uiten in dans, kon ze daar echter niet kwijt. ‘We leerden vooral hoe we netjes in rijen precies in het gelid moesten bewegen. Voor creativiteit en expressie was geen ruimte. We leken een soort robots.’ Achteraf is daar haar fascinatie voor het thema ‘mens en techniek’ begonnen. Want: wat is menselijk? Wannéér is iets menselijk? En kan je met techniek ooit menselijk communi...more

  • Bonus - Lotte Willemsen: technologie & de power skills van de comprofs

    Feb 03 2020

    In dit interview met Lotte Willemsen gaan we in op de toekomst van het communicatievak. Met de opkomst van virtuele influencers en andere technologische ontwikkelingen komen er nieuwe kansen voor communicatie-experts. Lotte schetst dat hun skills op het gebied van contact leggen, verbinden en positief beïnvloeden méér dan nodig zijn. Zodat de techniek daadwerkelijk op menselijke wijze wordt ingezet. Maar dan moeten we niet te bescheiden zijn en die rol ook echt pakken. En passant geeft ze nog ti...more

  • 5 - Juul Martin: Hoe gaan mensen meedoen met jouw hogere doel?

    Jan 05 2020

    Juul Martin is de man achter het Huis van Overvloed, de deeleconomie en Durftevragen. In dit interview vraag ik hem o.a. hoe het kan dat er zoveel mensen in beweging komen voor de goede doelen die hij lanceert. Vaak is het immers een worsteling voor leiders in organisaties en bedrijven. Hoe krijg ik mijn mensen mee, hoe verbind ik mensen aan de idealen van onze organisatie, aan de missie van ons bedrijf? Juul: “Vertel mensen over jouw hogere doel, maar zeg ook vooral wat je er praktisch aan gaat...more

  • 4- Friso Fennema: waarom rationele argumenten niet werken

    Nov 29 2019

    ‘Leuk, besturen en politiek. Maar uiteindelijk gaat het om communicatie’ is de overtuiging van Friso Fennema. Hij kwam tot dit inzicht toen hij als student politicologie de plannen voor de vernieuwing van het stadshart in Groningen van dichtbij mee maakte. Alles klopte op papier, iedereen was iedereen meegenomen. En toch ging het plan niet door omdat de tegenstanders van het plan foto’s verspreidden van de Martinitoren die in hun opinie zou bezwijken door de plannen. ‘Hoe kan dat?’ Deze vraag ...more

  • Bonus: Hoe kan je als communicatieprofessional leiderschap tonen? (met hoogleraar Betteke van Ruler)

    Nov 01 2019

    In dit extra interview zoomt Betteke van Ruler in op de rol van communicatie-experts in organisaties en bedrijven. Daarbij stelt ze dat veel professionals te weinig zelfvertrouwen tonen, en meer leiderschap mogen laten zien. “Hoe komen we van slaafse dienstbaarheid naar professionele dienstbaarheid?” Dat is een grote vraag die veel communicatieprofessionals zullen herkennen. Betteke deelt in 15 minuten tijd super veel info, de tips buitelen over elkaar heen. Denk bijvoorbeeld aan: welke nieuwe ...more

  • 3 - 8 gouden regels voor je communicatie (met hoogleraar Communicatie Betteke van Ruler)

    Nov 01 2019

    In deze podcast interview ik Betteke van Ruler, emeritus hoogleraar Communicatie. Betteke is een autoriteit op het gebied van Communicatie en won diverse prijzen in binnen- en buitenland. In dit interview vertelt ze over haar drive. ‘Ik kan niet met pensioen!’ zegt ze. Want in de meeste organisatie wordt communicatie schromelijk ondergewaardeerd aldus Betteke. Bovendien is effectief communiceren erg moeilijk. Daarom heeft Betteke acht gouden regels opgesteld voor iedere ondernemer en professio...more

  • 2 - Voorkom napraten, word een nadenker! (Met filosofisch-practicus Roeland ten Napel)

    Oct 04 2019

    Ik interview Roeland ten Napel. Roeland is filosofisch-practicus en zet mensen in beweging door ze te laten ... dénken. Door individuele gesprekken en in groepsverband gaat hij met mensen op zoek naar vrije denkruimte. Die vrije denkruimte, aldus Roeland, ontstaat als mensen uitgepraat zijn. Omdat ze het bijvoorbeeld even niet meer weten. Dat lijkt een dood punt, maar juist dán ontstaat er nieuwe wijsheid! Want ‘wijzer worden we niet van de dingen die we al weten, maar van de dingen die we niet ...more

  • 1 - Hoe train je je hersenen effectiever te communiceren? (Met Brain Balance Expert Charlotte Labee)

    Aug 30 2019

    Ik interview Charlotte Labee. Charlotte is Brain Balance Spreker en Trainer en deelt in het interview heel veel tips over ons brein en hoe dat van invloed is op hoe wij communiceren. Weet jij hoe communicatie intern bij ons tot stand komt? In onze cellen! Maar… wat kan je met dit inzicht? Hoe kan jij je hersenen trainen om effectiever te communiceren? We praten ook over ‘bredere’ onderwerpen zoals de invloed van de smartphone op ons leven, onze mindset en het contact met anderen. Hoe doen we ...more