PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...
Over media, marketing, communicatie en creatie, met Diana Matroos.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Jarno Duursma, tech-trendwatcher.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Nancy Poleon, personal brandingspecialist en eigenaar en oprichter van BrandedUSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: José Sanders, communicatie- en informatiewetenschapper aan de Radboud Universiteit Nijmegen en Bies Vermeulen, creative bij Bies & Sebas.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Marvy Rieder, voormalig model en één van de initiatiefnemers van The Models Health Pledge.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Paul Smit, filosoof en cabaretier.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Suzanne Brummel, voormalig Nederlands kampioen open water zwemmen en Akwasi Frimpong, Olympisch skeletonner.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Herbert van Hoogdalem, creatief bij XoXo De Beeldbepaler van de Week: De Beeldbepaler van de Week is Nike. Na de commercial met Colin Kaepernick, viert het sportmerk nu de WK-overwinning van damesvoetbalteam uit de Verenigde Staten. Hier zie je de bijzondere video 'Never Stop Winning'. See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Madeleijn van den Nieuwenhuizen, juridisch onderzoeker en mediacriticus.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Jarno Duursma, tech-trendwatcher. De Beeldbepaler van de Week: Burger King is deze week de Beeldbepaler. De fastfoodketen heeft tijdens het jaarlijkse festival voor de creatieve industrie in Cannes maar liefst drie Grand Prix gewonnen. Dit is het filmpje:See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Aziz Bekkaoui, modevormgever en kunstenaarSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Anneke Ammerlaan, trendonderzoeker en foodwatcher en Olaf van Gerwen, oprichter van Chuck Studios, regisseur en specialist in foodmarketing. See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Marion Oskamp, podcastdokter, programmamaker en eindredacteur bij de NTR en Elger van der Wel, digital strateeg en je schrijft veel over media-innovatieSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Susanne van Nierop, hoofdredacteur van Adformatie, het digitale platform over marketing, media, communicatie en creatieSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Roy Beszelsen, beter bekend als game-YouTuber Royalistiq.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Marjolein Rigter, director bij communicatie-adviesbureau Omnicom PR Group, verantwoordelijk voor reputatiemanagement en purpose, en Paul van Kuilenburg, merkstrateeg bij Alfred reclamebureau en verantwoordelijk voor reclames voor verschillende merken binnen UnileverSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Nancy Poleon, personal brandingspecialist en eigenaar en oprichter van BrandedU See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Daphne Gakes, actrice en theatermaakster en David Snellenberg, executive creative director en oprichter van reclamebureau DawnSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Ties Keyzer, journalist bij de OnderzoeksredactieSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Jaap Toorenaar, copywriter bij het Rotterdamse reclamebureau ARA, waar hij ook lange tijd creatief directeur was, en schrijver van het boek 'Hoe verzinnen ze het?'See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Eric Kramer, country manager WPP NederlandSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Safi Graauw, oprichter en creatief directeur van These CavemenSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Suzanne Brummel, voormalig Nederlands kampioen open water zwemmen en Akwasi Frimpong, Olympisch skeletonnerSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Léon Bouwman, uitgever bij New Skool MediaSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Frank Volmer, directeur van STER.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Lucy van der Helm, directeur van SIRE.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Kees Groenewoud, partner van Cmotions. Hij helpt organisaties om data te vertalen in inzichten en Tom te Buck, online campagnestrateeg bij campagnebureau BKB.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Marvy Rieder, voormalig model en één van de initiatiefnemers van The Models Health Pledge.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Barbara Barend, oprichter van Helden Magazine en John Olivieira, bestuurslid van FARE, een Europese organisatie die zich hard maakt voor diversiteit in het voetbal.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Erik Scherder, hoogleraar neuropsychologie verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. De Beeldbepaler van deze week is de reclame van Bud Light. De commercial werd laten zien tijdens de reclameonderbreking van de Super Bowl. Volgens Rogier Vijverberg, executive creative director van reclamebureau SuperHeroes, heeft de video alles wat een goede reclame moet bevatten. Hier kun je het filmpje zien en deze van Audi vond R...more
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Paul Smit, filosoof en cabaretier.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Paul Römer, algemeen directeur van de NTR.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Prisca Ancion, tot voor kort directeur van de Stichting Reclame Code en Remco Klöters, partner en media- en IP-recht bij Van Kaam advocaten.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Fabienne Chapot, oprichter en ontwerper van het gelijknamige kledingmerk en Mary Hoogerbrugge, merkenspecialist bij De PositioneerdersSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEABedrijven moeten in hun reclame uitingen kleur bekennen en een maatschappelijke boodschap uitdragen. En ook heel goed nadenken welke influencers zij daaraan verbinden. In BNR Beeldbepalers een gesprek met reclamemakers uit de nieuwe en traditionele wereld. Te gast: Inge Ligthart, eigenaar van reclamebureau Dawn en Michael Joustra, Head of Influencer Marketing bij Wannahaves.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Bas Korsten, creative partner bij J. Walter Thompson en maker van de kerstcommercial van Plus supermarkten en Fred Moolhuijsen, marketeer bij Brand & Business Architects.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Tim van der Wiel, oprichter GoSpooky & Speaky en Joeri Nortier, product manager bij FD Mediagroep Meer weten: BNR lanceert Google Action, waarmee je bepaalde acties kunt uitvoeren, zoals een podcast opvragen of het laatste nieuws beluisteren. Hier vind je daar alles over! See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Ruurd Oosterwoud, directeur van DROG, een platform tegen desinformatie en Ingo Heijnen, strategy director bij Hill+Knowlton Strategies See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Tjalling Smit, commercieel directeur van de Nederlandse Spoorwegen.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Colin van Hoek, chef redactie van Nu.nl.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Dick van der Lecq, directeur van reclamebureau Etcetera en voorzitter van de Effie Awards en Rik Riezebos, merkendeskundige. Deze keer vanuit het Concertgebouw in Amsterdam tijdens de Effie Awards.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Ralf van Lieshout, brand strategy director bij Greenhouse Group, houdt zich elke dag bezig met campagnes en digitale marketing en Tim van der Bilt, oprichter van Maze-One, de eerste Nederlandse specialist in Amazon-marketing. Deze keer vanaf het Adobe Symposium in Amsterdam, over digital experiences.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Berna Toprak, redacteur bij Women Inc. en coördinator van de Coalitie Beeldvorming in de Media en Umar Mirza, consultant en trainer diversity en inclusion bij MDI ConsultantsSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: José Sanders, communicatie- en informatiewetenschapper aan de Radboud Universiteit Nijmegen en Bies Vermeulen, creative bij Bies & Sebas.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Journalist, columnist en programmamaker Teun van de Keuken.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Paul Sikkema, onderzoeker jeugdgedrag en campagnemaker.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Ron Blaauw, culinair ondernemer en Willem Dudok, directeur en strateeg bij Johnny Wonder.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Jeroen van der Meer, MediaMonks.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Politiek analist en Amerikadeskundige Kirsten Verdel en BNR buitenlandcommentator Bernard Hammelburg.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Angela de Jong, tv-columnist van het AD. See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Laurens Hoekstra van de VIM Group en Hans Prummel van De Naamafdeling.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Harald Dunnink, mede-oprichter van De Correspondent en oprichter van designstudio Momkai Sander Volten van reclamebureau 180 KingsdaySee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Manon Blaas, eindredacteur van Zembla Jarno Duursma, tech-trendwatcher See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Schrijver en opiniemaker Marianne Zwagerman Maria Punch, BNR-taalwatcher Met een bijdrage van: Sarah Gagestein, framing expertSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast zijn: Aad Kuiper van reclamebureau Alfred Comedian Wilko Terwijn, oprichter van Badaboom Met bijdragen van: Psycholoog aan de Universiteit Utrecht Madelijn Strick Eamonn Carey, Techstars See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Dick van der Lecq van reclamebureau Etcetera Lotte Hillen, strategisch consultant bij Universal Media en winnaar van de AMMA Mediatalent van het jaar Met een bijdrage van: Sven Stroomberg van RA*W AdvertisersSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Sociaal psycholoog en communicatie-adviseur Jos Ahlers Joeri Jansen, creative director bij reclamebureau RoordaSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Edwin Tromp - CEO van 90/24 Yuyan Vuurmans van SocialReblz: een Influencers Agency See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEA Te gast: Harald Dunnink, mede-oprichter van De Correspondent en oprichter van designstudio Momkai Sander Volten van reclamebureau 180 Kingsday See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEAYvette Belt-Beekman, Director Marketing Communicatie bij KPN, deed wat een Nederlands team niet eerder deed: ze won in Cannes, samen met reclamebureau N=5, een grote prijs in de categorie Entertainment voor de campagne Evert_45. Deze campagne heeft als onderwerp de Tweede Wereldoorlog, op basis van echte verhalen verteld door een jongen via YouTube en Instagram. Het is die combinatie, 'het ongewone gewoon maken', waardoor een reclamebo...more
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Yvette Belt-Beekman, Director Marketing Communicatie bij KPN Merkconsultant Margot Bouwman Met een bijdrage van: Boris Nihom, oprichter Studio Kraftwerk en strateeg bij Achtung! See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Manon Blaas, eindredacteur van Zembla Jarno Duursma, tech-trendwatcher See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Hersenonderzoeker Victor Lamme Diederik van Middelkoop van AmpAmsterdam Met een bijdrage van: Bastiaan Medendorp van iScentSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Schrijver en opiniemaker Marianne Zwagerman Maria Punch, BNR-taalwatcher Met een bijdrage van: Sarah Gagestein, framing expert See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Politiek verslaggever Laurens Boven Simon den Haak, campagnestrateegSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Dick van der Lecq van reclamebureau Etcetera Lotte Hillen, strategisch consultant bij Universal Media en winnaar van de AMMA Mediatalent van het jaar. Met een bijdrage van: Sven Stroomberg van RA*W AdvertisersSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEAMaar liefst 40 procent van de vrouwen herkent zich niet in de vrouwen die te zien zijn in huidige reclames, om nog maar te zwijgen van de vertegenwoordiging van mensen met een biculturele achtergrond. Oude stereotypen blijken hardnekkig. Toch pleit Van Engelshoven niet voor meer regulering. 'Ik denk dat het gezond verstand moet zegevieren. Het beeld op tv, bladen en reclame moet overeenstemmen met hoe wij de samenleving in de toekomst ...more
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Jannet Vaessen - Directeur van Women Inc. Marc Oosterhout - Strategisch directeur van reclamebureau N=5 Met bijdragen van: Stephan Alspeer digitaal strateeg en oprichter van includenow.nl Minister Ingrid van EngelshovenSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast zijn: Aad Kuiper van reclamebureau Alfred Comedian Wilko Terwijn, oprichter van Badaboom Met bijdragen van: Psycholoog aan de Universiteit Utrecht Madelijn Strick Eamonn Carey, Techstars See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEADat bespreken we met onze gasten: Johan Smit, directeur Platform Media Adviesbureaus Pieter van Geel, Head of Analytics & Conversion bij Blue Mango Met bijdragen van: Karin Schut (Vinex) en Nico Rijkhoff (BVA)See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: Jacqueline Smit, voorzitter Esprix en eigenaar van Rockportink Denis Doeland, DDMCASee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast: David Snellenberg, oprichter van reclamebureau Dawn en voorzitter van ADCN En Femke Bartels, Managing Director bij THNKSee omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEATe gast zijn: Selma Penseel van communicatiebureau Smart&Able Jan Driessen: oud-journalist en directeur van Q&A Communicatie See omnystudio.com/listener for privacy information.
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEADe BOB, de anti-inbraak reclame, het zijn allemaal campagnes met maar één doel: gedrag positief veranderen. De ene keer lukt het, de andere keer totaal niet. Hoe gaan we dat succesvol aanpakken bij de campagne waar experts nu hun hoofd over breken: appen achter het stuur. Want vooralsnog blijkt het lastig om mensen daarmee te laten stoppen, ondanks het feit dat de kans op een ongeluk zes keer groter is. Moeten we alle hoop vestigen op...more
Mede mogelijk gemaakt door: Platform media-adviesbureaus, VEABNR Beeldbepalers Over media, marketing en communicatie, elke dinsdag van 15:00 tot 15:30 uur, met Diana Matroos.See omnystudio.com/listener for privacy information.