PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...
Bakkie Media is de podcast van Thijs van Dijk & Daniel Kok. Twee media vakidioten die hun kijk geven op wat er allemaal speelt in de media onder het genot van een lekker bakkie koffie. Jouw kijk op het mediavak, met een glimlach. Bakkie Media is de podcast over alles wat er speelt in marketing, communicatie en medialand en zorgt ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt bij het koffieapparaat om met jouw collega's het nieuws door te kunnen nemen.
Vroeger was alles beter. Althans, dat is iets wat vaak wordt gezegd. Maar is dat ook zo? Welke lessen kunnen we leren van het verleden? Deze week staat ook in het teken van een van de grootste reclamegoeroes die Nederland ooit gekend heeft: Giep Franzen. Hij was een van de grondleggers van het marketingvak zoals wij dat kennen en een van de oprichters van reclamebureau FHV BBDO en grondlegger van het SWOCC. Giep was zijn tijd ver vooruit en keek op een andere manier naar reclame maken, maar was ...more
Dit jaar bestaat de MWG (Media Werk Groep) 50 jaar en speciaal voor deze gelegenheid hebben we een aflevering gemaakt waarin het thema FiftyFifty centraal staat. Daarbij hebben we Boomers & Millennials uit het vak gevraagd wat volgens hen de beste, meest opvallende of leukste campagne van de afgelopen 50 jaar was. En we blikken ook even terug op het MWG Congres in Noordwijkerhout voor deze speciale jubileumeditie. Met interessante sprekers als Tim Hofman, Soufiane Touzani, Mindy Howard en Wi...more
Deze week gaan we de strijd met elkaar aan. Welke vormen van strijd zijn er allemaal? En moet je altijd winnen of is het soms slimmer om een strijd te verliezen? We vroegen het deze week aan onze expert en gast-quoter luitenant-kolonel George Uilenbroek. Hij gaf ons een uniek kijkje in de wereld achter de schermen van de strijd. Wat hebben Vladimir Poetin en Will Smith met elkaar gemeen? En hoe komt strijd terug in het marketing en media vak? Onze rubriek Complot or not is weer terug van we...more
Is groei nog altijd de holy grail? Of is er meer dan dat?
De Gouden Barista Awardshow is terug van weggeweest. Onze jaarlijkse prijzen voor onze luisteraars.
Wat zijn de Do's en Dont's als je wilt overstappen naar een ander baan of ander merk?
Hoe zit het eigenlijk met de generatiekloof en het generatiedenken? Wat is de zin en de onzin?
Geldt de regels 'Sex Sells' nog steeds of gelden er tegenwoordig andere wetten en regels voor marketing en media professionals?
Als je wint heb je vrienden! Wat maakt iemand een winnaar en waarom?
Binge marketing, wat is dat eigenlijk? En waar komt de term bingen eigenlijk vandaan?
We laten ons licht schijnen op de 'Pride' en Pride marketing en bespreken hoe merken daarmee om moeten gaan.
Bikinifit of Zwembroek proof?
Comedy in commercials en campagnes. Werkt dat wel of juist niet?
Sticky stories en de geheimen van een goed verhaal, hoe zorg je daarvoor?
Wat maakt iemand talentvol? En kun je talenten aanleren of is het altijd aangeboren?
Is Moeder Natuur trending of heeft ze een branding probleem?
Rise of Audio: Waarom podcasts de sterrenstatus bereiken dankzij Hollywood en de kracht van audio anno 2021.
Op welke partij moet jij je stem uitbrengen in Nederland als ondernemer en waarom?
We bespreken de verkiezingen in Nederland en dit keer de partijen aan de rechterkant.
In het kader van de Nederlandse verkiezingen bespreken we wat er te koop is aan de linkerkant van de politiek
Een aflevering waarin het flink knettert. Waarom genieten wij als mensen toch zo van ruzies, conflicten, fitties en gevechten, maar vooral bij anderen?
De dag dat het weer mag komt steeds dichterbij. Wat ga jij als eerste doen als alles weer kan en mag?
In het kader van het jaarlijkse nieuwjaarsevent in marketingcommunicatie en media blikken we vooruit op de toekomst van het vak.
We leven in een wereld vol tegenstellingen en contrasten en de wereld en de mensen worden steeds gekker. Van complotdenkers tot Capitool gekkies naar onze stuurloze overheid. Het komt allemaal aan bod.
De jaarlijkse uitreiking van de Gouden Barista voor de winnaars van de Bakkie Media awards.
De jeugd van tegenwoordig heeft de toekomst. Wat zijn hun uitdagingen en waar lopen ze tegenaan?
Speciale aflevering van Bakkie Media, terugblik op de week van de ondernemer 2020.
Nudging is een fenomeen in de beïnvloedingspsychologie van alle tijden, maar hoe werkt het precies?
Feminisme van vroeger en nu, hoe staat het ervoor met gelijkheid tussen mannen en vrouwen in de marketing en media industrie?
Hoe kan je als horeca-ondernemer overleven in deze zwarte tijden en welke survivaltips zijn er?
De kracht van merken van toen en nu en wat is de kracht van personal brands en love brands in 2020?
Waarom is Corona toch positief voor de zorg?
Life is a Game, Gamification, E-Sports en Gamified Learning. Waarom speelt dat een steeds grotere rol in ons leven?
Hoe ziet de toekomst van de filmindustrie en online streaming wereld eruit?
De strijd tussen Amerika en China wordt steeds heviger.
Wat is de kracht van Nostalgie marketing voor merken?
Wat is de kracht van food marketing en waarom zouden alle merken een culinaire identiteit moeten hebben?
De sportzomer die nooit door ging en welke effecten corona heeft op marketing wereldwijd.
Beeldenstorm en helden op sokkels en de man die het internet redde komen aan bod in deze aflevering.
Back to the future of marketing
Always be closings leads for clients, hoe doe je dat?
Wat kun je als leider leren van leiders van vroeger en waarom doen vrouwelijke leiders het beter in crisistijd?
Social distancing over de grens en purpose marketing to the max
Hoe kan je op vakantie gaan in deze tijd van corona?
Back to business na eerste coronagolf en back to school.
Raakt iedereen door Corona binnen korte tijd zijn of haar baan kwijt of is er nog hoop?
Nostalgie in crisistijd loont. Wat is de kracht van nostalgie marketing voor merken?
Recruiter wars on talent. Moet je juist investeren of reorganiseren?
Moet je als merk stelen of kopieren of juist origineel proberen te zijn?
Wat gebeurt er allemaal na Corona?
Fight of flight in Crisistijd? Wat is de beste aanpak voor merken?
Welkom in de thuiswerkhel in coronatijd.
The best of Bakkie Media van het afgelopen jaar.
Welk effect heeft het coronavirus op merken en marketing in de pandemie?
Fast Food Content zorgt voor burgeroorlog in de markt.
Is faken ok of moet je altijd real content maken?
Is er sprake van evolutie of een revolutie in medialand?
Wordt inclusiviteit het nieuwe exclusiviteit? En is purpose marketing dood of juist springlevend?
Is het sportjaar 2020 voor adverteerders een vloek of een zegen en dit jaar ging het helaas niet door!
Koffiedik kijken en de voorspellingen in marketingcommunicatie en media voor 2020
Helden en anti-helden, wat maakt dat toch zo aantrekkelijk voor ons?
Storytelling & Kerstcommercials bepalen de strategie voor het einde van het jaar.
Alle media awards staan weer voor de deur.
Welke rol spelen AI en machine learning in marketing van nu en van de toekomst?
Moet je als adverteerder advies juist inhuren of in huis nemen en is het dan beter om een generalist te zijn of juist een specialist?
Black Friday valt laat dit jaar en waarom doet geen enkel merk iets met het suikerfeest?
Het MKB ondernemerscongres in 2019 van de Ondernemer waren we live bij aanwezig.
Hoe maak je van leads goede en waardevolle klanten?
Waarom growth hacking sucks en Budweiser het opneemt tegen Heineken
In deze aflevering van Bakkie Media bekijken we of Engeland al Brexit Ready is. Vriend van de show Willem-Albert Bol en Les Binet hebben het over balans in de media. Bol.com wordt net als de Intertoys en geeft voor het eerst in hun geschiedenis een speelgoedboek uit. En de nieuwste commercials van Volkswagen en Philadelphia smeerkaas worden verbannen in de VS door de nieuwe genderneutrale wetgeving. En deze keer met een speciale gast-quoter aan het woord die ons uitdaagt. Dat en meer in deze nie...more
Een afwisselende aflevering over genderneutraal speelgoed en Gretha Thunberg die boos is op Donald Trump.
The podcast wars zijn begonnen en steeds meer mensen ontdekken het gemak van podcasts luisteren.
Purpose marketing en politiek, wat zijn de verschillen en overeenkomsten?
Nieuwe koningen, nieuwe campagnes en straffen voor Youtube wegens overtreden van de regels.
De strijd tussen de lokale partijen en de big tech giants barst los en hoe kon Hudson's Bay failliet gaan?
Welke marketinggoeroe wint het in de boksring en waarom?
Wat zijn de dilemma's voor millennials en generatie Z en wat is het verschil tussen social media marketing en e-mail marketing?
De allereerste aflevering van Bakkie Media over streaming wars en flygskam.