PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...

Podcast

Branded by Mathijs

Mathijs is ondernemer bij UnHyped en vader van 2 super kids. In deze podcast gaat hij met diverse gasten in op de onderwerpen digital, branding, ondernemerschap, bedrijfscultuur en onze zoektocht naar succes. “Waarom ik deze podcast maak? Omdat ik ondernemers en marketing specialisten graag wil inspireren en motiveren het maximale uit hun business en zichzelf te halen.” Met meer dan 10 jaar ervaring en het opzetten van verschillende bedrijven binnen het digitale domein, weet Mathijs waar hij h...more

Afleveringen

  • Vertel je eigen authentieke verhaal en je business groeit

    Aug 10 2020

    Ook afgelopen vrijdag ben ik tijdens de Friday livestream in gesprek gegaan met iemand met ondernemende plannen. kaoutar fakhir gaat ervoor en we spreken elkaar over een jaar opnieuw om te kijken hoe het haar is vergaan. Mooi om te zien hoe ze de stap maakt en met mij deze livestream heeft gedaan. Voor het eerst spreekt ze haar plannen uit en stelt ze zich enorm kwetsbaar op en staat ze open voor tips en adviezen! Leuk dat je ook deze aflevering van Friday Live kijkt, zet vooral je vragen of ...more

  • Jezelf Online Profileren en vervolgens Omnichannel Verbinden

    Aug 03 2020

    Vanuit de overtuiging dat je online goed zichtbaar moet zijn en ook offline de verbinding aan kunt gaan zijn Geert Menting & Carola Rodrigues recent samen een nieuw propositie aan het opzetten. In deze podcast hebben wij het niet alleen over hun gedeelde ondernemersdoelen maar ook over hun drempels, uitdagingen en learnings van de aflopen jaren. Wist jij al dat ze samen boek aan het schrijven zijn? Luister deze podcast en wie weet kom je zelfs te weten waar dit over zal gaan.. Kijk voor meer in...more

  • Je Passie en Purpose vindt door Jezelf te Blijven Herontdekken

    Jul 29 2020

    Weer een super gave editie van Friday Live! Ook vandaag weer in gesprek met leuke en inspirerende ondernemers. Leuk om te merken hoe we elkaar verder helpen vanuit de overtuiging dat anderen helpen iets is wat ons verbindt. Vandaag in gesprek met: Opening Mathijs - 1:21 Michiel Brinkhuis - 3:26 Maaike Vennik - 32:22 Sem Suijker - 52:55 Praat jij de volgende keer ook mee in een editie van Friday live? Meld je dan aan via www.mathijskok.com/live meekijken kan via bijna alle social media kanal...more

  • Kickstart je Business met Marketplaces en Bouw voor Langere Termijn aan je Merk!

    Jul 27 2020

    Hoe kun jij je business kickstarten? Door het slim inzetten van divers marketplaces! Dat is waar ik het onder andere met Bart Vintcent over praat. Bart is mede oprichter en CEO van EffectConnect, Marketplace integraties en Feed management voor jouw e-commerce platform. Wat was zijn reis als ondernemer, hoe helpen zij klanten echt voor door ze waarde te bieden en oprecht aandacht te besteden. Wat is het effect van zijn filosofie: happy medewerkers, happy klanten, happy shareholders? Dit en nog ...more

  • Hoe Bouw je Rust in het Realiseren van je Doelen?

    Jul 20 2020

    Ook deze vrijdag een editie van Friday Live, dit keer met één gast en wat voor één. Met Johan de Wit heb ik het tijdens deze editie van Friday Live over de kracht van je mindset, wat belangrijk is bij het stellen van doelen, wat dit je kan brengen en hoe je om gaat met tegenslagen. Binnen of buiten je invloed gebeurd er natuurlijk veel in de wereld, hoe jij hier over nadenkt en naar handelt heeft alles te maken met mindset. Hierin heb je dus een keuze. Omring je met mensen met een positieve mind...more

  • Hoe bouw je een merk in het digitale tijdperk?

    Jul 15 2020

    Een gaaf gesprek tussen twee merkstrategen. Hoe bouw je een merk in het digitale tijdperk? Dit keer praat ik met Ingmar de Lange. Ingmar is ook een merkstrateeg en voorloper rond merken bouwen in dit digitale tijdperk. Met eigenzinnige inzichten en aanstekelijke energie maakt hij merken sterker, succesvoller en sympathieker. Hij hielp al meer dan 100 merken, van bekende A-merken en B2B-organisaties tot goede doelen en start-ups.

  • What about the Benelux eCommerce market

    Jul 13 2020

    Mathijs was a guest in PIMTalk podcast: In this episode, Thomas Sjöberg from inRiver is talking to Mathijs Kok, CMO at Unhyped. Mathijs is an entrepreneur that has a long experience with eCommerce in the Benelux market. He also has his own podcast (in Dutch!) called Branded by Mathijs.

  • Doen wat je echt Leuk vindt en de Salesfunnel anno 2020

    Jul 08 2020

    Ook dit keer ging ik tijdens de livestream in gesprek met diverse ondernemers. Dit keer over dat doen je echt Leuk vindt en de Salesfunnel anno 2020! Leuk dat je kijkt, zet vooral je vragen of opmerkingen in de comments! MEEDOEN AAN FRIDAY LIVE? https://www.mathijskok.com/live

  • Deze tijden vragen om sterke leiders die het goede voorbeeld geven

    Jul 06 2020

    Met Marc van Versendaal nam ik dit gave gesprek op. Een gesprek waarin we dieper zijn ingegaan op sterk leiderschap en waarom we daar in tijden als deze zoveel behoefte aan hebben. Dat sterke leider het goede voorbeeld geven en er niet alleen maar over praten. Over authenticiteit, de verandering die wij zien in het verkoopproces en waarom het zoveel belangrijke is geworden om de belangen van een ander op een oprechte manier belangrijker te maken dan je eigen gewin. Kortom een editie van de podc...more

  • Wat je allemaal kunt bereiken met een EEG binnen Neuromarketing

    Jul 01 2020

    Met EEG Neuromarketing Research doen om te meten hoe succesvol je film wordt of hoe hoog je nieuwe nummer gaat scoren in de hitlijsten in Spotify! Het is allemaal mogelijk. Dit is waar ik in een geanimeerd gesprek over praat met Tim Zuidgeest. Wil je meer weten over branding, ondernemerschap, bedrijfscultuur en de zoektocht naar succes? Kijk op www.mathijskok.com

  • Een sterk merk vraagt om een ondernemer met passie

    Jun 29 2020

    Het lijkt alsof de Corona time nooit zal eindigen, maar natuurlijk gebeurd dat wel. Het beste wat we op dit moment kunnen doen is een plan verzinnen om na de lockdown als winnaar uit de bus te komen. Met dit als uitgangspunt is SE ranking een webinar reeks gaan organiseren die Mathijs mocht aftrappen. De webinar hebben we verwerkt in deze editie van de podcast. Kijk voor meer inspiratie op www.mathijskok.com

  • Meer conversie met online pre-suasion?

    Jun 24 2020

    Pre-suasion is het ‘voorbewerken’ van je potentiële klant vóórdat je overtuigingstechnieken op hem loslaat. Dr. Robert Cialdini, die we natuurlijk allemaal kennen van zijn 7 beïnvloedingsprincipes, heeft deze term geïntroduceerd in zijn laatste boek (met de gelijknamige titel). Met pre-suasion krijg je de bezoekers van je website in de juiste mood. En in de juiste mood staan ze weer eerder open voor jouw boodschap. Wat uiteindelijk weer leidt tot meer verkopen of andere conversies. Arjen Hansse...more

  • Van Burn-Out naar met Passie Ondernemen

    Jun 22 2020

    Tijdens deze editie van Friday Live, een social media event dat wekelijks plaatsvind en live wordt gestreamd op nagenoeg alles social media kanalen die hier de mogelijkheid toe bieden, spreek ik met: Mylene Bouman van Teldem (2:26) Bonnie van Moorst van Bon Interieur (18:25) André van Kempen van Shift mindful (35:14) Annemieke van Waterschoot van Spiegelei Communicatie (58:23) Maureen & Christel het Social Media Duo (1:19:31) Friday Live is een concept waarbij ik met vakgenoten praat over bran...more

  • Wat wel of juist niet met crisisuitingen vanuit je brand

    Jun 17 2020

    Een aantal weken geleden kwam ik een artikel tegen op Marketingfacts van Ronald Voorn MSc RM, met als titel: Merken in crisistijd: jammer voor Bavaria, mooi voor Jumbo. Dit triggerde mij om contact met Ronald op te nemen en hem te vragen mee te doen aan een editie van mijn podcast. Samen spraken wij over zijn loopbaan, zijn onderzoek en wat jij hier als merk aan zou kunnen hebben. Ben jij op zoek naar de vraag moet ik in mijn uitingen nu wel of juist niet iets doen rondom Corona / Covide 19 en w...more

  • Je business uitbouwen met jou als uitgangspunt

    Jun 15 2020

    Met een groep jonge ondernemer heb ik een online seminar gehouden waarin we dieper in zijn gegaan op het onderwerp personal branding. Wat kun je allemaal bereiken door jezelf als expert op de kaar te zetten via social media. Welke drempels kom je tegen welke uitdagingen en waarom is doorzetten zo ontzettend belangrijk. Wil jij ook een keer een sessie met Mathijs? Laat dit dan weten! Kijk voor meer inspiratie op www.mathijskok.com

  • Ondernemen met purpose en impact, het kan toch niet meer zonder?

    Jun 10 2020

    Met de ondernemer achter Scaleup Impact Pieter van Osch, heb ik het over de Rockefeller habits die nu bekend staan als de Scaling up methode van Verne Harnish. Over purpose en profit, de menselijk maat binnen organisaties en waarom ook Pieter er klaar mee is om alleen maar plofkippen te bouwen. Wat is de Scaling up methode en wat heeft Pieter hier met Scaleup Impact hier aan toegevoegd? Dit en meer hoor je in deze editie van de podcast. Het praktijkhandboek de betekenisformule is te bestellen v...more

  • Wat je kunt doen door bewust om te gaan met de psychologie in media

    Jun 08 2020

    Met mediapsycholoog Mischa Coster ben ik in gesprek gegaan om zoveel mogelijk van onze kennis en ervaring met jou te kunnen delen. Dus wil je meer weten over mediapsychologie en wat je ermee kunt doen door op ethische manier de eindgebruiker te beïnvloeden? Luister dan naar deze editie van de podcast. Meer inspiratie vind je op www.mathijskok.com

  • Hoe een waardegedreven post zorgt voor zichtbaarheid op LinkedIn

    Jun 03 2020

    Samen met virtuele held Roel Willemse heb ik het over zijn ervaringen als ondernemen. Heeft hij een ultiem doel voor zichzelf geformuleerd? Wat is volgens hem de ideale post op LinkedIn en hoe zorg je ervoor dat alle aandacht die je steekt in social media ook waarde oplevert. Kijk voor meer info en inspiratie op www.mathijskok.com

  • Geen magic pill voor een shortcut naar je doelen

    Jun 01 2020

    Met SaaS baas Johan de Wit heb ik het in deze editie van de podcast over zijn doelen en shortcuts naar succes. Over minimalisme, waarom we een podcast hebben en het durven kiezen om gekozen te worden. Kijk voor meer informatie en andere concepten en inspiratie op www.mathijskok.com

  • Onvoorwaardelijk geven is de weg naar succes

    May 27 2020

    In deze editie van de podcast horen we Mathijs met Guido Jansen in gesprek tijdens een live stream. Elke (online en offline) boekhandel heeft een sectie "Self Help", maar ga maar eens een boek zoeken over hoe je ánderen kan helpen... In deze opname van een live stream heb ik het samen met Guido Jansen hebben we het over het helpen van anderen. Een kleine knipoog naar het nieuwe concept Friday Live waarin we elke vrijdag tussen 9 en 11 uur live zullen streamen op zoveel mogelijk verschillende ...more

  • How engagement tools can help boost your brand

    May 25 2020

    Together with Mogens Møller CEO & Co-founder of Sleeknote from Denmark I had a great conversation around managing a startup. From the merge of two similar ideas to the international growth of this tool. What is the strength of their company culture and how do they thrive even with employees scattered over different continents. We hope this brings you value! For more information visit https://www.MathijsKok.com

  • Wat is de Kracht van een Sterk Merk verweven in je Bedrijfscultuur

    May 20 2020

    Op uitnodiging van Jessica Risch mocht ik mijn visie delen in De Webshop Podcast. In deze aflevering van De Webshop Podcast hebben we het over de toegevoegde waarde van branding voor jouw webshop. Mathijs Kok, eigenaar van UnHyped, verteld over het toepassen van een goede merk strategie en hoe deze concreet bijdraagt aan de omzet. Benieuwd hoe jij branding effectief kan inzetten voor jouw online webshop? Kijk voor meer info op https://www.MathijsKok.com

  • De kracht van authenticiteit en perspectief

    May 18 2020

    Met Gerhard te Velde heb ik een goed gesprek over zijn reis als ondernemer. Over de kracht van authenticiteit en hoe belangrijk het is om zaken in perspectief te kunnen plaatsen. Wij zijn benieuwd naar je reactie en kijken dan ook uit naar je like of comment. Kijk voor meer info op MathijsKok.com

  • Het belang van content creatie binnen personal branding

    May 12 2020

    Tijdens een online event van Sales & Marketing Group mocht ik online een keynote geven over mijn visie op personal branding, content creatie en de wat mij dit tot nu toe al heeft gebracht. Luister deze editie van de podcast en wie weet inspireer ik jou ook tot het zetten van de volgende stap! Kijk voor meer info op https://www.MathijsKok.com

  • Ook binnen B2B e-commerce gaat het om zaken doen met mensen

    May 11 2020

    Met Michel Willems van H1 heb ik een tweede podcast opgenomen. Dit keer hebben wij het over de specifieke zaken die komen kijken bij B2B e-commerce. Dat je in de basis met mensen te maken hebt en ook hier een sterk van merk van belang is mogen duidelijk zijn. In de samenwerking en techniek ziet de implementatie van een B2B traject er echter wel iets complexer uit. Hier ga ik in deze podcast met Michel dieper op in. Wij zijn benieuwd naar de waarde die jij hier uit kunt halen. Ook zien we je co...more

  • Wat is Branding en waarom is het zo belangrijk?!

    May 09 2020

    Ik ontvang een berichtje van Nina met de vraag of ik een aantal vragen wilde beantwoorden m.b.t. mijn visie op branding. Uiteindelijk bleek ze het op te nemen en had ik het idee dat er zoveel waarde in het gesprek zat dat jij als podcast luisteraar hier ook een boel waarde uit kunt halen. Enjoy. Kijk voor meer info op MathijsKok.com

  • E-commerce manager bij een merk combineren met je eigen hobby

    May 06 2020

    10 jaar geleden heb ik Rob Ijszenga leren kennen toen hij net begon in het vak. Ik wilde graag kijken wat wij voor elkaar konden betekenen. Dit bleek 10 jaar later het samen opnemen van deze podcast te zijn. We duiken dieper in het verhaal achter het merk en de snelle groei van The Chesterfield Brand. Een super leuk gesprek waarvan ik overtuigt ben dat je hier zeker waarde uit kunt halen voor je eigen business. Kijk voor meer info op www.mathijskok.com

  • Ga tijdens deze crisis aan de slag met je merk

    May 04 2020

    Fuck de prijs lever de service. Dat is wat Paul Moers betreft de titel van zijn volgende boek. Als je deze editie van de Branded by Mathijs podcast luistert dan weet je ook waar deze titel vandaan komt. Paul is een bevlogen merkstrateeg en daarom ontstaat er in dit gesprek een goeie chemie over onze gedeelde passie. Iets waar we met elkaar nog een lange weg te gaan hebben, maar waar we merk voor merk wel het verschil kunnen gaan maken. Benieuwd waar ik het over heb? Luister deze podcast en laa...more

  • Ondernemen met een BHAG

    May 01 2020

    Op uitnodiging van Marc de Groot van DGOC ben ik met hem in gesprek gegaan voor zijn podcast. Wilde jullie ook deze editie niet onthouden en daarom deel ik dit gesprek over het ondernemen met een BHAG ook graag met jou in mijn eigen podcast. Ben benieuwd of jij er net zoveel waarde uit kunt halen als Marc en zijn luisteraars. Kijk voor meer info op www.mathijskok.com

  • Manage jouw Agile transformatie

    Apr 29 2020

    Samen met de auteur van het boek "Hoe manage jij jouw agile transformatie?" Steven van den Heuvel, ga ik in deze editie van de podcast dieper in op Agile werken en wat er bij een implementatie van deze werkwijze komt kijken. Hoop dat je voldoende waarde en toepasbare tips uit deze editie van de podcast kunt halen. We zijn benieuwd naar de reacties. Kijk voor meer informatie en inspiratie op www.mathijskok.com

  • De kracht van SEO hoe belangrijk is organische vindbaarheid

    Apr 24 2020

    Samen met Martijn Hoving heb ik het over het belang van organische vindbaarheid. Waar moet je aan denken bij een sterke SEO migratie en waarom is organische vindbaarheid anno 2020 nog steeds één van de belangrijkste onderdelen? Ook gaan we in deze editie wat mee in op de actuele Corona situatie en waarom het juist nu belangrijk is om aan de slag te gaan met branding en zoekmachine vriendelijkheid van je website. Voor meer info kijk op www.mathijskok.com

  • De accessibility van websites laat vaak nog te wensen over

    Apr 22 2020

    De toegankelijkheid van website is ook vaak nog iets waar we met elkaar vaker en meer bij stil zouden kunnen staan. Niet alleen om minder validen ook de toegang te geven tot onze platformen maar zeker ook omdat het een positief effect heeft op je merkbeleving en zeker ook de conversie. Luister naar deze podcast en ga daarna nog eens heel bewust naar je eigen website of applicatie kijken? Voor meer inspiratie kijk je op https://www.mathijskok.com/

  • Hoe kun jij meekomen in deze snel veranderende digitale wereld!

    Apr 20 2020

    Met Edward Sleijffers (o.a. ervaring als Head of Retail bij Tele2 / T-mobile) heb ik een super leuk en inhoudelijk sterk gesprek gevoerd over de krachten die we zien binnen grotere omnichannel retailers. Over menselijk gedrag, over generatiekloven, over in contact blijven met je klant en hoe je er voor kunt zorgen dat je snel en adequaat inspeelt op trends en een snel veranderende digitale wereld. Veel bedrijven spelen nog te weinig in op de behoefte van de klant. In deze podcast helpen je met ...more

  • Het belang van testen bij elke vorm van digitale producten

    Apr 15 2020

    Testen is nog in te veel gevallen een ondergeschoven kindje. Het gebeurd te weinig, niet gedegen genoeg, te laat of zelfs helemaal niet. Menno Brouwer wil daar als rastester graag verandering in zien. Alles moet en zal meer, vaker en beter getest worden als het aan hem ligt. Ook in mijn ervaring gebeurd dit nog te weinig en hecht ook de klant er niet voldoende waarde aan. We gaan eens kijken of we daar met deze podcast wat aan kunnen veranderen ;-) We zien je reactie graag tegemoet, in de comm...more

  • De pivot van Agency naar Global SEO Cloud Platform

    Apr 13 2020

    SEO is in de basis al een gave uitdaging en content maakt daar naast de technische basis natuurlijk een enorm belangrijk onderdeel van uit. Maar hoe houdt je dat beheersbaar als je platform groeit? Daar hebben ze bij ContentKing iets op gevonden en dat zijn ze nu wereldwijd aan het uitrollen. Maar dat was niet het originele plan van de ondernemers achter deze startup/scale-up. Wij zijn er benieuwd naar ook jouw reactie. Have fijn met deze editie van de podcast. Er zit in deze editie ook weer ...more

  • Waarom Employee Advocacy zo belangrijk is anno 2020

    Apr 08 2020

    Hoe kun jij je belangrijkste groep mensen - namelijk je eigen workforce - inzetten om je merk op de kaart te zetten? Of het nu gaat om je merk als werkgever (employer brand) of het commerciële merk, je bereik neemt enorm snel toe op het moment dat jij je collega's weet te motiveren om de boodschap te delen. Met Patrick Veling sprak ik over hoe ook jij je workforce in kunt zetten om je brand awareness te vergroten met de kracht van Social Media.

  • Ondernemen is een zoektocht naar jezelf

    Apr 06 2020

    Dat ondernemen een zoektocht is naar wie je bent, wat je kunt en wat je normen en waarden zijn, is vast iets wat jij als ondernemer herkent. Met Dennis van der Heijden, CEO van Convert.com, heb ik een openhartig gesprek over zijn reis als ondernemer. Welke tocht heeft hij afgelegd en waarom is het voor hem ook zo belangrijk om met iets bezig te zijn wat hij leuk vindt? Omdat het echt niet altijd makkelijk en/of leuk is. We zijn benieuwd naar je reactie.

  • Waarde Creëren en Onvoorwaardelijk geven juist via Social Media

    Apr 03 2020

    Recent las ik een artikel op Marketingfacts over hoe je de overtuigingsprincipes van Cialdini in kunt zetten op LinkedIn. De auteur van dit artikel wat Marjolein Bongers en daarmee de aanleiding tot deze editie van de podcast. We hebben een openhartig gesprek en gaan lekker de diepte in op het gebied van social media en de nut en noodzaak van bepaalde platform.

  • Welke rol hebben TikTok en Voice binnen jouw strategie?

    Mar 30 2020

    Omdat ik persoonlijk de kracht in zie van het platform TikTok ben ik een vervend gebruiker. Op een dag kwam ik een filmpje tegen van Joey Scheufler waarin hij allerlei tips geeft over wat je kunt doen met je Google home. Super slime tactiek, op deze manier laat hij en de kracht van het TikTok platform zien en deelt hij zijn kennis op het gebied van Voice. Benieuwd naar wat beide voor jouw branding kunnen betekenen? Luister dan deze editie van de Branded by Mathijs podcast!

  • Wat is de kracht van data binnen jouw onderneming

    Mar 25 2020

    Met Jan Brooijmans praat ik over zijn bevindingen over het inzetten van data binnen je organisatie. Waarom lijkt iedereen er iets mee te willen en eigenlijk niemand goed te weten hoe? Waarom kan het je juist helpen om je onderbuik gevoel te staven of misschien wel een heel ander onderbuik gevoel te creëren? Wij delen onze kennis en inzichten om zo ook jou verder te helpen. Laat ons weten wat je er uit hebt gehaald! Meer e-commerce via www.mathijskok.com en meld je aan voor de community via www....more

  • De kracht van SEO, CRO, YouTube en Voice

    Mar 23 2020

    Met Bart van der Meer van online marketing bureau Klik Proces ga ik in gesprek over zijn achtergrond als ondernemer en wat hij allemaal weet over de onderwerpen SEO, CRO, YouTube en Voice. Dit is te veel om te vangen in 1 podcast dus wie weet komt er nog eens een vervolg. Gelukkig heeft hij ook zijn eigen podcast en zet hij dagelijks video's op YouTube. Meer e-commerce via www.askmathijs.com en meld je aan voor de community via www.mathijskok.com/community

  • Het kan Simpeler, Slimmer en Sneller

    Mar 18 2020

    Met Tom Vink heb ik een leuk gesprek gehad over zijn nieuwe onderneming. Hij geloofd dat alles binnen bedrijven simpeler, slimmer en sneller kan. Door tools in te zetten en zaken te automatiseren. Wil jij weten hoe? Luister dan deze editie van de podcast.

  • Het hoe, wat en waarom achter de bedrijfscultuur van een grote e-commerce speler

    Mar 17 2020

    In een openhartig gesprek met Niels F.C. Willems praat ik over het ontstaan van de bedrijfscultuur van de grootste startup van Nederland namelijk bol.com. Niels heeft aan de basis gestaan van de cultuur waar bol.com nog dagelijks op voortborduurt en de vruchten van plukt. “Niels is iemand die niet alleen hoog-conceptuele inzichten verhalend kan overbrengen, maar daarmee ook zelf in de praktijk van een team succesvol aan de slag kan. Zeer inspirerend.” ~ Daniel Ropers, CEO bol.com (2000 -2017)

  • Het belang van Pinterest binnen je e-commerce strategie

    Mar 16 2020

    Samen met Maarten Bierman de allereerste Pinterest influencer van Nederland heb ik een gaaf gesprek opgenomen over het belang van Pinterest in je e-commerce strategie. Nog vaak onderschat wat ons betreft. Dus wil jij weten hoe ook jij meer kunt halen uit de kracht van deze ondergewaardeerde zoekmachine? Luister dan deze editie van de Branded by Mathijs podcast. Hoop dat je er waarde uit kunt halen. Meer e-commerce via www.mathijskok.com en meld je aan voor de community via www.mathijskok.com/co...more

  • Corona en nieuwe technologie vanuit China en de invloed op e-commerce

    Mar 13 2020

    Wat kunnen wij in de Benelux leren van wat we in China (hebben) zien gebeuren. Van Corona en de invloed hiervan op e-commerce tot nieuwe technologieën die we zien overwaaien vanuit China naar Nederland en België. Dat is waar ik in deze extra editie van de podcast met Ed Sander - China Tech Trendwatcher - over in gesprek ga. Wij zijn enorm benieuwd naar je reactie en zien je comment met plezier tegemoet. Hoop dat je uit deze editie weer waarde kunt halen voor je eigen business. Meer branding vi...more

  • ShoppingTomorrow B2B expertgroep results

    Mar 11 2020

    Samen met PostNL is De Nieuwe Zaak ook dit jaar weer host van de B2B expertgroep binnen ShoppingTomorrow. Ze hebben op de Webwinkel Vakdagen de resultaten van 2019 geïntroduceerd (en wij deze editie vlak daarvoor opgenomen) in ik had de kans op hier met Jurriën Kerstholt een podcast over op de te nemen. We zijn benieuwd naar je reacties. Meer branding via www.mathijskok.com en meld je aan voor de community via www.mathijskok.com/community

  • De kracht van een sterk employer brand

    Mar 09 2020

    Met Kim Werensteijn heb ik een gaaf gesprek gevoerd over de kracht van een sterk werkgevers merk. Wat het doet met je aantrekkingskracht op nieuw talent en hoe je het niet moet onderschatten. We delen onze kennis en de door gemaakte en fouten. We zien je reacties graag tegemoet in de comment. Meer branding via www.mathijskok.com en meld je aan voor de community via www.mathijskok.com/community

  • Magento 1 end-of-life in zicht juni 2020

    Mar 04 2020

    Draait de webshop in jullie IT landschap nog op Magento 1? En zie je de end-of-life datum snel op je afkomen? Dan hebben we wellicht in deze editie van de podcast een antwoord voor je, op de vraag wat je zou kunnen doen. Met Michel Willems van H1 en SupportDesk heb ik deze editie van de podcast een inhoudelijk sterk gesprek over wat wij tegenkomen in de Magento wereld. Ben jij dus op zoek naar een alternatief of een antwoord op de vraag of je moet migreren of nog een tijdje door kunt op Magento...more

  • PostNL over logistieke duurzaamheid en de ontwikkelingen binnen e-commerce

    Mar 03 2020

    Met Commercial director Carlos Mendes Aguiar heb ik een leuk en super interessant gesprek gehad tijdens de Webwinkel Vakdagen over zijn visie op e-commerce en de ontwikkelingen binnen de logistieke sector. Wat zijn volgens hem de drivers voor succesvol zijn binnen e-commerce waarin de last mile en dus logistiek heel bepalend is en hoe ze binnen PostNL omgaan met duurzaamheid binnen de e-commerce branche. Meer e-commerce via www.mathijskok.com en meld je aan voor de community via www.mathijskok....more

  • Onbezorgd groeien in e-commerce

    Mar 02 2020

    Met Jeroen Adriaans bekend van E-Expansion, Undiemeister en Mellowood heb ik gaaf gesprek gevoerd over ondernemerschap en hoe je groei inzet binnen de e-commerce business. Meer e-commerce via www.mathijskok.com en meld je aan voor de community via www.mathijskok.com/community

  • Stap voor stap naar een datagedreven commerce organisatie

    Mar 01 2020

    DPG Media heeft grote ambities met haar e-commerce activiteiten. De komende jaren willen ze doorgroeien naar een volledig datagedreven commerce organisatie. In deze presentatie nemen we je mee hoe DPG Media in het afgelopen jaar samen met De Nieuwe Zaak een vernieuwd fundament heeft gelegd aan de hand van het digital marketing maturity model om deze ambities te kunnen realiseren. Meer branding via www.mathijskok.com en meld je aan voor de community via www.mathijskok.com/community

  • Grenzen aan de online beïnvloeding van consumenten

    Feb 28 2020

    Met Dries Cuijpers en Winnie van Heesch heb ik deze editie van de podcast opgenomen tijdens het Data Driven Commerce Event. Door de inzet van onder andere data zijn bedrijven online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. Zij zetten allerlei tactieken in om het online gedrag van consumenten te beïnvloeden. Waar gaat verleiden over in misleiden? De beantwoording van deze vraag staat centraal in de leidraad, die na consultatie nu definitief is geworden. Hiermee geeft...more

  • Customer matches met Sanoma data voor werving van klanten. Powered by Shopping Minds.

    Feb 27 2020

    Met behulp van het Data Management Platform van Shopping Minds worden uitgebreide profielen van websitebezoekers opgebouwd. Deze informatie kan niet alleen gebruikt worden voor het personaliseren van de website en de e-mail, maar door de integratie met de systemen van Sanoma ook voor gepersonaliseerde print en online advertising! Aan de hand van cases wordt inzichtelijk gemaakt hoe de data uit het DMP en CRM worden ingezet om klanten in de e-commerce te werven. Met Leonard Blommendaal, Founder...more

  • Data-strategie: van onderbuik naar data warehouse

    Feb 26 2020

    Met Andries Hiemstra, Digital Strateeg Orangevalley, heb ik deze podcast opgenomen tijdens het Data Driven Commerce Event. Organisaties worden steeds beter in het verzamelen van data, maar zijn vaak niet bij machte om concrete inzichten en actiepunten te destilleren uit deze zee van (big) data. De beschikbare data is vaak versplinterd, niet toegankelijk en/of onbetrouwbaar. Hoe zorg je dat iedereen binnen je organisatie naar dezelfde data kijkt en écht datagedreven beslissingen kan nemen? Doo...more

  • Hoe blijf je relevant binnen de omnichannel retail

    Feb 26 2020

    Met Joël Timmerman heb ik een super gaaf gesprek gehad over zijn visie op retail. Joël is mede oprichter en eigenaar van SchoenenZaken – Meesters in Herenschoenen. Zijn missie: Nederland veroveren met SchoenenZaken! Hoe blijf je relevant in de retail. Hoe kies je voor succes en kijk je vooral vooruit in plaats van je krampachtig vast te houden aan iets wat in het vorige decennium wellicht nog werkte? Relevantie is ook hierin het toverwoord.

  • Beste marketing voelt niet als marketing

    Feb 24 2020

    Met Rob de Groot heb ik een leuk gesprek gehad over marketing en hoe je dit op een zo goed mogelijke manier in zet voor jou bedrijf en merk. Rob zijn visie is dat de beste marketing niet als marketing voelt. Vanuit de visie dat de beste marketing niet voelt als marketing en dat bedrijven zich om die reden, niet alleen in marketing, meer moeten focussen op bestaande klanten dan nieuwe klanten. Wij zijn benieuwd naar jouw kijk op deze mening en lezen je reactie graag in de comments.

  • Data in e-commerce, hoe HEMA datagedreven is gaan werken

    Feb 20 2020

    Met Bas Karsemeijer, Ilse Lankhorst en Tim Reus van HEMA en Xomnia ga ik in gesprek over hun journey om gezamenlijk HEMA data driven te maken. Welke uitdagingen kom je tegen welke learnings haal je daar uit en wat heeft het HEMA gebracht. Een mooi voorbeeld van hoe je in drie jaar op basis van data één van de grootste loyalty programma's kan optuigen die we kunnen in Nederland.

  • Battlefield to Business

    Feb 19 2020

    Wat kan de business leren van de manier waarop men is georganiseerd in het leger. Dat is waar ik het met Jord Carbaat – consultant Conclusion Impelementation en oprichter van het leiderschapsprogramma Battlefield to Business – over ga hebben in deze editie van de Branded by Mathijs podcast. Jord heeft jaren bij defensie gewerkt en van dichtbij meegemaakt hoe het daar is georganiseerd en wat de voordelen daarvan zijn. Een interessant topic waar ik meer over wil weten en op inzoom in deze podcast....more

  • Innovatie, lean startup, lean ux in de fysieke wereld

    Feb 17 2020

    Met Bart Fischer heb ik een interessant gesprek gehad over zijn ervaring met innovatie, lean startup, lean ux in de fysieke wereld. Hij is betrokken geweest bij diverse retail en supermarktconcepten en we hebben het over nieuwe technieken en innovaties in de branche.

  • Hoe schaal jij je e-commerce activiteiten

    Feb 15 2020

    Begin januari was ik in de gelukkige situatie terecht gekomen dat ik met Bart van der Meer van Klik Proces een duo podcast heb mogen opnemen. In deze editie van zijn podcast heeft hij mij uitgehoord over hoe ik aan kijk tegen het schalen van je e-commerce activiteiten. In de volgende editie (volgt binnenkort) zijn de rollen omgedraaid is is Bart te gast bij mij in de podcast. Hoop dat je hier iets aan hebt en waarde uit kunt halen. Have fun.

  • De migratie naar een nieuw e-commerceplatform

    Feb 14 2020

    Samen met Britt Holle Webshop Manager bij Dierapotheker.nl en Bert Cillessen E-Commerce Consultant bij Evoworks, heb ik een openhartig gesprek over de ervaringen van Britt omtrent de migratie van een maatwerk platform naar Shopware en hun learnings in dit proces. Met Bert heb ik het vooral over hoe ze vanuit Evoworks Evidensia gaan helpen om de volgende stappen te zetten in hun groei met Dierapotheker.

  • De interne zoekmachine kan niet zonder artificial intelligence

    Feb 13 2020

    Met bekende van de podcast Lucas en de CEO van Sooqr Albert Mombarg praat ik over de overname van 904Labs en wat dit gaat toevoegen in het Sooqr platform. We hebben het over de roadmap en over hoe ze zelf aankijken tegen deze vorm van artificial intelligence binnen hun software.

  • Kansen verzilveren in e-commerce anno 2020

    Feb 12 2020

    Samen met Amanj Hamid praat ik over zijn kijk op e-commerce. Zijn reis als ondernemer en zijn herkomst. Hij heeft al aardig wat bedrijven geholpen no succesvoller te worden met hun webshop, door open en eerlijk advies te geven over de strategie en de volgende fase. Het ultieme ondernemersdoel van Amanj is om uiteindelijk zelf schaalbare digitale producten op de markt brengen.

  • Introductie van e-commerce binnen een traditionele B2B omgeving

    Feb 11 2020

    Met ICT manager Raf Maesen van Lecot heb ik een openhartig gesprek gehad over de uitdagingen die hij is tegengekomen in de digitale transformatie en introductie van e-commerce binnen een traditionele B2B organisatie. Met Vaimo zijn ze hard op weg om de migratie te effectueren naar Magento 2 en zijn ze gestart met de introductie van een B2C label.

  • Digitale collectieve transitie, het kan zo niet langer!

    Feb 10 2020

    De burn-out cijfers gaan door het dak. We voelen ons niet meer verbonden (engaged) met ons werk. We hebben het gevoel dat er meer is, meer moet zijn en dus worden we ongeduldig en misschien zelfs wel ongelukkig. Allemaal signalen dat we aan de vooravond staan van een enorme transitie, dat de digitale revolutie ons dwingt om anders naar het leven en de wereld te kijken. Wat? Ja echt! Met Judith Manshanden praat ik over hoe zij aankijkt tegen deze digitale transformatie. Hoe wij hier als mens, l...more

  • De laatste trends in e-mailmarketing volgens Copernica

    Feb 09 2020

    Met Jasper Witte van Copernica praat ik over de laatste trends in e-mailmarketing. Van personalisatie tot AMP in je e-mail client. Live op de Webwinkel Vakdagen schoof Jasper bij mij aan en nam plaats achter 1 van de microfoons. Copernica is al jaren één van de hoofdsponsoren van het event en Jasper legt ook uit waarom ze dit doen en wat het hun brengt.

  • Hoe maak je content dat converteert in mega operatie als Randstad

    Feb 08 2020

    Met Wesley Connor de e-commerce manager van Randstad praat ik over hoe ze binnen het bedrijf omgaan met content. Wat voor een bedrijf als Randstad e-commerce betekend en hoe je met zoveel intercedenten content maakt welke goed converteert. Hierbij rekening houdend met de "tone of voice" van de opdrachtgever en de branding van een onderneming als Randstad.

  • Digital transformatie en de introductie van e-commerce binnen B2B

    Feb 07 2020

    Met Niek Minderhoud Sr. Marketing Manager Europe bij Maersk praat ik over hoe ze binnen deze super grote traditionele B2B organisatie zijn omgegaan met digitale transformatie en de introductie van e-commerce. Hoe ze hierin de gebruikers binnen Maersk en de klant centraal hebben gesteld en wat er allemaal komt kijken bij een mega operatie als deze.

  • Voor Under Armour live chatten in 5 talen in 13 landen

    Feb 06 2020

    Met Ingrid van Ruiswijk Manager Customer Service E-commerce bij Under Armour en Nick Blom CEO van LiveChat Service heb ik een super gaaf gesprek waarin de aanpak en aantallen mij letterlijk kippenvel op mijn armen bezorgd. Ben jij benieuwd hoe ze in moordend tempo LiveChat hebben uitgerold in 5 verschillende talen en in 13 landen en wat dit heeft gedaan met hun omzet en conversie? Luister dan deze editie van de podcast.

  • Onboarding done right

    Feb 05 2020

    Met Kirsten de Roo heb ik een super waardevol gesprek over de do's en do binnen het onboarding traject. Wanneer moet je beginnen? Hoe pak je het aan? Welke software zet je in? Allemaal vragen waar we in deze editie van de postcast dieper op in gaan.

  • Hoe zet je social media in om fans te creëren

    Feb 04 2020

    Met Juul Manders CEO van 433, Wannahaves en BALR. heb ik een super gaaf gesprek gehad over hun groei en de uitdagingen en doelen. 433 is de grootste voetbalcommunity ter wereld, met meer dan 45 miljoen volgers. Hoe hebben ze dat gedaan? Waar zijn ze tegenaan gelopen en wat kunnen wij daar van leren. Met Juul heb ik het over het succes van 433, BALR. en Wannahaves en deelt zijn visie over de impact van social media en social commerce nu en in de toekomst.

  • Een openhartig gesprek van ondernemer tot ondernemer

    Feb 03 2020

    Met Bas Urlings heb ik een openhartig gesprek gehad. In een setting waarbij wij als gast in elkaars podcast komen vragen wij elkaar het spreekwoordelijke hem van het lijf. Over het maken van fouten, nieuwe inzichten en alles wat je als ondernemer tegen kunt komen in je carrière. Bas is ondernemer op slippers en heeft de rigoureuze beslissing genomen om alleen nog maar te werken met een remote team. Ik ben zelf vorig gestopt met mijn eerste bedrijf en als aandeelhouder in andere bedrijven. Hoor h...more

  • Tony's Chocolonely 100% slaafvrije chocolade

    Jan 29 2020

    Samen met evangelist Ynzo van Zanten, praat ik live op de Webwinkel Vakdagen over de misstanden in de chocolade industrie en wat Tony's doet om te werken richting 100% slaafvrije chocolade. De roadmap van Tony's Chocolonely, social entrepreneurship ja of nee, economische groei ja of nee. Wil jij een bijdrage leveren aan de purpose van Tony's Chocolonely luister dan deze editie van de podcast.

  • Social commerce, bereik de maximale engagement

    Jan 29 2020

    Wekelijks komt Dennis de Winter met een update over social media, luisterend naar kennis met Dennis. Denken we vaak te moeilijk? Moet het niveau toch hoger? Is de standaard wel afdoende? Welke kanalen zijn belangrijk binnen jouw social media strategie en wat is de kracht van platformen als LinkedIn, Instagram, Facebook en TikTok anno 2020. Leuke gesprekken voeren op LinkedIn over TikTok? Ja dat is waar social media over gaat. Wil jij bijgepraat worden over dit onderwerp? En misschien wel weten...more

  • Site snelheid is echt niet het allerbelangrijkste

    Jan 27 2020

    Met site speed en analytics expert André Scholten ga ik dieper in op de do’s & don'ts binnen snelheid, analytics, trends het bouwen van communities en meer ins & outs omtrent Google en de laatste en belangrijkste SEO eisen. En het Chrome UX project binnen de Google data studio. Binnen site snelheid is beleving belangrijker dat harde cijfers. Ook hebben we het over het belang van op tijd testen en zaken vroegtijdig inregelen. Wat is het belang van KPI’s en dashboarden en waar zitten hier de valku...more

  • Het beïnvloeden van consumenten

    Jan 22 2020

    Met consumentenpsycholoog Patrick Wessels heb ik een openhartig gesprek over zijn doel als ondernemer, praten we over het belang van sterke SEO proof content, over de psychologie die een consument drijft en over platformeconomie. Als ik zelf vastloop in het gesprek omdat ik niet kom op de archetypes van Jung probeert Patrick mij netjes te helpen erop te komen door mij mee te nemen in de psychologie achter het fenomeen. Zal het hem lukken? Passen we trucjes toe om de consument te verleiden tot ...more

  • Data gedreven e-commerce in B2B

    Jan 20 2020

    Data, personalisatie & machine learning allemaal nodig om data gedreven e-commerce te bedrijven. Met Chi Shing van SPARQUE ben ik in gesprek gegaan om te achterhalen wat zij passie als ondernemer en data scientist is, wat ze bij SPARQUE beschikbaar hebben als tooling en hoe ze dit toepassen bij o.a. Bouwmaat. Datascience eCommerce, Personalization, Recommendations & Onsite search door de ogen van een data scientist.

  • Amazon is geland in Nederland

    Jan 15 2020

    Amazon heeft nu zelf aangekondigd dat het later dit jaar nieuwe categorieën lanceert op Amazon.nl. Gelukkig ben ik recent met Marco Coninx in gesprek gegaan om zijn visie op de komst van Amazon in Nederland met jullie te kunnen delen. In deze editie niet alleen meer over Amazon en over Marco Coninx als ondernemer in de e-commerce wereld, er zit ook een giveaway in verwerkt. Have fun en ik hoop dat dit je waarde brengt.

  • Haal nóg meer uit LinkedIn

    Jan 15 2020

    Met Aramik Garabidian heb ik super leuk en enorm energiek gesprek over zijn reis naar het heden. Waarin hij als ondernemer andere ondernemers helpt nog succesvoller te worden op LinkedIn. We krijgen een kijkje in zijn kennis rondom het platform en bespreken samen wat de volgende stap zou moeten worden voor elke ondernemer die meer uit LinkedIn wil halen. Ben jij klaar voor nóg meer succes op LinkedIn?

  • Personalisatie makkelijk gemaakt

    Jan 13 2020

    Met Jaap van Baar heb ik een leuk gesprek over personalisatie binnen e-commerce. Wat hij als ondernemer allemaal is tegengekomen in de groei van start-up naar scaleup en wat ze bieden met hun personalisatie tools. Dus ben jij benieuwd waar je zou moeten beginnen met personalisatie binnen jullie e-commerce platform dan zit er in deze editie van de @AskMathijs podcast een heleboel waarde voor jou.

  • Manifesteren kun je leren

    Jan 08 2020

    In deze editie van de podcast ga ik met Willemijn Welten op zoek naar mijn passie en purpose, we vinden mijn purpose live in deze editie van de podcast. Zoeken naar het ultieme doel. Samen kiezen we er tijdens opname spontaan voor om een korte meditatie te doen, en ook jij kunt je purpose vinden door hier aan mee te doen. Door helemaal terug te gaan naar je eigen basis en vervolgens te voelen wat je diep van binnen echt wil, en vervolgens te gaan manifesteren kun je eigen al je dromen uit laten...more

  • Headless is de toekomst in e-commerce

    Jan 06 2020

    Het verhaal achter Deity en ondernemer Jamie Maria Schouren. Hoe het is als vrouw in de tech industrie en hoe ze als app developer een bedrijf heeft opgezet die inmiddels klanten bedient over de hele wereld en recent 2,5 miljoen funding heeft binnengesleept. Met Deity ontsluit je niet alleen je headless frontend, je koppelt ook al je diverse systemen middels een middleware. Heb je problemen met je schaalbaarheid kan je time to market korter en wil je snel groeien en wil je van de spaghetti en du...more

  • Het merk van de toekomst

    Jan 02 2020

    Een inspirerende purpose zorgt van een beleving die nodig is om een transformationele organisatie om te helpen de stap te zetten naar de volgende fase als een sterk merk. Het gaat niet meer op return on investment maar om return on experience. Inspirerende belevingen zijn hetgeen wat de retail kan gaan helpen om fysieke locatie van nut te laten zijn. Online en offline zijn er natuurlijk al een poosje niet meer, daarom spreken we over omnichannel. En in alle kanalen wil de consument een beleving ...more

  • Personal branding en de kracht van een goed verhaal

    Dec 30 2019

    Vraag jij je als professional of ondernemer wel eens af: “Help! Ik wil mezelf neerzetten als expert maar WAAR begin ik!?” Luister dan deze editie van @AskMathijs podcast. Met Denise Pellinkhof heb ik super tof gesprek over personal branding. We nemen mij als voorbeeld en vinden we zelfs door de expertise van Denise mijn persoonlijke doel of North Start waar ik nu op aan het voortborduren ben als ondernemer en met mijn eigen personal brand. Kijk voor meer info op https://www.joyinbusiness.nl

  • M.V.P. Minimum Viable Product de basis voor elk nieuw business idee

    Dec 27 2019

    M.V.P. Minimum Viable Product de basis voor elk nieuw business idee Samen met Thomas Jacobs ga ik in gesprek over hoe hij de afgelopen jaren actief is geweest als developer en gaande weg tot het inzicht is gekomen wat het denken in MVP’s je allemaal kan brengen. Een MVP geeft je de mogelijkheid om te onderzoeken of er vraag is naar je product zonder dat je grote investeringen moet doen. Met de inzichten van deze MVP specialist helpen wij ondernemende mensen in te zien hoe het MVP denken hen ve...more

  • UX, e-commerce en de bedrijfscultuur binnen IKEA

    Dec 23 2019

    Met Marcel Kouwenberg, UX specialist bij IKEA (maar ook lead en manager wanneer nodig), heb ik een openhartig gesprek over zijn passie. Hij zal de wereld een stukje gebruiksvriendelijker achterlaten. We hebben het over de bedrijfscultuur binnen IKEA, over zijn realiteit binnen IKEA waarin hij e-commerce meer IKEA specifiek wil maken en over de uitdagingen, tooling en projectaanpak die daarbij komt kijken.

  • Doelgericht ondernemen met Tonny Loorbach

    Dec 20 2019

    Met ondernemer, investeerder en business coach Tonny Loorbach heb ik in deze editie van de podcast een openhartig gesprek over waar hij vandaan komt, wat zijn passie als ondernemer is en wat zijn plannen voor de toekomst zijn. Wat Tonny allemaal doet om de bedrijfscultuur te bevorderen en in tact te houden en hebben over wat het gratis weggeven van informatie hem als ondernemer allemaal heeft gebracht. O ja, en mocht je nou echt benieuwd zijn naar de leeftijd van Tonny Loorbach? Hij maakt het i...more

  • Ondernemen en videostrategie in YouTube

    Dec 18 2019

    Ondernemen en videostrategie in YouTube. In deze editie van de @AskMathijs podcast ga ik met Britt van Smeerdijk dieper in op de onderwerpen: ondernemen, video(marketing) & Youtube. Britt van Smeerdijk is freelance videostrateeg met als specialisatie YouTube. Met haar bedrijf Booming Productions werd zij in 2018 uitgeroepen tot Freelancer of The Year.

  • Mathijs Live @ Emerce Engage live editie CRO.cafe

    Dec 17 2019

    Op 28 november bezocht ik Emerce Engage. Daar was Guido Jansen aanwezig met een podcast studio en namen wij een speciale editie van CRO.cafe op. We bespreken sessies die ik bezocht en hebben het over kansen en de toekomst.

  • Personal Branding via LinkedIn

    Dec 16 2019

    Met Mitchel praat ik over hoe we mensen en bedrijven kunnen helpen met LinkedIn. Dit op de gebieden Corporate Branding - Employer Branding - Personal Branding. Hoe laat moet ik posten, wat moet mijn profiel bevatten, wat moet ik posten en hoe bouw ik aan een netwerk met ambassadeurs van mijn personal brand? Dit en andere vragen beantwoorden wij in deze editie van de @AskMathijs podcast.

  • Video is the next best thing

    Dec 11 2019

    Met Video Growth Hacker Jaya Kuipers heb ik een heel verassend gesprek over camera angst, doelen bereiken, video en vooral alles wat je wel en niet moet doen binnen je video strategie. Jaya heeft één doel: "elke ondernemer aan de video!"

  • On-site search in eCommerce

    Dec 09 2019

    Met Lucas Freriks ga ik uitgebreid in op on-site search, ofwel de zoekmachine op de website zelf. Hoe kun je makkelijk en snel beginnen met het doorvoeren van verbeteringen? Waar moet je op letten? Wat kun je beter niet doen? We komen zelfs op een tof inzicht waar Lucas verder onderzoek naar gaat doen!

  • 36 Trends binnen E-commerce Voor 2020

    Dec 05 2019

    In deze editie van de podcast neem ik je mee in 36 trends die ik op ons af zie komen voor 2020 en verder. Het is weer de tijd van het jaar en ik kan niet achterblijven ;-) Van AI en Machine learning tot voice search en personalisatie. Alles waar je rekening mee moet willen houden om voorop te blijven lopen, bij te blijven en zeker niet achterop te komen als het gaat om de nieuwste ontwikkelingen binnen e-commerce. Zeker ook om dat dit in veel gevallen invloed heeft op je omzet, ROI, ROAS en dus...more

  • PWA Progressive Web Apps en de Magento of e-commerce community

    Dec 04 2019

    Met Sander Mangel van VueStoreFront heb ik een openhartig gesprek over de Magento community en wat daarin aan het veranderen is sinds de overname door Adobe. Hoe we dit zien verschuiven naar meer een e-commerce community die platform onafhankelijk aan het worden is door de komst van o.a. SalesForce commerce cloud, ShopWare, Shopify, BigCommerce en andere e-commerce engines. Over zijn rol als CTO bij VueStoreFront, een open source PWA oplossing van Divante. Ook bespreken wij de voor en nadelen va...more

  • Het contentproces: governance, systemen en organisatie

    Dec 02 2019

    Samen met Bouke Vlierhuis praat ik met veel plezier en passie over het belang van content. Zowel voor grote als kleine organisaties het belangrijkste wat er op dit moment is en waar je het verschil kunt maken. Bouke helpt bedrijven met het maken en doelgericht inzetten van online content. Hij heeft het naar zijn zin op de plek waar strategie, creativiteit en technologie bij elkaar komen. Enthousiasme verspreiden, kennis delen en processen verbeteren horen bij zijn dagelijks werk. Volg jij ons al...more

  • Op zoek naar de Why, Wow of Purpose

    Nov 27 2019

    Met Marvin Sutherland ga ik in gesprek over de nut en noodzaak van het vinden van je eigen purpose en die van je organisatie. Hoe borg je dit en hoe neem je mensen hierin mee?

  • Replatforming, een strategische beslissing

    Nov 25 2019

    Samen met de ervaren Marcel Vermeulen praat ik over replatforming binnen e-commerce. Waar moet ik op letten, waarom moet ik niet te veel naar mijn concurrent of voorbeelden als Coolblue en Bol kijken. Met partijen als HEMA, Charlie Temple, Miss Etam en T-mobile op zijn CV is dit dé uitgelezen persoon om deze kennis van de absorberen. Sta je op het punt een replatforming traject in te gaan of ben je consultant bij een agency, dan is dit er wederom eentje die je even zou moeten willen luisteren.

  • Magento 2: Snelheid, PWA, AMP, Implementatie

    Nov 20 2019

    Met Evangelist en Magento Senior Business Solutions Architect bij Adobe, Ray Bogman, praat ik over alles rondom Magento 2. Vanaf zijn hotelkamer behandelen we alles over zijn ondernemersachtergrond, e-commerce in het algemeen, Magento specifiek en zaken als AMP en PWA. En natuurlijk behandelen wij de hamvraag: is Magento wel snel genoeg voor mijn business wensen en eisen?

  • Personalisatie & marketing automation

    Nov 18 2019

    Michael Dekker - Personalisatie & marketing automation Als geboren Rotterdammer(t) ben ik direct, maar vóóral transparant. Daarbij ben ik breed inzetbaar om jouw rendement in digital marketing te maximaliseren. Dit kan zowel op projectbasis als interim manager, maar ook als online professional voor het beheren en optimaliseren van jouw (online) kanalen. Wat jouw wensen en doelstellingen ook zijn, ik denk graag met je mee!

  • Bedrijfsplan op één A4 met OGSM

    Nov 11 2019

    Met Marc van Eck bespreek ik in deze editie van de podcast @AskMathijs hoe je met je organisatie met minimale inspanning een maximaal resultaat kunt neerzetten door het toepassen van OGSM. Een model wat je verder helpt in goede maar zeker juist in slechtere tijden. Vindt je deze editie leuk? Abonneer je dan op de podcast of mijn Youtube kanaal en volg mij op alle social media kanalen via @AskMathijs

  • Hoe controleer je je merk via marketplaces

    Sep 02 2019

    Met Wouter Smeets ga ik in deze editie dieper in op de aanpak hoe ze bij de Daelmans Group omgaan met het verkopen via Amazon, en hoe je hierin controle houdt op je merk als retailers en groothandels je producten ook over de hele wereld verkopen via diverse marketplaces.

  • Authenticiteit in ondernemerschap

    Aug 29 2019

    Met Jessica Risch heb ik een open en eerlijk gesprek gehad over de drempels die ze heeft genomen in de weg naar haar ultieme ondernemersdroom. We delen learnings en komen samen tot nieuwe inzichten. Luister jij mee naar het authentieke gesprek wat ik met Jessica heb?

  • Conversie optimalisatie, waar, hoe en wat!

    Aug 26 2019

    Samen met Guido Jansen bespreek ik onze kijk op conversie optimalisatie en wat wij denken dat er nog moet gebeuren binnen de e-commerce branche. Wil je op de hoogte blijven van alles rondom mijn podcast? Volg mij dan op alle bekende social media kanalen via @askmathijs of kijk op askmathijs.com

  • Hoe maak ik van mijn klant een ambassadeur

    Aug 22 2019

    In deze editie van de podcast @AskMathijs ga ik in gesprek met Arnoud Kuipers over zijn passie voor aftersales. We hebben het over zijn achtergrond, zijn ambities, zijn learnings en zijn boek. Wil je meer weten over de gast van deze aflevering, kijk dan eens op zijn website ArnoudKuipers.nl Wil je meer weten over mij of mij volgen via social media kijk dan op de website AskMathijs.com of via @AskMathijs.

  • Een podcast over podcasten

    Aug 16 2019

    De allereerste aflevering van @AskMathijs is een feit. Leuk dat je luistert (geloof me het wordt echt beter (-; ) Tijdens de opname van deze eerste editie kwam ik met mijn gast Guido Jansen op het onderwerp podcasten. Hoe toepasselijk om daar direct de eerste aflevering aan te wijden. Denk je dat het wel eens wat kan worden, abonneer je dan op deze podcast én volg me via de bekende social media via @askmathijs. Tot de volgende.

  • Branded by Mathijs Podcast Aflevering 0

    Aug 14 2019

    Welkom bij de Branded by Mathijs postcast. Leuk dat je de moeite neemt om te luisteren. Branded by Mathijs is een podcast waarin ik jou wil inspireren en motiveren op het gebied van digital, branding, ondernemerschap, bedrijfscultuur en de voortdurende zoektocht naar succes. Volg mij op de bekende social kanalen via @askmathijs en stel je vraag. Wie weet heb ik een antwoord of ga ik voor jou op zoek naar een gast die het antwoord heeft. Kijk voor meer op www.mathijskok.com