PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...

Ontdek het op de App StoreDownload on Google Play
Playlist

Business

Podcasts over economie, marketing en zaken doen

by PodNL

    Business

    Oct 16 2018

  • Beurswatch / Beurs stijgt door, met coronabibbers

    Dat zeggen Bob Homan, hoofd van het ING Investment Office en Wim Zwanenburg, beursstrateeg bij Stroeve Lemberger in BNR Beurswatch. Ook de techaandelen zijn voorlopig nog niet op hun hoogtepunt, denken zij. 'Warren Buffett is zijn touch al een tijdje kwijt.'

  • Project Ecosofie: Duurzame gesprekken / Systeemdenken voor bedrijven - met Pieter Van Exter #30

    Pieter van Exter is duurzaamheidsadviseur bij Metabolic. Vanuit die rol werkt hij samen met bedrijven aan oplossingen en strategieën die bijdragen aan een fundamenteel duurzame economie. Voor deze economie moeten we onze productiesystemen binnen de negen planetaire grenzen zien te brengen. Door op een systemische manier naar de problemen en patronen te kijken ontstaan oplossingen waar de samenleving echt bij gebaat is en waardoor we voorkomen dat de ene oplossing een nieuw probleem veroorzaakt. ...more

  • New female leaders / Charlotte van 't Wout #39

    Toen ze gek werd van de sexgeluiden van de buren besloot Charlotte dat het klaar was: ze ging op zoek naar een groot huis aan de gracht. Iets wat ze op dat moment totaal niet kon betalen, maar daar had ze iets op bedacht: ze zette haar pokerface op bij de makelaar, trok haar creditcard leeg en toen ze haar droom pand in handen had, startte ze haar eerste bedrijf: Spot. Een vergaderlocatie in haar eigen huis. Een groot succes bleek, en inmiddels zijn er meerdere panden van Spot te vinden in Amste...more

  • Digital brains / Grote adverteerders stoppen met adverteren op social media

    Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Grote adverteerders stoppen met adverteren op social media [0:38] Het gebruik van voice stabiliseert [07:05] Amazon lanceert een nieuwe cloud service waarmee gebruikers zonder programmeerskills apps kunnen bouwen [10:35] Dit zou wel eens de advertising roadmap van Amazon ads kunnen zijn [14:09] Instagram test met full-screen stories [17:36] Google rolt gratis shoppi...more

  • Ongekend in vredestijd / De recessie is er al, ook al voel je haar niet

    Half augustus komt het CBS met de groeicijfers over het tweede kwartaal. Die zullen bevestigen dat Nederland in een diepe recessie zit. 'Als ik naar buiten ga, zie ik dat nog niet echt', merkt luisteraar Steven op. 'Hoe komt dat?' Solidariteit met Italië Verder zijn er ook vragen over de solidariteit met Italië. Anno wil weten wie daar nu het meest van profiteert, Italië of landen zoals Nederland? Iemand anders wil weten of er een punt moet zijn waarop we zeggen: 'Nu is het genoeg geweest met ...more

  • Grenzeloos ondernemen / China & corona

    Internationaal zakendoen tijdens corona en ondernemen in China. Hoe doet je dat? Te gast zijn Ed Kronenburg, oud ambassadeur in China. Gerald Baal van Transfer Consultancy. En ondernemer Monique Maissan van Waste2Wear in Shanghai, China. Presentatie: Folkert Tempelman. www.transfer-lbc.com www.waste2wear.com www.nederlandwereldwijd.nl/landen/china www.grenzeloosondernemen.com www.piso7.studio www.onl.nl

  • De Erno Hannink show / Het grootste copywriting platform ter wereld – Eric van Hall

    Vandaag het gesprek met Eric van Hall. Eric van Hall begon z’n carrière als copywriter en filmregisseur/-producent. In 1994 raakte hij gefascineerd door het destijds prille ‘world wide web’ en richtte internetbureau Mediaweb op.  De belangrijkste les die hij in de volgende 20 jaar leerde was dat het produceren van teksten voor websites vaak een nachtmerrie was. Uit die frustratie richtte hij eind 2015 CopyRobin op. CopyRobin biedt ‘copywriting as a service’ en heeft als missie om zoveel m...more

  • Rauwkost / Lode Schaeffer #3

    Lode Schaeffer is Creative Director en eigenaar van reclamebureau INDIE. Hij is erg gepassioneerd over het reclamevak (en honden). Maar waar komt zijn passie vandaan en wat is zijn geheime ingredient van een succesvol (onafhankelijk) bureau?

  • CMOtalk / Annemarie Swijtink (McDonald’s) over communicatiestrategie in coronatijd #59

    McDonald’s is verreweg het grootste horecamerk van Nederland. Maar is zo’n groot bedrijf ook wendbaar? Hoe groot is de impact van Covid19 op het merk en de marketingkalender van 2020? Klaas Weima interviewt Annemarie Swijtink, director marketing, communications & insights bij McDonald’s Nederland.

  • Eind goed, vastgoed / Koning van de Kalverstraat #6

    Lesley Bamberger erfde de vastgoedportefeuille van zijn grootvader Jaap Kroonenberg, en wist dit imperium op indrukwekkende wijze uit te breiden. Hoe hakt corona er bij hem in, en hoe zit het eigenlijk met zijn eigen opvolging? See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

  • De Ben Tiggelaar podcast / Bas Wouters en Joris Groen: Zo werkt online invloed

    Links Meer over Bas Wouters & Joris Groen Mediatip: het boek 'Tiny Habits' van B.J. Fogg

  • At the money / Harm de Vries: ‘We bouwen vliegtuigen terwijl we al in de lucht zitten’ #16

    In deze aflevering spreek ik met Harm de Vries, general partner bij Innovation Industries.  Harm heeft zijn ervaring en lessen van eerdere fondsen meegenomen om uiteindelijk met Innovation Industries een groot fonds op te zetten dat helemaal gericht is op Nederlandse hightech startups. Zij investeren regelmatig erg vroeg, in baanbrekende technologie met een mooie belofte. Het is alsof je een vliegtuig bouwt, zegt Harm, terwijl je al in de lucht zit. Het kan gaan vliegen, maar het kan ook ne...more

  • Italië Podcast / Italiaanse economie #3

    En wat is de handelsrelatie met Nederland als we kijken naar de import en export? We kijken ook waarom de economie al zo lang stilstaat? Wat zijn de zeven zonden van Italië waar de economie zoveel last van heeft. Beluister ook | Zijn Italianen rijker dan Nederlanders? Wijn We drinken deze keer een wijn die Eveline hoogstpersoonlijk dezelfde dag heeft meegenomen uit Italië: De Orzalume van Castello di Corbara uit Umbrië. Een grechetto-sauvignon uit 2017 geïmpoteerd door Torben en Klaartje Heer...more

  • DS Audio / De val van ‘Ambitieuze Arend’, de man die droomde van een miljard #196

    Dieter Penninckx, de voormalige ceo van modegroep FNG, slaagde er steeds weer in grote investeerders te overtuigen van zijn mooie plannen. Zélfs onze Vlaamse regering. Met dat geld pleegde hij de ene overname na de andere. Maar nu dreigt het faillissement.Economieredacteur Pascal Dendooven vertelt hoe Dieter Penninckx zijn miljardendroom najoeg, en hoe het zo fout kon lopen in zijn bedrijf.ReageerVragen, opmerkingen of suggesties? Mail [email protected] wetenLees hier het interview van Pa...more

  • Ninke van der Leck podcast / Verkopen op een manier die goed voelt voor jou én je klant

    Jaaa, leuk dat je weer luistert. Deze aflevering is een hele speciale. Afgelopen maand was ik namelijk een van de sprekers op een online summit. Ik werd geïnterviewd door Naomi Vlietman over succesvolle verkoop. Naomi Vlietman, ook wel bekend als Zakenmeisje, helpt vrouwelijke kennisondernemers om autonoom te gaan ondernemen door het maken & verkopen van een online programma. Hiervoor organiseerde ze dus afgelopen maand de Online Course Business Summit, waar ik samen met meet dan 35 andere exper...more

  • De Universiteit van Nederland / Waarom moet je een econoom nooit op zijn blauwe ogen geloven?

    Economen worden vaak gezien als wiskundige voorspellers van de economie. Kijkend in hun glazen bol vertellen ze politici en beleidsmakers welke financiële beslissingen er gemaakt moeten worden: van belastingen tot boetes. Zo hebben economen een grote invloed op ons dagelijks leven. Maar hoe komt het dat de voorspellingen van economen er zo vaak naast zitten? Of dat ze het totaal oneens zijn met een mede-econoom? Esther Mirjam Sent, hoogleraar gedragseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterda...more

  • De Rudi & Freddie show / We praten je bij over het woud aan belastingregel

    Deze week is er weer een echt editie van De Rudi & Freddie Show! Met Freddie én Rudi dus. We hebben het over Rutgers wereldreis vanuit zijn woonkamer en waarom het Nederlandse belastingstelsel voor ieder wissewasje een belastingmaatregel heeft.

  • Verwondering / Yoni co-founder Wendelien Hebly over het ontwerp van tampons die wel informeren

    Als strateeg klom Wendelien Hebly op naar de top van de mode. Tot ze op een dag presenteerde hoeveel geiten en koeien er deze keer nodig waren om een nieuwe lijn producten te ontwerpen. Toen knapte er iets. Ze wilde een ander soort product de kans geven, met meer oog voor onze aarde. Nadat bij haar goede vriendin Mariah Mansvelt Beck een voorstadium van baarmoederhalskanker werd ontdekt wilde deze er alles aan doen om de gezondheid te verbeteren. Een specialist adviseerde de overstap naar tampo...more

  • Jong Beleggen, de podcast / De ontmoeting #1

    Maak kennis met de makers van Jong Beleggen, de podcast. Pim doorbreekt een taboe en Milou leert wat 'compound interest' betekent. En geloof ons: dat wil jij ook. ► Uitgebreide show notes en achtergrondinformatie: http://jongbeleggendepodcast.nl ► Dagelijkse updates via Instagram: https://www.instagram.com/jongbeleggen ► Bekijk mijn volledige aandelen portfolio: https://forms.gle/phwa7yRSz2UZg2rk6 Heb je een vraag voor Milou of Pim? E-mail ons: [email protected] (We zullen je n...more

  • Virus verhalen / Vis #9

    Creatieve oplossingen voor de economische gevolgen van de Corona crisis zien we overal om ons heen. Van de lokale middenstander met zijn virtueel afhaal loket voor ambachtelijke worsten tot de online yogales.Maar komen we er de crisis mee door? Dat is de vraag. Hoe groot de gevolgen precies zullen zijn weet niemand nog. Maar vrijwel iedereen maakt zich zorgen en probeert vooruit te denken. In deze aflevering volgen we de mensen die in de Vis werken.

  • Rewind / 22 oktober 2013 - De dag dat ID&T verkocht werd aan SFX #4

    Het hing al een tijdje in de lucht, maar 21 maart 2013 was het echt zo: het grote Nederlandse dance bedrijf ID&T werd verkocht aan de miljardair Robert X Sillerman en zijn bedrijf SFX. Die kocht het ene dancebedrijf na het andere. Een cruciale stap om de succesorganisatie een internationale push te geven. Of zou die Sillerman toch een megalomane waaghals zijn?